Sticky News

Stakingen NS Personeel

Stakingen NS Personeel

Toon eerste bericht

550 reacties

Als ik bovenstaande reacties zo lees dan wil ik maar 1 ding kwijt, blijf aub weg uit de NS treinen

Lijkt me een prima idee. Als er dan zo meteen alleen nog maar studenten (vanwege verplichte winkelnering) over zijn kunnen we de tent sluiten en het licht uit doen. Je bent op tijd weg Jeroen. 

En dan moet jij een andere dagbesteding vinden dan alleen maar hier je grieven te uiten over alles wat de NS aangaat. 😁  Misschien kun je dan bij een brei groepje terecht.

Morgen de hele dag geen treinen in het hele land! Dat had NS toch wel eerder kunnen bedenken. Komen ze nu aan met Utrecht ligt stil dus dan kan er niets rijden. Ja, er is staking in Utrecht, dat wist NS al lang, had die verdomde dienstregeling dan eerder aangepast!! Ik heb mijn ziekenhuisafspraak met heel veel moeite opnieuw kunnen verplaatsen, tweede keer al door NS, nu staat hij morgen, maar dat gaat dus ook niet. Ik moet wel betalen, want niet op tijd afgezegd. Kan ik op kosten van NS een taxi nemen? Kost wel meer dan 25 euro. Of betaalt NS de afspraak? En hoe zit het met mijn gezondheid, ik ga natuurlijk niet voor niets naar het ziekenhuis.  Dit is een grote gemene rotstreek van NS die zich heeft verlaagd tot hetzelfde nivo als die verdomde vakbonden. Wat moet ik doen?

Op welk traject reist u? Dan kunnen we meekijken of er misschien andere opties zijn qua OV.

Eindhoven-Nijmegen v.v.

9292.nl geeft behalve een enkele Flixbus een busadvies tussen Eindhoven en Uden (lijn 305) en Uden en Nijmegen (lijn 99). Totale reistijd 1:38. Ik snap dat het vervelend is, maar het is niet gigantisch veel langer dan de 1:05 voor de trein. Een en ander hangt natuurlijk af van uw exacte bestemming en vertrekpunt. De kosten voor de bus kunt u via de stakingsregeling claimen bij de NS.

Dank voor het meedenken, heel fijn dat dat hier gebeurt. Ik had nog niet aan de bus gedacht, maar ik vind het toch een hele onderneming, want om in de buurt van mijn afspraaktijd te komen ben ik 1.49 uur onderweg en aankomst is dan drie kwartier te vroeg. Ik ga morgen wel bellen, misschien zien ze het als overmacht en hoef ik de afspraak niet te betalen. En kan ik op niet al te lange termijn een nieuwe afspraak krijgen. Wat is er toch met ons land gebeurd?

 

Als morgen iedereen die normaal de trein neemt nu met de bus gaat dan loopt dat natuurlijk ook compleet vast. Verwacht morgen ook langere reistijden. De 1.38 uur die hierboven wordt genoemd kan door files natuurlijk wel eens langer uitvallen. Als dit wat eerder was aangekondigd had veel kantoorpersoneel een thuiswerkdag kunnen inplannen. Door deze late waarschuwing is dat ook niet meer mogelijk geweest.

Ik denk dat veel kantoorpersoneel alsnog thuis kan werken. Sowieso omdat men dat 's ochtends nog kan beslissen, maar nu zeker. Iemand zonder auto kan simpelweg niet goed op kantoor komen. De meeste bedrijven hebben daar begrip voor.

Drie kwartier te vroeg klinkt prima voor een ziekenhuisafspraak. Dat je belt om je afspraak te verzetten is natuurlijk logisch. Houd echter rekening met nieuwe stakingen (die nu nog niet zijn aangekondigd).

 

Ik moet morgen van Delft naar Baarn reizen. Ik overnacht daar zodat ik woensdag op tijd bij een afspraak in het ziekenhuis in Nijmegen kan zijn. Hebben jullie advies hoe ik hier het best kan komen?

Probleem is ook nog dat er woensdag waarschijnlijk geen treinen rijden rondom Nijmegen. Ik zou echt uitkijken naar een andere oplossing of het verzetten van de afspraak.

