Sticky

Omreizen met een gedwongen overstap



Toon eerste bericht

429 reacties

Badge +3
Heb nog een paar afbeeldingen die ik op dit forum kan plaatsen van de nieuwe bordjes, maar 2 Mb is de max.
www.fotoverkleinen.nl (of voor wat meer opties www.fotoaanpassen.nl) 😛
Max 4 Mb is ook een oplossing htd. ff het schuifje een beetje richting die waarde en een beheerder krijgt van mij een virtuele knuffel. 💋
Aankomende week is er een overleg en dan zullen we hier even op terugkomen.


Nog geen nieuws ?

Hopelijk worden de suggesties die hierboven worden gedaan ook meegenomen.
Badge +3
Max 4 Mb is ook een oplossing htd. ff het schuifje een beetje richting die waarde en een beheerder krijgt van mij een virtuele knuffel. 💋
Er zit in de specs van HTML een 'keiharde' POST requests limiet van 2 MB (dus geen 'schuifje'). Dat is dus wat té gemakkelijk gezegd (ook al is daar prima omheen te werken door alles wat je verzendt door de server te laten verkleinen tot acceptabel formaat).

Maar ja, gewoon op volle (poster) grootte plaatsen en het dan lekker kleiner weergeven op height/width=× scheelt de conversie/rekenkracht voor de server, want dat doet je browser dus!
Afbeelding openen in nieuw venster/tab geeft je het origineel dan (en ik schrik daar best van soms, hoe scherp dat is tegenwoordig, en gewoon met een telefoon genomen!)

Als ik bijvoorbeeld 2 meter van je af ga staan en mijn ov-chipkaart toon is mijn naam en geboortedatum en het nummer van de kaart voor jou niet leesbaar, maar met een goede telefoon een foto maken en flink inzoomen op de foto lukt dat vaak prima!
Aankomende week is er een overleg en dan zullen we hier even op terugkomen.
We dwalen een beetje af van het onderwerp. Ben overigens eens dat er aan de OV chipkaart zoals deze nu door de NS en andere vervoerders wordt gebruikt wel veel weeffouten in het nadeel van de reizigers zitten.

Zoals Miriam schreef NS gaat er "even" op terugkomen. Ik vind dit eigenlijk wel heel eufemistisch gesteld.
Komt op mij neer: willen jullie nu eindelijk eens stoppen met zeuren. Ik ben benieuwd wanneer het overleg is en wanneer we een reactie gaan krijgen. NS heeft nu m.i. de boel wel lang genoeg getraineerd. (alweer een trein)
Zoals iMark al aangeeft, we proberen het ene probleem nog met allerlei work-arounds op te lossen, of het andere probleem komt alweer tevoorschijn. Het OV-chipkaartsysteem heeft voor treinvervoer fundamentele wijzigingen nodig, geen enorm pakket aan work-arounds, om straks tientallen mensen nodig te hebben om met veel moeite nog meer legacy software in de lucht te houden. Dat hebben we in de spoorwereld al genoeg.
Reputatie 7
Badge +3
En dan zou het ook het beste zijn om niet later dit jaar de poortjes op Den Haag Centraal te sluiten maar pas wanneer er een oplossing voor dit issue van extra kosten bij gedwongen overstap is gevonden.
Op Den Haag is er geen alternatieve looproute van/naar van spoor 8, 9 en 10 om de poortjes te vermijden.
Reputatie 7
Badge +3

We dwalen een beetje af van het onderwerp. Ben overigens eens dat er aan de OV chipkaart zoals deze nu door de NS en andere vervoerders wordt gebruikt wel veel weeffouten in het nadeel van de reizigers zitten.

Ik ben het niet eens met de veronderstelling dat we afdwalen van het onderwerp. Het heeft allemaal met elkaar te maken en maakt deel uit van dezelfde problematiek: een systeem misbruiken voor allerlei zaken waar het niet voor ontworpen is.

Toen op saldo reizen met de OV-chipkaart werd ingevoerd voor het reizen per trein was de situatie beduidend anders dan nu:
  • Geen poortjes
  • Geen trajecten met meer dan één vervoerder
  • Geen middagspits
Op het moment dat er allerlei maatregelen zijn genomen (plaatsen poortjes, trajecten met meer dan één vervoerder en de invoering van de middagspits) zijn er allerlei onbedoelde bijeffecten ontstaan die geleid hebben tot de nogal chaotische situatie waar we nu mee zitten opgescheept. Het probleem is dan ook veel breder dan het moeten omchecken op Amsterdam Sloterdijk.
En dan zou het ook het beste zijn om niet later dit jaar de poortjes op Den Haag Centraal te sluiten maar pas wanneer er een oplossing voor dit issue van extra kosten bij gedwongen overstap is gevonden.
Op Den Haag is er geen alternatieve looproute van/naar van spoor 8, 9 en 10 om de poortjes te vermijden.



Wedden dat ze gewoon dichtgaan ? Met als antwoord c.q. smoes dat mensen de extra kosten kunnen terugvragen.
Wedden dat ze gewoon dichtgaan ?
Uiteraard gaan ze dicht. Maar een zwerver pakt een gebruikt kaartje
van de grond en loopt gewoon gratis door de poortjes...

We dwalen een beetje af van het onderwerp. Ben overigens eens dat er aan de OV chipkaart zoals deze nu door de NS en andere vervoerders wordt gebruikt wel veel weeffouten in het nadeel van de reizigers zitten.Ik ben het niet eens met de veronderstelling dat we afdwalen van het onderwerp. Het heeft allemaal met elkaar te maken en maakt deel uit van dezelfde problematiek: een systeem misbruiken voor allerlei zaken waar het niet voor ontworpen is.

