Waarom controles vervoersbewijzen door de spoorwegpolitie



Toon eerste bericht

166 reacties

Reputatie 6
Badge
Van mij mogen er ook meer komen, maar ik wil dat ze zich sociaal gedragen naar de reiziger. Een goeie morgen is gewoon een must en absoluut niet teveel gevraagd, en straalt veel meer vriendelijkheid en openheid uit naar de klant dan jullie allemaal hier bij elkaar kunnen voorstellen.

En juist die 2 eigenschappen zijn uiteindelijk belangrijk voor het veiligheidsgevoel. En niet puur de aanwezigheid van die mensen.
Reputatie 7
Badge
Ik snap de 'ophef' ook niet zo. Wat mij betreft mogen er juist meer controle-acties komen, ook door S&V-teams.
Reputatie 2
Ik begrijp het toch niet helemaal. Ik ben blij met deze extra controles. Het is al vaker aangehaald een HC doet zijn best, maar een zwartrijder kan makkelijk wegkomen, er worden hier genoeg voorbeelden gegeven van zwartrijders. Zonder controles komen er meer zwartrijders en moeten de betalende klanten een hogere prijs betalen en dat wil niemand. Nog maar te zwijgen over de negatieve invloeden die vaak gepaard met zwartrijders..
Dat is hetzelfde als zeggen dat je je privacy moet opgeven, omdat je toch niets te verbergen heb.

Onzinnig argument en erg naief.


ik ben het volledig met je eens, het moet een keer ophouden met inleveren van rechten, voor een stukje schijnveiligheid, zeker als de heren van justitie niet eens de moeite kunnen nemen om rustig, netjes en sociaal te blijven.
Maar je trekt wel aan het korste eind, en daar schiet je heel weinig mee op. Daarmee stel ik niet dat iedere handhaver cq. politieagent kan doen wat hij wil, maar etteren om te etteren maakt het ook niet beter.

In mijn ogen hoort 'Goedemiddag, uw vervoersbewijs alstublieft' bij binnenkomst van de coupe of wanneer je naast de reiziger staat gewoon bij de taken van controlepersoneel. Groet men enkel, dan groet ik terug en ga rustig verder met mijn bezigheden. Flauwe opmerkingen lokken alleen maar een reactie uit, en dan zijn we ook weer collectief boos op het forum.
Mijn vervoersbewijs krijgen ze niet eens als ze me niet netjes groeten. Als ze boos lijken, maak ik ze nóg bozer door simpelweg te vragen ''is er iets? Of vind je het uitzicht zo mooi?''. Geen politie-man kan daar tegen op 🆒

in mijn ervaring, kan de politie tegen weinig dingen op, word al helemaal leuk als je ze op hun fouten gaat weizen, poef, weg professionaliteit!
Reputatie 6
Badge
Dat is ook niet zo gek: de conducteur kan niks met dat soort types. Je kan ze geen boete geven en ze de tram uit zetten kost veel te veel moeite. Reken maar dat een willekeurig persoon er niet zo gemakkelijk van af komt.
Nou misschien niet bij gerichte controles, maar bij normale controles in de tram heb ik dat vaak genoeg meegemaakt.

Ik moest bv naar het ziekenhuis met de tram, zat er een zwerver/junk achtig type in de tram (zonder geldig kaartje) , die moest maar 2 haltes mee (naar eigen zeggen) en dat mocht gewoon van de RET controleur.
Reputatie 6
Badge
@volvo8700, Bij RET bestaat er in de metro geen vergeten in te checken of ''ik wist niet dat het niet mocht''. Bij NS kom je met een goed verhaal best ver en kun je zelfs een boete ontwijken.
Dat moet je niet willen.

De notoire zwartrijders zullen ook meer geweld gaan gebruiken in zulke situaties.
Reputatie 2
Duitsland is zelfde met honden en daar heeft bahnsicherheit zelfs baretten om extra militaristisch te ogen
Reputatie 4
Wat is het verschil dan met de RET? De echt harde aanpak hebben ze in Frankrijk maar of je dat moet willen in Nederland is de vraag

De softe aanpak van NS blijkt voor geen meter te werken, de harde aanpak van de RET wel.
Reputatie 4
Simpele stelling: Als je tegen deze controles bent heb je blijkbaar iets te verbergen... ik ben er op tegen omdat ik me als een crimineel behandeld voel. Als ik Dumpertfan zo lees hebben minderheden hier nog meer last van. Verder is dit een beetje een onzin stelling.
Reputatie 6
Badge
Volledig eens net van Gelder. Wat een onnozele stelling, Satneef.
Reputatie 5
Dat is hetzelfde als zeggen dat je je privacy moet opgeven, omdat je toch niets te verbergen heb.

Onzinnig argument en erg naief.

tsja...Google en aanverwanten hebben geen bevoegdheid,want ik heb ze geen toestemming gegeven en ze hebben geen boa.
Wel heb ik last van zwartrijders,want als dezen niet meereizen heb ik meer kans op een zitplaats en hoeven deze teams ook niet in aktie te komen.
En wie betaald deze teams ook alweer?
Dat is hetzelfde als zeggen dat je je privacy moet opgeven, omdat je toch niets te verbergen heb.

Onzinnig argument en erg naief.
Reputatie 5
Simpele stelling: Als je tegen deze controles bent heb je blijkbaar iets te verbergen...
Reputatie 2
Ik heb een tijd lang gehad dat ze steevast de trein van 6.21 uitkamde bij Delft, ik begon ze bijna persoonlijk te kennen. Vaak leek het zinloos, maar vaak ook werd uitgaanspubliek aangespoord tot een beetje socialer gedrag en ik was dan ook blij om ze af en toe te zien. De 1e dagen vingen ze zelfs een aantal hardnekkige zwartrijders Delft Zuid - Moerwijk en 1 met fiets zonder extra kaartje, maar dat effect ging er op den duur er wel af..

De RET manier ben ik ook erg bekend mee en werkt ook erg goed al zie ik dat op Rotterdam Zuid wel meer mensen uit de metro worden gehaald dan in andere gebieden.. Dus vliegende controles helpen in mijn ogen zeker wel, maar de hardnekkige blijf je toch houden..
Ik heb het via Twitter gevraagd:

"@NS_VenS Doen jullie dit op verzoek van het rijdend personeel, of is het uit eigen initiatief?
NSVeiligheid&Service

@bob Aan de hand van alle binnenkomende meldingen/informatie. Maar soms ook spontane samenwerkingen met collega's van @PolitieLE."

Ze zullen de HC op de betreffende treinen uiteraard inlichten.

Zonder extra reden een trein uitkammen blijf ik onnodig paniek veroorzaken, al helemaal met politie erbij.
Reputatie 6
Badge
Het heeft wel degelijk zin, anders zouden er niet zoveel mensen reageren.
Reputatie 4
Kan er geen verzameltopic komen over Veiligheid en Service en aanverwante. Het heeft denk ik weinig zin om dezelfde discussies steeds terug te laten keren.
Bij het GVB wordt er bij controles met de pet naar gegooid onder het motto dat de verliezen toch wel met subsidie worden aangevuld. Alles draait bij het GVB om het tevreden stellen van het personeel.
Reputatie 6
Badge
Geef daar eens wat argumenten voor, want die opmerking is wel heel erg breed. Waarom vind je dat, en waardoor is het bij het RET minder?
In tegenstelling tot de RET vertoont het GVB nog steeds alle kenmerken van een sociale werkplaats.

Reageer