Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1120 reacties

Ik reis veel naar Limburg en wel heen en weer op één dag. Dit wordt moeilijk met de invoering van een dalurenzone. Hoe laat mag ik inchecken om de hele terugreis toch met 40% korting te kunnen maken.

Is dit b.v. om 15.00 uur - of om15.30 uur of om15.45 uur?

Badge +3

Ik moet de eerste 250 reacties nog lezen en morgen om 7:00 ergens zijn met mijn taxi, dus lees ik die in mijn pauze (lange pauze, want geen schoolritten, die staken!) en zal dan reageren…

700.000 VDU gedupeerden die zich verenigen (leggen we Utrecht Centraal een dagje plat/lam) zoals de boze boeren of bouwers zie ik niet gebeuren En .@Thom en anderen wisten al dat het doek ooit zou vallen...dus deal with it!

Badge +3

Oh ja, ik kwam er toevallig zelf achter wegens iemand die Altijd Voordeel overwoog en vroeger Traject Vrij had.

https://twitter.com/Ansssss27/status/1292164454700982273

Haha, en dat NS mij wel mocht inhuren als bedankje… :sweat_smile: en ook nog een reactie van iemand die iets vond over

alle vijfmiljard verschillende kutproducten waar niemand op zit te wachten

Voor diegene… https://www.youtube.com/watch?v=3vCkGUW4XKM My job is done! :joy:

Geheel eens met de maatregelen inzake voordeelurenabonnementen en keuzedagen. Wij klagen ook niet, wanneer bijvoorbeeld de horeca prijsstijgingen van 20% invoert. De redenen van de beperkingen bij gebruik van voordeelurenabonnementen zijn begrijpelijk en logisch. Blijven voor mij twee vragen:

1: Wanneer ik incheck vóór 16:00 en mijn reis duurt tot bijvoorbeeld 18:00 uur, is de 40 % korting dan van toepassing?

2: Het aantal keuzedagen was 7. Ik neem aan, dat dit aantal onveranderd ook na januari 2021. 

Edit door Moderator: Verplaatst naar hoofdtopic over abonnementen-update

1: Ja, het incheckmoment bepaalt het tarief.
2: Het aantal Keuzedagen blijft inderdaad 7.

Reputatie 7

Ik reis veel naar Limburg en wel heen en weer op één dag. Dit wordt moeilijk met de invoering van een dalurenzone. Hoe laat mag ik inchecken om de hele terugreis toch met 40% korting te kunnen maken.

Is dit b.v. om 15.00 uur - of om15.30 uur of om15.45 uur?

 

Daluren eindigen om 16.00 u, met een speling van 5 minuten. Dus voor 16.05 u inchecken om van korting gebruik te kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het heel slecht dat NS niet communiceert dat op een bepaalde datum bepaalde abonnementen niet meer te verkrijgen zijn. Zo hebben velen hun keuzedagen opgezegd in de verwachting dat zij deze eind van het jaar weer kunnen bestellen. Maar wat is eind van het jaar? 31 december of begin november? Anderen hebben hun abonnementen aangehouden omdat men bij NS nogal onduidelijk is tot wanneer abonnementen die er uit gaan besteld kunnen worden. En over het aanbieden van trajectabonnementen in de Flex wordt ook niet helder gecommuniceerd, net als wanneer men denkt dat er 65+ Flex abonnementen komen.

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

 

De Keuzedagen worden vanaf eind 2020 niet meer nieuw verkocht. Wie ze al heeft dan kan ze door laten lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Verder valt het inderdaad te betreuren dat een integrale aanpak van het vervoersprobleem ontbreekt, begin mij daarbij wel ernstig af te vragen of je dat vandaag de dag nog van de overheid kunt en mag verwachten.

Daar is de overheid bij uitstek voor nodig. Nederland is als land gebonden aan Europese afspraken om de uitstoot van stikstofverbindingen drastisch terug te dringen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de Nederlandse overheid allerlei afspraken maakt zonder na te denken over de consequenties. We zullen de komende jaren van allerlei kanten geconfronteerd worden met maatregelen om aan de afspraken te kunnen voldoen. Het is in dit verband volkomen improductief dat NS maatregelen neemt die ervoor zullen dat meer mensen met de auto gaan reizen.