Iemand anders komt gelukkig met de auto naar Baarn, zodat we woensdag samen daar heen kunnen rijden. Dus "gelukkig" is mijn probleem beperkt tot het reizen naar Baarn.

U kunt proberen met bussen, trams en metro's naar Baarn te komen. Normaal gesproken duurt dat ruim vier uur. Nu kunnen sommige lijnen - met name in spits - overvol zijn. Dat zal vooral gelden voor snelbussen als tussen Rotterdam en Utrecht. De gewone streeklijnen en zeker stadsvervoer zijn gewoon beschikbaar. Tot nu toe viel het met de volte mee. Wellicht morgen ook, maar dat weet niemand.

Met behulp van 9292.nl kunt u proberen een reis te plannen. Houd rekening met het feit dat buschauffeurs niets weten over vervoer buiten hun regio. Als u enige ervaring hebt met het OV en de tijd hebt, is het waarschijnlijk te doen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Jammer volgens de media zou ik de 30ste gewoon kunnen reizen, maar op een of andere manier lukt het weer niet om 24u van te voren aan te geven. 

Welke media? En van waar naar waar wil je reizen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet morgen van Delft naar Baarn reizen. Ik overnacht daar zodat ik woensdag op tijd bij een afspraak in het ziekenhuis in Nijmegen kan zijn. Hebben jullie advies hoe ik hier het best kan komen?

Plan via 9292. Hou rekening met minstens 3 uur reizen met verschillende vervoersmiddelen en minstens €20 aan kosten.

In de aanname dat het voorstel geakkordeerd wordt; gefeliciteerd aan alle stakers. Ik vind het fijn dat mensen erop vooruit gaan (zonder cynisme). De keerzijde is wle dat mijn respect verdwenen is, ete paard gegaan en te voet terugkomen zal nog wel even duren. Nee, ik ga me niet asociaal gedragen. Maar ja, kennelijk is het ieder voor zich in een zogenaamd essentiële sector. De hypocretie druipt ervan af. Wat je zaait is wat je oogst.

Dat het ieder voor zich is dat is al tijden in NL en dat bleek ook wel uit de afkeurende reacties op deze community toen er gestaakt ging worden. Daaruit bleek al dat een aantal veel postende community leden het de medewerkerd van de NS niet gunde om er goed op vooruit te gaan. 

Ik gun het andere wel aangezien een ieder voor zichzelf moet opkomen in de huidige maatschappij in NL en als een ander daar de dupe van is is dan jammer want die ander staat niet meer voor je op.  We zijn helaas geen sociale maatschappij meer in NL, die tijd is voorbij en zal vrees ik neit meer terug komen.  Het verhard alleen nog maar en daar zullen we allemaal mee moeten leren leven.

Drie kwartier te vroeg klinkt prima voor een ziekenhuisafspraak. Dat je belt om je afspraak te verzetten is natuurlijk logisch. Houd echter rekening met nieuwe stakingen (die nu nog niet zijn aangekondigd).

Na twee uur in de bus, of langer bij files, vind ik 3 kwartier te vroeg komen te veel gevraagd. Vooral omdat de afspraak meestal ook nog te laat begint. En dan een vervelend onderzoek en daarna zien thuis te komen. NS directie verdient een brevet van onvermogen met bijbehorende consequenties. De vakbondsbobo’s ook, die zijn uit op heisa, niet op oplossingen.

 

Ik moet morgen van Delft naar Baarn reizen. Ik overnacht daar zodat ik woensdag op tijd bij een afspraak in het ziekenhuis in Nijmegen kan zijn. Hebben jullie advies hoe ik hier het best kan komen?

Probleem is ook nog dat er woensdag waarschijnlijk geen treinen rijden rondom Nijmegen. Ik zou echt uitkijken naar een andere oplossing of het verzetten van de afspraak.

Iemand anders komt gelukkig met de auto naar Baarn, zodat we woensdag samen daar heen kunnen rijden. Dus "gelukkig" is mijn probleem beperkt tot het reizen naar Baarn.

