Sticky News

Stakingen NS Personeel

Stakingen NS Personeel

Toon eerste bericht

550 reacties

Studenten zijn creatief genoeg om allerlei oplossingen te vinden. In de VS delen de meeste studenten bijv. een kamer met zijn tweeën. In duurdere Duitse universiteitssteden als München en Hamburg ook. 

Te veel plezier van gehad om niet te delen.. 🤣 Dankjewel minister Deetman en Pim Fortyn van wat nu DUO is.

 

Ik heb nog voor die tijd gestudeerd, meestal meerijden of liften want de trein was toen te duur voor een arme student.

-Aangepast door moderator: Off-topic-

-Aangepast door moderator: Off-topic-

Geen bussen en streektreinen op 16 september wegens landelijke staking…

Wat zijn “streektreinen”, alleen die van Arriva en andere vervoerders buiten de NS, of rijden dan ook lokale NS treinen niet ?

 

Badge +3

In de aankondiging van het FNV gaat het om treinen van regionale vervoerders, niet van NS. Daarmee is natuurlijk nog niet gezegd dat NS-treinen die dag zeker wel rijden.

Ze wilde dat geloof ik wel combineren.

(Staking van het streekvervoer is niet te voorkomen aangezien er geen eisen worden gesteld of aan voldaan kunnen worden...)

Ik heb een voorstel voor een nieuwe naam voor de NS:

de SV ‘Sporadisch Vervoer’ of Spooradisch Vervoer

Sterkte voor alle reizigers ! 

Ik zou het om willen draaien, waarom gaat iedereen die hier loopt te janken over een staking niet fijn in een land zoals de VS wonen? Daar hebben werknemers lekker weinig rechten en worden ze al maximaal uitgeknepen door de overheid en door werkgevers. Jullie voelen je vast thuis daar, want een beetje tegengas tegen een werkgever resulteert meestal direct in ontslag. Dat zal ze leren! 

Wat een onzin. Of je zomaar in de VS kunt gaan wonen. Als je een baan hebt in de VS heb je het heel goed daar, maar je moet natuurlijk niet gaan staken. Gewoon het werk doen waar je voor aangenomen bent.