Fluiten = niet meer instappen



Toon eerste bericht

559 reacties

Reputatie 6
Badge
Inderdaad lang leve photoshop.
Haha het zal echt niet de eerste keer zijn dat me dit zou overkomen, ook al wel wat voorwerpen ertussen zien komen... Vouwfiets, tas, skateboard, paraplu ...
Reputatie 7
Badge +3
Het is waarschijnlijk te escalerend, maar kun je deze mensen niet op de bon slingeren? Ik neem aan dat dergelijk onveilig gedrag tot een behoorlijke boete kan leiden.
Deze is ook wel leuk... Is niet alleen in NL een issue. ;)

Of aan de noodrem trekken en ze er alsnog uitzetten. Dat zorgt wel voor vertraging maar met een passend omroepbericht over de vertraging leren reizigers wel dat ze niet tussen de deuren moeten springen. Afgezien van de vertraging is dat denk ik wel effectiever dan de huidige campagne van ns.
Reputatie 6
Badge
Ik heb altijd al de Belgische campagnes veel beter en sympathieker overkomend gevonden dan de Nederlandse. Voor de Nederlandse neem ik amper de moeite te lezen, blegh.
Er kan een bekeuring voor geschreven worden. Ik moet dan wel zeker zijn dat het die persoon is. Vaak gebeurd het niet in mijn buurt helaas, behalve de instappers in mijn deur die vaak het hazepad kiezen.
De boete bedraagt overigens 230 euro excl 9 euro administratiekosten.
En als ik al een worst ben? :?
Reputatie 1
Of aan de noodrem trekken en ze er alsnog uitzetten.
Ik weet niet of dat wenselijk is. Dan zijn de andere reizigers weer de dupe. De noodrem zorgt echt voor heel veel vertraging, dat is niet hetzelfde als zomaar weer even stoppen. Dan moet er meteen onderzoek worden ingesteld over waarom er aan de noodrem is getrokken enzo.

Ik zat een keer met een grapjas in de trein die aan de noodrem trok, we hadden het station nauwelijks verlaten. We hebben nog heel lang moeten wachten tot de trein weer in beweging kwam.
Oh gelukkig, dankjewel. (potverdorie ik mag geen hartje plaatsen :@)
en hoe kan een reiziger dan weten wat het laatste fluitsignaal is ? Zoals opgemerkt zijn er genoeg conducteurs die meerdere keren fluiten (ook om reizigers te manen) en hanteren conducteurs verschillende procedures (wat bijna niet anders kan ook)

En bij Sprinters kan je het helemaal niet zien omdat de deuren elke keer open en dicht gaan en de reiziger zelf moet drukken op de knop.
Reputatie 3
Whoow scherp, haha 🆒 dan plaats ik hem wel voor je Henk_NL
Reputatie 6
Badge +2
Of aan de noodrem trekken en ze er alsnog uitzetten.
Ik weet niet of dat wenselijk is. Dan zijn de andere reizigers weer de dupe. De noodrem zorgt echt voor heel veel vertraging, dat is niet hetzelfde als zomaar weer even stoppen. Dan moet er meteen onderzoek worden ingesteld over waarom er aan de noodrem is getrokken enzo.

Ik zat een keer met een grapjas in de trein die aan de noodrem trok, we hadden het station nauwelijks verlaten. We hebben nog heel lang moeten wachten tot de trein weer in beweging kwam.

Als de HC zelf aan de noodrem trekt hoeft hij niet te onderzoeken wie het gedaan heeft.
Wat als de conducteur niet fluit, mag je dan wel tussen de deuren springen? Vanmiddag een conducteur die (laten we het positief bekijken) z'n fluitje kwijt was en dus alleen maar de sleutel omhaalde en vervolgens tot het volgende station met de machinist ging zitten kwekken. Gefloten werd er op geen enkel station.
Je moet alleen mensen beboeten die aan komen rennen en tussen de deuren springen die op het betreffende zijn ingecheckt. Bij overstappers is het overmacht, dan moet de trein maar wachten om de veiligheid te garanderen. Ik zie het elke dag gebeuren op Hoofddorp met reizigers die in de spits uit een viertje SLT wurmen (Den Haag Centraal-Hilversum) om aan de andere kant van het perron de Sprinter naar Amersfoort (via Amsterdam Centraal) te halen.
Als je fluit terwijl er nog overstappers aan komen rennen heb je blijkbaar maling aan de veiligheid...
Reputatie 7
Dat lijkt mij absoluut niet de bedoeling Bemined, want dit is ronduit gevaarlijk. Heeft deze medewerker geen alternatief gevonden voor het fluitje? Zou je mij misschien de begintijd van deze treinrit en het vertrekstation kunnen aangeven? Omschrijf de medewerker ook voor mij, dan ga ik hier werk van maken. I.v.m. de privacy van deze medewerker, ontvang ik dit graag in een privébericht. Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge
Er zijn inmiddels al weer nieuwe poosters van deze campagne opgehangen.