Goeiemiddag,heb mijn flex abonnement gewijzigd naar weekend vrij moet ik dan mijn ov chipkaart nog activeren?

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

Wie dan al keuzedagen heeft kan die gewoon houden. Maar wie ze dan niet heeft kan ze niet meer nieuw aanschaffen.

De bedoeling is dat er in de toekomst Flex dagen komen die iedereen met Flex kan aanschaffen ongeacht de leeftijd. Die worden wel duurder dan de huidige keuzedagen.

Reputatie 7
Badge +3

VDU mag niet afgeschaft worden, dus passen ze de voorwaarden en prijs aan, zodat die gelijk is aan dal voordeel en mensen vanzelf VDU gaan opzeggen. Want geen meerwaarde meer.

Reputatie 7

Verder valt het inderdaad te betreuren dat een integrale aanpak van het vervoersprobleem ontbreekt, begin mij daarbij wel ernstig af te vragen of je dat vandaag de dag nog van de overheid kunt en mag verwachten.

Daar is de overheid bij uitstek voor nodig. Nederland is als land gebonden aan Europese afspraken om de uitstoot van stikstofverbindingen drastisch terug te dringen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de Nederlandse overheid allerlei afspraken maakt zonder na te denken over de consequenties. We zullen de komende jaren van allerlei kanten geconfronteerd worden met maatregelen om aan de afspraken te kunnen voldoen. Het is in dit verband volkomen improductief dat NS maatregelen neemt die ervoor zullen dat meer mensen met de auto gaan reizen.

 

Dat de Nederlandse overheid afspraken maakt zonder na te denken over de consequenties lijkt eerder regel dan uitzondering te worden. Het mooiste voorbeeld in dit verband is wellicht de invoering van de Euro. Ook de gang van zaken rond de stikstof en PFAS problematiek is illustratief te noemen. Dichter bij huis is de invoering van het SRP een aardig voorbeeld. Je zou zo toch mogen denken dat de overheid, ook nog eens als eigenaar van de NS, beter had kunnen weten. Niets is minder waar.


Neen, de overheid is (helaas) niet meer in staat alles te overzien, daar is denk ik de wereld te complex voor geworden. Neemt niet weg dat de overheid nog altijd  wel een nuttige rol kan vervullen.


Zonder nadere onderbouwing blijft de stelling dat NS maatregelen neemt die ertoe zullen leiden dat  het autoverkeer zal toenemen, een loze kreet. Dat zou jammer zijn.


 

Badge +3

Goeiemiddag,heb mijn flex abonnement gewijzigd naar weekend vrij moet ik dan mijn ov chipkaart nog activeren?

Nee, wat er in Mijn NS (website) staat is geldig.

De NS misbruikt zijn positie en is geen klantgerichte organisatie. Het drijft mensen de auto in. Zeer slechte ontwikkeling en geld is de drijfveer en niet het verbeteren vd kwir

Beste mensen van de NS,

kan ik ergens bezwaar indienen tegen dit besluit?

Alvast dank voor de reactie.

Gisteravond een update van Ruben gehad. Surprise surprise: hij heeft verder nog niks gehoord.
Na drie maanden van ‘niks kunnen vinden’ tot ‘geen update/niks gehoord’ is mijn vertrouwen niet heel groot.
 

Reputatie 6
Badge +2

 

Goeiemiddag,heb mijn flex abonnement gewijzigd naar weekend vrij moet ik dan mijn ov chipkaart nog activeren?

Als je het NS Flex abonnement al op je OV-chipkaart hebt staan, hoef je alle wijzigingen binnen je NS Flex abonnement niet te activeren. Dus bijvoorbeeld een wijziging van NS Flex basis naar NS Flex Weekend Vrij zal automatisch op de OV-chipkaart staan.

Reputatie 1

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

 

De Keuzedagen worden vanaf eind 2020 niet meer nieuw verkocht. Wie ze al heeft dan kan ze door laten lopen.

