In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!
Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.
Ik hoor jullie graag!
Bladzijde 10 / 22
Ik snap 'm, ook maar weer eens aan zetten dat topics waar ik op reageer automatisch favoriet/subscribed worden.
@Nooduitgang Ik zie inderdaad dat dit topic niet meer trending staat, maar het is wel iets om over na te denken. Zeker bij dit soort topics is dat niet fijn. Ik denk dat het zou helpen als wij als moderators strenger zijn op de titels van bepaalde topics. Dat haalt ook een deel van het probleem weg, of ben je het daarmee oneens?
Ik bedoelde dat het onmogelijk was om bepaalde YouTube links in te voegen via het filmicoontje.
Zo wordt deze link wel geaccepteerd: https://www.youtube.com/watch?v=SXHWioNyYIM&list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM
En deze niet:https://youtu.be/SXHWioNyYIM?list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM&t=32
Het versturen en lezen van prive berichten in de mobiele versie is een kriem. Je moet eerst scrollen door alle eerdere berichten, voordat je bij de nieuwste komt. Das in de desktopversie een stuk handiger.
De balk blijft niet staan als je naar beneden scrollt en moet altijd weer naar boven scrollen, iig in de mobiele versie. Zou gebruiksvriendelijker mogen 🙂.
Verder heb ik het net als Slidestops goed naar me zin en kan ik het goed volgen.
De balk blijft niet staan als je naar beneden scrollt en moet altijd weer naar boven scrollen, iig in de mobiele versie. Zou gebruiksvriendelijker mogen 🙂.
Verder heb ik het net als Slidestops goed naar me zin en kan ik het goed volgen.
A
In het forum over de Dienstregeling staan er allemaal sticky-topics over de dienstregeling in 2018. Dit erwijl de dienstregeling van 2019 al volgende week ingaat .
Worden de bestaande topics meegenomen als feedback?
Pagina-navigatieknoppen bovenaan de pagina.
Links naar 'recente topics' laten verwijzen naar de laatst geplaatste reactie.
Pagina-navigatieknoppen bovenaan de pagina.
Links naar 'recente topics' laten verwijzen naar de laatst geplaatste reactie.
A
hhEn de sticky's zijn er snel vanaf gehaald. 😉 Aangezien de topics over de RNET-dienst tussen Alphen en Gouda ook al oud zijn, zou ik ze er ook ontsticky'en . En een nieuw topic maken met daarin de grootste wijzigingen voor dienstregeling 2019 en die wel sticky maken. 😉
Wat bedoel je precies, Mrfreeze?
Navigatie en recente topics staan genoteerd. Ik vraag me wel of het wenselijk is om de links naar recente topics te laten verwijzen naar de laatst geplaatste reactie, omdat je soms juist het hele topic wil lezen (en met name het eerste bericht). Denk je niet?
Navigatie en recente topics staan genoteerd. Ik vraag me wel of het wenselijk is om de links naar recente topics te laten verwijzen naar de laatst geplaatste reactie, omdat je soms juist het hele topic wil lezen (en met name het eerste bericht). Denk je niet?
Klinkt als een eenvoudige wijziging die inSided platform-breed kan uitvoeren. Beetje fatsoenlijke code schrijven kunnen ze ook daar vast wel 😳
Thanks voor het meedenken, VIRM! Omdat er vorig jaar veel veranderde hebben we dit toen zo uitgebreid aangepakt. Ik zal de rest van je feedback bespreken met het team!
Ik zal dit doorspelen, al denk ik niet dat zoiets snel opgelost is. Het is het proberen waard.
Thanks!
A
Meer dan 8 uren is er al niemand van de moderatie aanwezig geweest. Bijvoorbeeld om flink privecy gevoelige info van een reiziger te verwijden van de Community.
(In topic over taxirit vanuit Roosendaal)
Je moet er toch als bedrijf niet aan denken dat er ongein (vul zelf in.....) op de Community wordt geplaatst en dat dit zeer geruime tijd blijft staan.
Kan de moderatie aangeven waarom de Community niet 24/7 in de gaten wordt gehouden ?
(In topic over taxirit vanuit Roosendaal)
Je moet er toch als bedrijf niet aan denken dat er ongein (vul zelf in.....) op de Community wordt geplaatst en dat dit zeer geruime tijd blijft staan.
Kan de moderatie aangeven waarom de Community niet 24/7 in de gaten wordt gehouden ?