U kunt proberen met bussen, trams en metro's naar Baarn te komen. Normaal gesproken duurt dat ruim vier uur. Nu kunnen sommige lijnen - met name in spits - overvol zijn. Dat zal vooral gelden voor snelbussen als tussen Rotterdam en Utrecht. De gewone streeklijnen en zeker stadsvervoer zijn gewoon beschikbaar. Tot nu toe viel het met de volte mee. Wellicht morgen ook, maar dat weet niemand.

Met behulp van 9292.nl kunt u proberen een reis te plannen. Houd rekening met het feit dat buschauffeurs niets weten over vervoer buiten hun regio. Als u enige ervaring hebt met het OV en de tijd hebt, is het waarschijnlijk te doen.

 

Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik me inderdaad maar in ga stellen op een dag bussen.

@MoDe  Even iets corrigeren want  er is geen NS medewerker die oudere en kwetsbare de trein uit heeft gezet tijdens corona tenzij ze geen mondkapje droegen, dan liep je wel het risico eruit gezet te worden.  Waar jij op doelt is het asociale Nederlandse volk wat geen rekening hield met anderen waardoor o.a. jijzelf zich uit de trein heeft laten jagen.

Het NS personeel heeft tijdens Corona opdracht gekregen om contact met anderen zoveel mogelijk te mijden en zich dus terug te trekken in de cabine ter voorkoming van nog meer zieken want dan had de dienstregeling nog meer onder druk komen te staan vanwege het aantal zieke medewerkers.

En dat je voor en na corona de Hc bijna niet ziet dat keur ik ook af en dat heb ik toen ik bij de NS werkte ook altijd gezegt ook al vonden sommige collega's dat niet altijd leuk.  Dat je op stations bijna niemand meer ziet dat komt door een grote bezuinigingsronde die tijdens corona door het management is doorgedrukt. De meeste wal medewerkers hebben toen hun ontslag gehad ondanks dat de andere NS medewerkers zich daar toen ook tegen hebben verzet.

En de NS is natuurlijk niet de enige die schuldig is aan de uitval van treinen, dit komt gewoon ook doordat er veel storingen zijn aan de infra en door te weinig verkeersleiderd bij Prorail.

Dat treinen steeds viezer zijn heeft ook te maken met personeelsgebrek bij de schoonmaak en de race naar de bodem qua aanbestedingen, het moet steeds goedkoper worden uitgevoerd en dat laat zijn sporen na. De NS huurt bedrijven in voor de schoonmaak maar knijpt deze bedrijven ook meteen af.  En heel eerlijk gezegd snap ik ook wel dat er weinig mensen voor dit werk te krijgen zijn, midden in de nacht werken voor een miniem loon, ook deze mensen verdienen een flinke verhoging van hun salaris.

En reken er maar op dat de kaartjes weer flink duurder worden, net zoals alle andere dingen hebben we te maken met een grote inflatie. De kosten van alles lopen op en dat zal weer worden doorberekend, net zoals dat al decenia werkt.

En het ging inderdaad niet alleen over loon bij de NS medewerkers, maar om waardering, ruimte voor het sociale leven, mogelijkheid om vrij te nemen en nog wat dingen die niet in de media komen.  En je kunt wel dagen kopen maar als je ze niet mag opnemen dan heb je niets aan die gekochte dagen, op het moment dat ik mijn ontslag nam bij de NS had ik nog 42 dagen verlof tegoed die ik amper kon opnemen omdat er ook toen al tekorten waren al waren ze toen nog op te vangen doordat collega's meer werkten.  Echter wordt je tegoed aan dagen dan alleen maar hoger.

En ik heb al eerder aangegeven dat mensen dus geen vrij kregen om de sleutel van hun nieuwbouwhuis in ontvangst te nemen, voor een begrafenis van een vriend of bekende, etc.

En er zijn dus veel medewerkers bij de NS geweest die extra diensten draaiden om reizigers naar hun bestemming te brengen, anders was de uitval van treinen al veel langer geweest.  Gelukkig gun je die medewerkers dus hun loonsverhoging en verbetering van arbeidsomstandigheden.

Jammer volgens de media zou ik de 30ste gewoon kunnen reizen, maar op een of andere manier lukt het weer niet om 24u van te voren aan te geven. 

Welke media? En van waar naar waar wil je reizen?

De schrijvende pers natuurlijk en jullie (NS) zelf. 

