Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Ik 11 mei weer Woerden ('s avonds rond 22u). Wat was daar mis?
Details:
Rilland-Bath: Vlak voordat je perron 1 op loopt staat er een scherm met meer dan 40% dode pixelstrepen. Volgens mij is dit al sinds februari kapot. Verderop op perron 1 tussen de ruitachtige borden '4' en '6' die de stopplaats aangeven voor de trein, is het stationsbord 'Rilland-Bath' gesloopt, waarschijnlijk door vandalen.
Goes: Bij station Goes zijn ze al een aantal maanden aan vanalles en nog wat aan het rommelen. Rond eind februari kreeg de kapotte stationsklok op perron 2 een 'defect' sticker. Sindsdien is hier eigenlijk niets meer aan gebeurd. Afgelopen winter was er een scherm defect en deze was binnen een paar dagen gemaakt. De klok heeft waarschijnlijk minder prioriteit
Daar ben ik 11 mei weer, jij eerder? Hoef ik geen rondje te maken (5 minuten, zo groot is Woerden niet) 😃
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein. Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft.
Is flauw natuurlijk, maar ter illustratie en 'sign of the times', deze Tweet:
https://twitter.com/Leintje02/status/992045111797305345
Â
Â
Â
Â
De TB7 bij de trap op het perron van spoor 5 en 6a is/was stuk. Onderste deel van scherm gaf storing.
Van het weekend let ik er nog eens op.
Er stond natuurlijk wel onderaan in het geel de melding over bussen richting Gouda/Den Haag/Rotterdam of omreizen via Leiden, dus de TB7 was een TB5 geworden, maar voor Woerden maakt dat niet zoveel uit want is al een tijdlang geen IC station meer (of nooit geweest?) :)
Heb nog wel deze zojuist van Twitter:
Klok op spoor 1 staat stil te Oisterwijk
De IC Leiden - Utrecht stopt er wel.
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594/index6.html#post324298
Geen idee, zou best kunnen. Is geloof ik de enige CTA bak op dat spoor. Kom er morgen weer langs. Zal nog extra opletten.
Bron: Iemand op Twitter
Die neem ik ook altijd bij voorkeur natuurlijk (ook al scheelt het maar 5 minuten reistijd als je een -rustiger- sprinter neemt vanaf Utrecht).
Maar ik bedoel dus dat je niet moet denken dat een IC richting Rotterdam of Den Haag daar stopt 😃
Bron: Iemand op Twitter
Hij kwam voorbij in mijn Tweetdeck, in de @NS_online kolom dus is bekend, en ^JL heeft het gemeld om 20:03.
Plak jij er nog even een 'defect' sticker op? 😛
Blijkbaar zo'n heuglijk feit dat meerdere mensen er spontaan foto's van gemaakt hebben!
Nog eentje dan.. Helaas geen foto maar hier de betreffende tweet
@NS_online @ProRail @NS_Stations CTA 10203 op Hm, spoor 1 is al weken aan 1 zijde defect.... Ik heb 'm al aangemeld bij de Mijn NS Stations App maar reparatie laat erg lang op zich wachten. Kunnen jullie nog iets betekenen?
Wel grappig dat webcare (ondanks het nummer) even wilde checken of een CTA een informatiebord was 😛
Die had jij volgens mij al eerder hier gemeld dan ik mijn Laan van NOI scherm, die intussen al lang en breed gefixed is. Maar goed, op het betreffende station speelt ook nog een issue van een CTA die naar verwachting ergens in 2e kwartaal verplaatst zou worden, weet alleen niet of het dan om hetzelfde scherm gaat. Dat zou gaan om "de klok en de CTA (de enige op het perron richting Eindhoven) die hangen op het perron aan de Deurnese zijde, terwijl de treinen nu stoppen op het verlengde perrondeel aan Eindhovense zijde".
Uit dit topic: https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594
Ik zie deze op Ehv voorbij komen wegens vertraging.. beetje geelzucht, dus aan vervanging toe voordat die op zwart gaat?
Jij weet natuurlijk meteen waar dat is, gezien het 'personeelshuisje' op de achtergrond.
Wel druk die rookzone zeg! Uche uche Het nummer.. zoek maar uit!
Â
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.