Worden er in 2021 wel weer keuzedagen verkocht (die buiten de spits gebruikt kunnen worden)?

Zou iemand willen reageren om het volgende?

Ik heb een weekend vrij abonnement. Ik betaal een vast bedrag van 34€ in de maand.

Ik ga ELK weekend minstens een keer (Soms twee keer) van Leeuwarden naar de Randstad. Begin van de dag heen en eind van de dag terug.

Door de wijziging, begrijp ik dat ik niet meer met een vast bedrag per maand zou kunnen reizen, maar alleen een Flex weekend vrij kan nemen met 40% korting.

Dat betekent dan dat ik voor elke rit zou moeten gaan betalen. Ik krijg wel 40% korting. Een ENKELE rit van Leeuwarden naar de Randstad kost dan circa 16€ voor een enkele reis dat keer twee voor een retour. Kom ik op 32€ voor een dagje weg.

Dat zou betekenen dat mijn reiskosten zo'n circa 400% per maand duurder uit gaat uitvallen. Kan iemand dit bevestigen?

Badge +3

Door de wijziging, begrijp ik dat ik niet meer met een vast bedrag per maand zou kunnen reizen

Dat is onjuist. Met NS Flex Weekend Vrij kunt u nog altijd gratis in het weekend reizen voor een vast bedrag per maand. Bij NS Flex Weekend Vrij kunt u bovendien zelf de keuze maken of u wel of geen 40 procent korting wil op werkdagen overdag. Wilt u dat niet, dan bent u drie euro goedkoper uit.

Reputatie 1

https://www.ovpro.nl/trein/2020/08/19/geschillencommissie-ns-mag-middagspitskorting-afschaffen/

Wat wordt bedoeld met “ 60+ kan eind 2020 geen nieuwe keuzedagen meer bestellen”.

 

De Keuzedagen worden vanaf eind 2020 niet meer nieuw verkocht. Wie ze al heeft dan kan ze door laten lopen.

Worden er in 2021 wel weer keuzedagen verkocht (die buiten de spits gebruikt kunnen worden)?

Nee, die verdwijnen. Er komt zoals Tamzin ook zegt iets nieuws in 2021, daarover komt nog meer informatie.

Ik sluit mij bij de voorgaande reacties aan. Een gigantische verslechtering vd voorwaarden. Ik ga nog eens heel serieus nadenken of ik het abonnement nog wel ga verlengen dan.

Badge +3

Dichter bij huis is de invoering van het SRP een aardig voorbeeld.

Studenten tikken wél een kleine €100 per maand op bij hun studielening/schuld hè, als ze een SRP willen/hebben? 

Weliswaar tegen minimale rente, en pas bij succesvol afstuderen (of diploma bij MBO niveau 3 of 4) wordt het SRP omgezet naar, of is het een gift…

Vroeger uit de tijd van minsters Ritzen, Deetman en directeur Pim Fortuyn van wat nu DUO heet werkte dat inderdaad anders, maar net zoals het VDU binnenkort is dat ook op een gegeven moment verdwenen.. Poef! Slikken of stikken dus.. En daar stonden we dan met zijn allen op het Malieveld net zoals de boeren en bouwers, back in the 90s…

Dit afnemen kan toch niet zomaar? Ja zeker wel, zei de politek toen!

Heel veel plezier van gehad! Ik wil hem terug, of een VDU met stamkaart of zo.. :sweat_smile:

 

Wat bedoelen jullie met “Je kunt maandelijks je korting aanpassen, je betaalt achteraf dus je hoeft nooit meer saldo te laten op je OV-chipkaart.” bij de verandering van Dal Voordeel naar NS Flex Dal Voordeel??

Ik heb nu al automatisch opladen, dus ik hoef dat sowieso niet te doen, maar hoe kan het dat de korting ineens per maand aan te passen is?
Bedoelen jullie dan dat je Dal Voordeel elke maand aan of uit kunt zetten, maar dat is gek in combinatie met een prijs per jaar. Kunnen jullie de informatie duidelijker maken?

Reageer