Tilburg-Eindhoven. Bus is geen optie aangezien ik met de vouwfiets verder moet reizen.

  Maar waar het om gaat: heel die NS had van te voren dit duidelijk kunnen aangeven, zodat mensen iets kunnen regelen. Zoals het nu gaat, sorry voor mijn harde woorden, is in mijn ogen PESTGEDRAG richting onschuldige reizigers en niet vergeten uiteindelijk ook voor de conducteurs die als vertegenwoordigers van de NS, het weer te horen krijgen. 

Hou hier als NS en bonden aub rekening mee en plan uw acties incl de consequenties, wat duidelijker in. 

Reputatie 7
Badge +3

Jammer volgens de media zou ik de 30ste gewoon kunnen reizen, maar op een of andere manier lukt het weer niet om 24u van te voren aan te geven. 

Welke media? En van waar naar waar wil je reizen?

De schrijvende pers natuurlijk en jullie (NS) zelf. 

Tilburg-Eindhoven. Bus is geen optie aangezien ik met de vouwfiets verder moet reizen.

  Maar waar het om gaat: heel die NS had van te voren dit duidelijk kunnen aangeven, zodat mensen iets kunnen regelen. Zoals het nu gaat, sorry voor mijn harde woorden, is in mijn ogen PESTGEDRAG richting onschuldige reizigers en niet vergeten uiteindelijk ook voor de conducteurs die als vertegenwoordigers van de NS, het weer te horen krijgen. 

Hou hier als NS en bonden aub rekening mee en plan uw acties incl de consequenties, wat duidelijker in. 

Ik ben niet van NS maar gewoon een reiziger.

Je zou met de bus kunnen gaan en ipv vouwfiets een ovfiets kunnen nemen.

Reputatie 6
Badge +2

Update dinsdag 30 augustus: informatie toegevoegd over de impact van de staking Oost-Zuid Nederland op woensdag 31 augustus.

Update maandag 30 augustus: informatie toegevoegd over de impact van de staking Oost-Zuid Nederland op woensdag 31 augustus.

Welke info? 🙄 en waar toegevoegd? 🔍🔎🔭🔬 ;)

Reputatie 7
Badge +3

Update maandag 30 augustus: informatie toegevoegd over de impact van de staking Oost-Zuid Nederland op woensdag 31 augustus.

Welke info? 🙄 en waar toegevoegd? 🔍🔎🔭🔬 ;)

1e bericht van dit topic staat een link voor 31-8

Update maandag 30 augustus: informatie toegevoegd over de impact van de staking Oost-Zuid Nederland op woensdag 31 augustus.

Welke info? 🙄 en waar toegevoegd? 🔍🔎🔭🔬 ;)

1e bericht van dit topic staat een link voor 31-8

Als @Lorena NS dat er even bij had genoemd, dan was het wel wat duidelijker. 😏

Update maandag 30 augustus: informatie toegevoegd over de impact van de staking Oost-Zuid Nederland op woensdag 31 augustus.

Welke info? 🙄 en waar toegevoegd? 🔍🔎🔭🔬 ;)

1e bericht van dit topic staat een link voor 31-8

Als @Lorena NS dat er even bij had genoemd, dan was het wel wat duidelijker. 😏

Nou ja zo gaat het al dit hele topic en je bent de eerste die het niet snapte …..😎

Update maandag 30 augustus: informatie toegevoegd over de impact van de staking Oost-Zuid Nederland op woensdag 31 augustus.

Welke info? 🙄 en waar toegevoegd? 🔍🔎🔭🔬 ;)

1e bericht van dit topic staat een link voor 31-8

Als @Lorena NS dat er even bij had genoemd, dan was het wel wat duidelijker. 😏

Nou ja zo gaat het al dit hele topic en je bent de eerste die het niet snapte …..😎

Iets met communicatie @Jeroen? 🤔

Misschien kan de NS het topic “Begrip?” even openzetten? Ken je dat topic? 💋

Bijstandgerechtigden en uitkeringsgerechtigden zijn wel de mensen die al blij moeten zijn met het vangnet in Nederland waar we met zijn allen voor betalen. En het is juist de bedoeling dat je daar uitkomt en daar is de nodige hulp bij mogelijk.