Wat natuurlijk vooral van belang is dat de conducteurs ook consequent de sluitfluit gebruiken. Vandaag in Delft bij vertrek van de 2431 (2 min vertraging) werd gefloten, daarna kort de sluitfluit gebruikt om pas een paar seconden later weer de sluitfluit te gebruiken om echt de deuren te sluiten. Nu weet ik niet waarom bij de eerste keer gebruik van de sluitfluit de conducteur niet echt de deuren sloot, maar dat soort gebruik zou zo veel mogelijk voorkomen moeten worden.
Hallo kamcon,

Dat ben ik helemaal met je eens. Dit is ook de procedure en ook de conducteurs hier op het forum geven toe hier zo nu en dan wel eens van af te wijken. Deze situatie is bekend bij ons en je hebt helemaal gelijk dat hier strikt naar gehandeld dient te worden om verwarring te voorkomen. Ik heb je situatie intern wederom onder de aandacht gebracht, waarvoor bedankt!
https://www.nu.nl/opmerkelijk/5009954/japans-bedrijf-biedt-excuses-nadat-trein-twintig-seconden-vroeg-vertrekt.html
Reputatie 4
Dus NS vindt op tijd rijden belangrijker dan veiligheid, want de procedure moet worden gevolgd.

Dat leidt juist tot onveiligheid zoals dagelijks blijkt. Zie reacties 139 en 140 voor vb.

Die indruk krijg ik ook. Natuurlijk vindt de NS veiligheid belangrijk, maar wat wordt er gedaan om die veiligheid te waarborgen? (behalve conducteurs die controleren dat niemand tussen de deuren is gekomen)

Jaren terug was er al de discussie dat er rond het fluiten onduidelijkheid is en in die jaren is er helemaal niks verbeterd in de procedure. Zie ook de bizarre situatie die onstaat door het beleid van de NS: trein moet vertrekken voordat deze volgens dienstregeling aankomt?
Reputatie 6
Badge
https://www.nu.nl/opmerkelijk/5009954/japans-bedrijf-biedt-excuses-nadat-trein-twintig-seconden-vroeg-vertrekt.html

Ach ja, dat is Japan. De mensen zijn zo gek als een deur, maar wel op een positieve manier.
Ja als moderators gewoon die tabel nakijken op willekeurig welk station kunnen ze zien dat in meer dan de helft de aankomsttijd hetzelfde is als de vertrektijd.

De conclusie die je daar kan trekken is dus dat mensen niet in mogen stappen als de procedure wordt gevolgd.

en KJ begrijpt ook wel dat als je rennende overstappers hebt, dat niet komt omdat deze mensen allemaal te laat van bed komen, maar dat de oorzaak ws bij NS ligt door vertraging van hun kant, die voor het grootste gedeelte komt door wisselstoringen, defect en te weinig materiaal.
Reputatie 1
https://www.nu.nl/opmerkelijk/5009954/japans-bedrijf-biedt-excuses-nadat-trein-twintig-seconden-vroeg-vertrekt.html

Ach ja, dat is Japan. De mensen zijn zo gek als een deur, maar wel op een positieve manier.


Tja, de NS zou er een dagtaak aan hebben als ze steeds moesten aangeven wanneer een trein te vroeg of te laat vertrekt, of helemaal niet, of een veel te korte trein (en dat was mijn score deze week en het is pas donderdag)
Maar dat de NS of de conducteur daarvoor excuses aanbiedt, dat is blijkbaar al helemaal niet aan de orde. Ook niet door de NS-medewerkers op het forum. Dus wie is hier nou eigenlijk gek?
Reputatie 1
Als de HC zelf aan de noodrem trekt hoeft hij niet te onderzoeken wie het gedaan heeft.
Volgens mij moet dat volgens een of andere procedure alsnog uitgebreid worden vastgelegd.

Reageer