Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 3

Dit was op Zondag 12 April de Sprinter Vertrek Utrecht Centraal Spoor 20 om 10:51 met Aankomst in Houten ca 10:59…...Was geen fijne ervaring ….Groet

Enkele dagkaarten gekocht voor musical. Gaan nu niet door.   kunnen/ worden deze nu verlengd of kunnen we het geld terug krijgen omdat het onduidelijk is wanneer we kunnen gaan

Reputatie 2

Fijn, zo/n conducteur heb ik ook mogen meemaken bij Vertrek Utrecht Centraal;kon de hele sprinter doorlopen met mijn koffie naar de 1e Klasse helemaal vooraan…..ging lekker;kon bij het gangetje er net tussendoor, stond iemand met zijn scootmobiel pontificaal breeduit…...bijna bij Utrecht Vaartserijn had ik de 1e Klasse bereikt;ging lekker zo/ Niet dus

Het gebeurt dus meer!

Moet niet nogt gekker worden

NS Kom op...Wakker worden!

Kan u aangeven om hoe laat dit gebeurd is. Kunnen ze nl de desbetreffende conducteur in hun database opsporen. Ik krijg overigens sterk de indruk dat NS dit gedrag inmiddels gewoon goedkeurt. 


Schandalig en onbegrijpelijk dat het management niets doet.  Ik lees al op Twitter dat reizigers niet over zich heen laten lopen. Niet alleen vanuit reizigersoogpunt heb je dan een probleem, maar ook als werkgever heb je te zorgen voor een veilige werkomgeving. Ook als de medewerker deze onveilige situatie in feite zelf creëert.  Ik ben weggelopen en ook de andere melders hebben dat gedaan, maar het is wachten op een incident. Dan kan Henri Janssen (FNV) zijn moment weer lekker pakken, dat het absurd is hoe reizigers zich misdragen. De schade voor iedereen is dan al geleden.

Enkele dagkaarten gekocht voor musical. Gaan nu niet door.   kunnen/ worden deze nu verlengd of kunnen we het geld terug krijgen omdat het onduidelijk is wanneer we kunnen gaan


Even contact opnemen met de klantenservice via de chat of via facebook.

Badge +3

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. U krijgt dan couponcodes die u kunt gebruiken voor een reis later in het jaar. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Beste,

Morgen hebben wij 2 groepsreizen geboekt om te reizen vanuit heeze naar amsterdam en terug. Echter is ons uitstapje naar wonder exp geannuleerd door het corona virus.

Is het mogelijk om ons geld terug te krijgen en de reis te anneren?

 

Mvg,

Marie-Claire Corbey

Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?

Badge +3

Arriva rijdt sinds maandag uurdiensten, dus overal minimaal 2 treinen per uur in elke richting (als dat normaal ook zo was) is daar in ieder geval niet meer van toepassing. Graag aanpassen in het openingstopic.

De 9292 planner klopt uiteraard maar er waren al wat mensen die ineens treinen misten die tot afgelopen weeekend nog wel reden.

Hilversum - Utrecht was ook al een zorgenkindje. NS reed (weekend) géén 2 beloofde treinen per uur. En doordeweeks zijn ze te kort en overvol. Met name Sportpark met personeel van Nike en Sony en zo, ook al zijn dat natuurlijk geen vitale beroepen.

Productiemedewerkers e.d. (voor zover daar fabrieken staan) kunnen natuurlijk geen gratis lease autootje krijgen via ZorgHelden en zo. Moet je ook wel een rijbewijs hebben eerst… 

Beste,

Morgen hebben wij 2 groepsreizen geboekt om te reizen vanuit heeze naar amsterdam en terug. Echter is ons uitstapje naar wonder exp geannuleerd door het corona virus.

Is het mogelijk om ons geld terug te krijgen en de reis te anneren?

 

Mvg,

Marie-Claire Corbey

Zoals in het eerste bericht staat:

 

Hoewel NS de situatie van reizigers in Noord-Brabant begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice  bij voorkeur via Chat of Sociale Media om te kijken wat er mogelijk is.

Is het een idee om alle niet gebruikte vrij reizen kaarten , na de Corana crisis te schenken aan de mensen in de zorg, schoonmaak en de mensen in de supermarkten?

Reputatie 2

Arriva rijdt sinds maandag uurdiensten, dus overal minimaal 2 treinen per uur in elke richting (als dat normaal ook zo was) is daar in ieder geval niet meer van toepassing. Graag aanpassen in het openingstopic.

De 9292 planner klopt uiteraard maar er waren al wat mensen die ineens treinen misten die tot afgelopen weeekend nog wel reden.

Hilversum - Utrecht was ook al een zorgenkindje. NS reed (weekend) géén 2 treinen per uur. En doordeweeks zijn ze te kort en overvol. Met name Sportpark met personeel van Nike en Sony en zo, ook al zijn dat natuurlijk geen vitale beroepen.