Aha, we moeten volgens jou dus met zijn allen blij zijn dat het NS personeel door het werk neer te leggen een exorbitante salarisverhoging heeft gekregen, maar anderen die net zo hard getroffen worden door de prijsstijgingen moeten blij zijn met wat ze hebben en hoeven niet op enige sympathie van Jeroen te rekenen. Je verontwaarding was dus weer eens uiterst selectief. 

En nu Aub vanaf Donderdag  t/m maandag stoppen met die pokke staking...Please..ik sta achter de staking..maar wil heel graag met Ns internationaal  op zaterdag  3 september  naar Duitsland toe!!!

Bijstandgerechtigden en uitkeringsgerechtigden zijn wel de mensen die al blij moeten zijn met het vangnet in Nederland waar we met zijn allen voor betalen. En het is juist de bedoeling dat je daar uitkomt en daar is de nodige hulp bij mogelijk.

Aha, we moeten volgens jou dus met zijn allen blij zijn dat het NS personeel door het werk neer te leggen een exorbitante salarisverhoging heeft gekregen, maar anderen die net zo hard getroffen worden door de prijsstijgingen moeten blij zijn met wat ze hebben en hoeven niet op enige sympathie van Jeroen te rekenen. Je verontwaarding was dus weer eens uiterst selectief. 

Deze groep wordt door de regering niet vergeten of wel? Er zijn behoorlijke bedragen uitgekeerd aan deze groepen dus die zijn echt niet vergeten.

Maar het is wel zo dat ze in NL mazzel hebben dat er iets geregeld is want er zijn genoeg landen waar dat niet zo is. En mensen die in deze situatie zitten zijn er meer mee geholpen als ze UIT deze situatie komen dan dat ze in deze situatie blijven zitten.  Tenzij het een eigen keuze is dan moet je ook niet mopperen.

Waar jij uithaalt dat ik geen sympathie voor deze groep zou hebben is mij een groot raadsel, want ik heb niets in die trant gezegt. Dat is dus iets wat jij mij in de mond probeert te leggen, geheel ten onrechte.

Nederland klaagt, Nederland klaagt, Nederland klaagt heel terecht! Je zou bijna gaan denken dat NS personeel de enigen zijn die werken en vooral de enigen die een directie hebben die zichzelf veel meer toekent dan het overige personeel. Misschien nieuws voor u: de top heeft overal meer, veel meer en NS steekt daar lang niet bovenuit. Waarom is Marjan Rintel overgestapt? Hoeveel heeft ze nu meer dan bij NS? Als het zo erg is, ga een andere baan zoeken, dan merken jullie wel dat het overal wat is, dat er heel veel banen zijn waar het lage basisloon alles is wat je krijgt en waar je er veel harder voor moet werken. 

Mooi, weet je ook hoe vervelend dat is en dan ga je misschien eens een keer met die irritante gewoonte ophouden. 

Ach gutte gutte gut …… 

Even een klein uitstapje van dit topic, het is daar gewoon heel anders dan hier maar ik denk niet dat mensen daar minder gelukkig zijn dan hier.

Daar denken de Verenigde Naties heel anders over:

(Bron)

Reputatie 7

 

als je een Amerikaan verteld wat hier de belastingtarieven zijn op je inkomen dan vallen ze stijl achterover en vragen of ze het goed verstaan hebben. Daar hou je nog geld over na je inkomsten belasting betaald te hebben.

Dat is ook wel nodig om nog wat te sparen want als je zorg nodig hebt of anderzins een financieel vangnet, vergeet het meestal maar. Zelf je blauw betalen, lenen of aan de bedelstaf. Maar goed ieder het zijne.

Terug on topic....

Bijstandgerechtigden en uitkeringsgerechtigden zijn wel de mensen die al blij moeten zijn met het vangnet in Nederland waar we met zijn allen voor betalen. En het is juist de bedoeling dat je daar uitkomt en daar is de nodige hulp bij mogelijk.

Mee eens, veel van deze mensen beschouwen hun uitkering als een permanent basisinkomen en piekeren er niet over om een baan te gaan zoeken. Zeker als ze al wat langer in de uitkering zitten.

Reageer