Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 6

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

Inmiddels is er intern gecommuniceerd dat het niet de bedoeling is om de eerste klas “af te sluiten”. Mocht je het weer tegenkomen, geef het dan vooral door, dan maken we er een melding van.

Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is.

Geachte NS,

Wij zouden heel graag willen weten of Wij (2 dames van ruim 70 jaar) het mogelijk is om de einddatum  13 april van de trein kruidvat-actie te kunnen verlengen, zodat we er op een later tijdstip alsnog gebruik van kunnen maken. Graag een antwoord van U.

Reputatie 6

Even iets anders:

Zijn de fietsenstallingen nog steeds dicht? Info uit begin post dateert van 21 maart.

NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan Khij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

Ik heb een gratis daluren abbonement doordat ik ex student ben. Hiervan heb ik echter maar 1 keer gebruik van kunnen maken doordat er vanwege corona niet gereisd werd. Komt hier ook een oplossing voor zoals een verlenging?? Want ik en heel veel anderen hebben hier geen gebruik van kunnen maken... :(

Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?

@Jan K   Plan hem nog eens in 9292.nl en klik dan eens naar rechts toe alsof je naar een latere reis toe wilt gaan.

Reputatie 6

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en openen deze stallingen zodra dit weer mogelijk is, Lies87.

Reputatie 1

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

Super, als jullie dat voor elkaar kan krijgen !

Reputatie 6

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en openen deze stallingen zodra dit weer mogelijk is, Lies87.

Wellicht goed om tzt de fietspompen klaar te hebben staan:)

 

Ik heb 3,5 mnd. niet gereisd, van half maart tot juli. Ik ben gepensioneerd, dus geen noodzakelijk werk. Ik heb geen auto. En wie het waagde om ‘flauwekulreisjes te maken’ …….. Dat heb je ervan als je milieuvriendelijke wilt zijn en kiest voor het OV.

Dit is een substantiëel deel van mijn jaarabonnement. Nu heeft NS wel aangegeven dat het mag worden omgezet naar NS Flex, maar ja, als dat geen aantrekkelijk abonnement is, en ik bovendien dan kenne­lijk niet weer terug kan. Volgens EU regels hebben we recht op compensatie voor niet geleverde diensten. Ik vind dus dat ik wel recht heb op 25% compensatie. Maar ik ontving deze week gewoon de factuur voor het volle pond voor het komende abonnementsjaar.

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

Zelfs over de anderhalve meter maatregel ben ik niet zeker of elke BOA daarop mag handhaven, niet elke BOA is bevoegd voor alle domeinen.

Hallo PJvdH, welkom op de NS Community.

 

Het is inderdaad mogelijk om over te stappen op NS Flex. Je had ook via de klantenservice je abonnement op kunnen zeggen. In het geval dat je Keuzedagen hebt, is het mogelijk om vervangende couponcodes te krijgen voor de dagen die zijn verlopen via onze klantenservice. Een andere oplossing of vorm van compensatie is niet beschikbaar. 

En aan de EU regels hebben we dus lak.

 

Reputatie 6

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

Zelfs over de anderhalve meter maatregel ben ik niet zeker of elke BOA daarop mag handhaven, niet elke BOA is bevoegd voor alle domeinen.

In domein 4 Openbaar Vervoer is het strafrechtelijke artikel toegevoegd. Net als aan domein 2. In domein 1 werd deze al genoemd. Of een boa uit een van die domeinen daadwerkelijk zal gaan handhaven, hangt af van het handhavingskader en of de boa daartoe ook wordt ingezet.

U gaat voorbij aan mijn argument, namelijk dat niet gegarandeerd is dat ik naar mijn oude abonnement terug kan.

 

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

Zelfs over de anderhalve meter maatregel ben ik niet zeker of elke BOA daarop mag handhaven, niet elke BOA is bevoegd voor alle domeinen.

In domein 4 Openbaar Vervoer is het strafrechtelijke artikel toegevoegd. Net als aan domein 2. In domein 1 werd deze al genoemd. Of een boa uit een van die domeinen daadwerkelijk zal gaan handhaven, hangt af van het handhavingskader en of de boa daartoe ook wordt ingezet.

De laatste weken net even te veel te doen gehad om deze wetgeving in detail te volgen, maar ik zie inderdaad art 443 bij domein 1, 2 en 4 staan.

Inmiddels is er intern gecommuniceerd dat het niet de bedoeling is om de eerste klas “af te sluiten”. Mocht je het weer tegenkomen, geef het dan vooral door, dan maken we er een melding van.

Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is.

 

Bij deze dus weer een melding. Het intern communiceren is waarschijnlijk niet gelukt.

Vanmiddag 11/5 14.45 Schiphol-Hoorn Kersenboogerd nr. 2747 wordt met geldig 1ste klas kaartje geweigerd in 1ste klas coupe door conducteur.

Mijn mening gegeven, en er wordt glas hard gezegd anders laat ik de trein niet vertrekken.

Dit kan echt niet. Na een werkdag wilde ik ook naar huis.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou me er nog maar eens goed in verdiepen. U heeft geen poot om op te staan, al veronderstelt u mogelijk anders op grond van wat op sommige fora geschreven wordt. De wet is geen verlengstuk van uw persoonlijk rechtvaardigheidsgevoel of eigenbelang. Als u met juridisch verantwoorde onderbouwing kunt aantonen dat u daar recht op heeft, vernemen we dat graag. Dat is zeker niet het geval en wat men op de wat minder serieuze fora roept over de wet of wat een rechter zal vinden, maakt echt geen indruk bij mensen die van de wetgeving zelf uitgaan.U kunt niet terug naar uw oude Voordeelurenabonnement als het eenmaal is opgezegd. Ik zou dat opzeggen overigens nooit doen.

Reputatie 7
Badge +3

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en openen deze stallingen zodra dit weer mogelijk is, Lies87.

Wellicht goed om tzt de fietspompen klaar te hebben staan:)

Dat is een goede. De bemenste stallingen, zeker die waar  ook een Fiets & Service winkel is, hebben een pomp (in Delft zelf een aantal keer gebruik van gemaakt) maar op kleinere stations zonder personeel zal dat niet zijn. Zelf dan maar op de eerste werkdag op kantoor meenemen?

Dag Jaap BBV,

Wat spijtig om te lezen dat je de toegang werd geweigerd tot de 1ste klasse. Kan je mij een privébericht sturen (Als je op mijn naam klikt kan je erna voor kiezen om mij een bericht te sturen)? Ik heb namelijk nog wat extra gegevens nodig. Dan kan ik het doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling.

Reputatie 7
Badge +3

Indien u nu een oud Voordeelurenabonnement heeft dan kunt u deze niet meer opnieuw aanvragen. Heeft u een Dal Voordeel dan kan dat wel. Verder maakt het nog verschil of u Keuzedagen heeft aangezien die vanaf 2021 niet meer aangevraagd kunnen worden. 

Ik zie dat alle Keuzedagen van 2020 zijn vervallen, ook die in de laatste lock down in zijn gegaan. U wilt nu meer reizigers. Bied ons ter compensatie enkele dagen 1e klas reizen aan, dan spreidt u de mensen buiten de spits meer en is de trein niet overvol.

Reageer