Toen op saldo reizen met de OV-chipkaart werd ingevoerd voor het reizen per trein was de situatie beduidend anders dan nu:
  • Geen poortjes
  • Geen trajecten met meer dan één vervoerder
  • Geen middagspits
Op het moment dat er allerlei maatregelen zijn genomen (plaatsen poortjes, trajecten met meer dan één vervoerder en de invoering van de middagspits) zijn er allerlei onbedoelde bijeffecten ontstaan die geleid hebben tot de nogal chaotische situatie waar we nu mee zitten opgescheept. Het probleem is dan ook veel breder dan het moeten omchecken op Amsterdam Sloterdijk.

Mee eens i.pv. allerlei onwerkbare workarounds moet het hele systeem op de schop, maar ja toegeven dat je fouten hebt gemaakt is het moeilijkste voor TLS en NS.
Met fouten doel ik inderdaad meer op de manier waarop men met de beveiliging van de kaart omgaat, en vooral hoe omgegaan wordt met experts die daarover graag met TLS in conclaaf willen om de beveiliging te verbeteren. Die krijgen enkel de bedrijfsjurist achter zich aan. Terwijl de kaart tot op de dag van vandaag kinderlijk eenvoudig te kraken is.

In deze forumdiscussie gaat het inderdaad meer om ontwerpkeuzes die nooit bedacht zijn voor een spoortoepassing zoals we nu proberen te realiseren.
Aankomende week is er een overleg en dan zullen we hier even op terugkomen.

Jullie hebben nog 38 uur en 14 minuten.
hlubbers, Sivan zal hier komende week op terugkomen.
hlubbers, Sivan zal hier komende week op terugkomen.
Waarom komen jullie je beloftes niet na. En volgende week is ook weer een vaag begrip. Ik reken echt op een antwoord a.s. maandag en geen kluitje in het riet deze keer. Die hebben we inmiddels wel genoeg gehad.
hlubbers, Sivan zal hier komende week op terugkomen.


Mee eens, belofte maakt schuld, niet om kinderachtig te doen maar dit gebeurt teveel.

Als er geen tijdige terugkoppeling komt kunnen jullie dit ook melden.

Jij kan er niets aan doen, maar moderators lezen dagelijks de posten hier, dus ze weten dat er een terugkoppeling beloofd is.

Is het overleg al geweest ?
Goede suggestie iMark
Morgen is het zondag 😀
Goedemorgen allemaal. Morgen zit ik samen met Henk Wim en enkele andere collega's om dit topic te bespreken. Ik kof Henk Wim om er na dit overleg op terug.
Goedemorgen allemaal. Morgen zit ik samen met Henk Wim en enkele andere collega's om dit topic te bespreken. Ik kof Henk Wim om er na dit overleg op terug.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat NS helemaal geen zin heeft om in dit topic te reageren. Eerst zou er volgende week iets mede gedeeld worden. Na een rappel de toezegging (in 2 zinnen met allerlei typefouten) dat er vandaag iets medegedeeld gaat worden. Het is inmiddels 20.45 uur en nog steeds geen reactie.

Het is overigens wel een snelgroeiend virus op dit forum. (het geen of een foutieve reactie geven) Een kwalijke zaak.
Hoezo typefouten ? Arme Henk WIm wordt om gekoft.....😀

Moderators kunnen inderdaad wel beter hun zinnen nalezen, ik zie wel meer onbegrijpelijke zinnen.

We zullen morgen wel een reactie krijgen neem ik aan.
Hoezo typefouten ? Arme Henk WIm wordt om gekoft.....😀


Moderators kunnen inderdaad wel beter hun zinnen nalezen, ik zie wel meer onbegrijpelijke zinnen.

We zullen morgen wel een reactie krijgen neem ik aan.



https://onzetaal.nl/taaladvies/typfout-spelfout-taalfout

Soms is de essentie belangrijker. 🤔
Ja maar wat zijn dit, typefouten of taalfouten ? De essentie is vooral dat ze haast hebben om te tikken. (geen spellingscontrole ?)

Maar laten we het niet groter maken dan het is.
Ja maar wat zijn dit, typefouten of taalfouten ? De essentie is vooral dat ze haast hebben om te tikken. (geen spellingscontrole ?)

Maar laten we het niet groter maken dan het is.

Echter er zijn ook topics waar de NS de tijd neemt. 😉
Goedemorgen allemaal.

Dit topic heeft een tijd geen reactie van ons gehad, excuses. Overigens vind ik het wat ver gaan om 2 tikfouten meteen te koppelen aan wantrouwen richting NS.

We wilden dit topic met meerdere mensen bespreken, en zoiets kost tijd. We zijn heel blij dat Henk Wim de moeite heeft genomen zo uitgebreid te reageren, en ik vind het eigenlijk ook jammer dat er direct zo negatief is gereageerd. Gelukkig is Henk Wim alsnog bereid binnenkort weer een reactie te plaatsen. Ik heb met hem afgesproken dat hij dit volgende week zal doen. Ik snap dat jullie dit liever vandaag zien, maar hopelijk begrijpen jullie dat zijn dagelijkse werkzaamheden ook doorgaan, en dat hij de inhoud van zijn bericht graag afstemt met collega's, hetgeen ook tijd kost.

Reageer