Productiemedewerkers e.d. (voor zover daar fabrieken staan) kunnen natuurlijk geen gratis lease autootje krijgen via ZorgHelden en zo. Moet je ook wel een rijbewijs hebben eerst… 


We gaan een hele diepe recessie in. Dat zorgt uiteindelijk ook voor doden. Laten we wat nog kan draaien, als het het verantwoord is, draaien. De NS kan hierin een onnodige bottleneck vormen met het huidig gevoerde beleid. Ik hoop dat de uitbreiding op de huidige  dienstregeling niet minimaal is en dat de treinen voldoende lengte hebben. Als je echt alleen voor mensen in een vitaal beroep wil rijden zoals de vakbonden voorstellen vraag ik mij af of je het mobiliteitsvraagstuk niet op een andere, veel goedkopere manier kan oplossen. Noem het in ieder geval geen openbaar vervoer meer. Maatschappelijk gezien levert dit ook veel problemen op, bijvoorbeeld mantelzorgers, ziekenhuisafspraken, kinderen die een ouder niet meer kunnen zien en zo zijn er nog veel schrijnende gevallen voorstelbaar. Het mooie van het regeringsbeleid en wat Minister Grapperhaus heel mooi zei: er zijn gewoon omstandigheden die je vooraf niet kan definiëren. Dit doet een beroep op de verantwoordelijkheid van burgers ,maar ook de NS door de inzet van voldoende materieel. Ik hoop dat wij samen die balans kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?


U kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice via Twitter Facebook of chat. Reactie op mail gaat heel lang duren, dan bent u alweer een paar Keuzedagen verder. Voor bellen heeft u ook geduld nodig. Vervallen de Keuzedagen na 6 april a.s. dan kunt u het beste wachten tot er meer bekend is over maatregelen na 6 april.

 

Badge +3

Over de inzet van voldoende materieel/materiaal…

Marijnissen die Rutte even helemaal totaal in de hoek zette gisteren (woensdag)

Je kunt in deze tijden beter een smartphone zijn op zoek naar een of andere app.. dan een zorgmedewerker op zoek naar voldoende beschermingsmiddelen! 

Ik heb een vraag mag je met de trein reizen als de politiek zegt alleen reizen als het strikt noodzakelijk is maar ik heb een keuze dag op 10 november maar nu kan ik weer niet reizen ik ben bang dat ik  nooit meer kan reizen  met de trein en dat vind ik heel  jammer zelf hou ik wel aan de regels van de ns ik, heb een. Mond kapje maar ik mag niet met de trein  en dat is jammer gr peter 

Wanneer gaat stalling 2 in Delft weer open? Hij is nu namelijk gesloten met mijn fiets er in en ik wil mijn fiets graag weer kunnen gebruiken. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk eerlijk gezegd ook dat de meeste HC's zoals jij werken @Loes en dat maar een klein een 1e klas coupe claimen, maar die zorgen wel voor dit soort klachten.

Uiteraard heb ik dit niet uit eigen ervaring aangezien de enige treinen die ik zie degenen zijn die ik vanuit mijn raam boven zie of wanneer ik onder het spoor door fiets. Vanuit de tuin wordt het nu wat lastiger waarnemen, de bomen zitten nu wat meer in het blad waardoor ik alleen nog maar het dak en de stroomafnemers enigszins kan zien.

Ik hoor af en toe een trein nu er minder verkeer is. Geen idee of het druk is op het station. De school vlakbij is dicht...

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Adidas,

Er is geen verbod op reizen met het OV. Er is ook geen controle op het doel van uw reis. U zult zelf de afweging moeten maken of u de reis wilt maken.

Ik heb een meereisticket gekocht voor mijn vrouw voor 14 maart. Vanwege het advies om het reisen te beperken. Kan ik dit meereisretour om zetten naar nader te bepalen datum? Of geld retour krijgen?

 

Graag antwoord

Badge +3

Bij mijn weten kan je dagelijks van 7:00-12:00 met een medewerker van de andere stalling je fiets ophalen.

Dank je voor de  tip

Reputatie 7
Badge +1

@mr4world in de eerste post in dit topic kunt u lezen wat u het beste kan doen. 

Reputatie 7
Badge +3

https://www.delft.nl/nieuws/coenderstalling-voorlopig-gesloten

 

De NS sluit op vrijdag 20 maart om 24.00 uur de Coenderstalling. Dat gebeurt omdat er nu  minder mensen met het openbaar vervoer reizen en reizigers dus ook minder gebruikmaken van de ondergrondse fietsenstallingen bij station Delft.

Deze sluiting geldt voorlopig tot en met 6 april. De grootste stalling, dichtbij de perrons, blijft gewoon open en biedt nu voldoende ruimte. Wie zijn of haar fiets heeft gestald in de Coenderstalling en na vandaag voor een gesloten deur staat kan de beheerder vragen om de stalling even te openen.

Hoi,

i.v.m. corona vroeg ik me af of het voor de HC's mogelijk is om alle deuren aan de kant van het perron te openen bij aankomst op het station. Net zoals ze deze ook allemaal tegelijk kunnen sluiten.

Hierdoor hoeven de passagiers niet op t knopje te drukken waar daarvoor ook andere mensen aan gezeten hebben. 

Ik weet niet of die mogelijkheid er is, maar zo wel zou dit mijn inziens een makkelijke maatregel zijn om verspreiding van corona nóg beter te voorkomen.

 

Wij vinden het onterecht dat de niet gebruikte keuzedagen van 2020 komen te vervallen per 1 januari a.s. De overheid vraagt van ons om niet onnodig terrientje en zoveel mogelijk thuis te blijven

Reputatie 7
Badge +3

@Jouke NS   Is er ook gedacht aan kortingscodes voor een verjaardagscadeau? Ik heb bv een kortingscode van €5 voor de Spoordeelwinkel die tot 20 maart geldig is. Ik wil nu nog niet gaan reizen maar omdat de aanbieding Dagje uit naar keuze geldig is t/m 30 juni zou ik die wel alvast kunnen kopen. Maar momenteel zijn de aanbiedingen van de Spoordeelwinkel niet beschikbaar.

Mogelijk kun je daar wat over toevoegen als hierover iets bekend is.

Reageer