Wellicht komt het door de youtu.be vermelding, en werkt het wel als je de /watch?v=××××× link gebruikt?
Ah, duidelijk!
Ik heb ook al wat eerder ontvangen suggesties opgeschreven, maar vast niet alles. Voel je dus vrij om ze hier ook te plaatsen.
En de suggestie is genoteerd!
Ik heb ook al wat eerder ontvangen suggesties opgeschreven, maar vast niet alles. Voel je dus vrij om ze hier ook te plaatsen.
En de suggestie is genoteerd!
A
@Thomas,
Dit soort titels mag je wat mij betreft direct aanpassen, daar heb ik geen moeite mee. Dat het topic trending blijft na verwijdering lijkt mij meer een knullig foutje van de softwareleverancier.
Dit soort titels mag je wat mij betreft direct aanpassen, daar heb ik geen moeite mee. Dat het topic trending blijft na verwijdering lijkt mij meer een knullig foutje van de softwareleverancier.
Ik zie inmiddels dat k*t bedrijf topic niet meer, dus is uiteindelijk opgelost.
Was me overigens niet eens opgevallen dat [/]Trein-D[/i] daarbij vernoemd werd. Dat soort taal lees ik blijkbaar blindelings overheen "het zal wel (klikt door)".. 😛
Was me overigens niet eens opgevallen dat [/]Trein-D[/i] daarbij vernoemd werd. Dat soort taal lees ik blijkbaar blindelings overheen "het zal wel (klikt door)".. 😛
Wat een mooi compliment, dank je wel Tochjo. Overigens kan ik hetzelfde compliment geven aan een flink aantal forumleden, waaronder jijzelf. Dankzij jullie worden veel vragen snel en uitgebreid beantwoord.
Ik zal ook de positieve punten noteren, uiteraard 🙂.
Wat betreft je suggesties:
- Dat gebrek aan eenduidigheid op sommige momenten herken ik. Dit heeft ook te maken met onze interne kennisbank en aan de samenwerking met (en afhankelijkheid van) andere afdelingen en partijen. Dat is waar wij altijd aan werken, maar mede dankzij het forum zijn we recent bezig met een flinke verbeterslag. Ik zal kijken of ik op korte termijn in ieder geval binnen het team van moderators voor meer consistentie kan zorgen.
- Lijkt me een terecht punt over het wijzigen van berichten. Ik vind het goed dat dit gebeurt, mits er ook een nieuw bericht wordt geplaatst waarin dit wordt gemeld. Ga ik zeker oppakken dus.
- Soms maken we alvast een topic, omdat we in onze communicatie willen verwijzen naar dat topic. Het probleem is dat we niet altijd willen dat het topic direct live gaat. Ik zal kijken wat hierbinnen haalbaar is.
Dank!
Ik zal ook de positieve punten noteren, uiteraard 🙂.
Wat betreft je suggesties:
- Dat gebrek aan eenduidigheid op sommige momenten herken ik. Dit heeft ook te maken met onze interne kennisbank en aan de samenwerking met (en afhankelijkheid van) andere afdelingen en partijen. Dat is waar wij altijd aan werken, maar mede dankzij het forum zijn we recent bezig met een flinke verbeterslag. Ik zal kijken of ik op korte termijn in ieder geval binnen het team van moderators voor meer consistentie kan zorgen.
- Lijkt me een terecht punt over het wijzigen van berichten. Ik vind het goed dat dit gebeurt, mits er ook een nieuw bericht wordt geplaatst waarin dit wordt gemeld. Ga ik zeker oppakken dus.
- Soms maken we alvast een topic, omdat we in onze communicatie willen verwijzen naar dat topic. Het probleem is dat we niet altijd willen dat het topic direct live gaat. Ik zal kijken wat hierbinnen haalbaar is.
Dank!
A
Nog even een paar opmerkingen uit oogpunt van iemand die dit forum gebruikt in combinatie met een screenreader:
- Helemaal aan het begin is er een scherm waarin cookies moeten worden geaccepteerd. De focus van een screenreader zit echter 'daarachter' (idem voor het venster binnen topics waar wordt ingelogd). Op veel websites is het cookie-acceptatievenster een klein balkje helemaal bovenaan of onderaan de pagina waar makkelijk naartoe kan worden genavigeerd. Wellicht kan dit worden veranderd?
- Wellicht kan de knop met inloggen/registreren ook helemaal bovenaan iedere pagina worden geplaatst?
- Helemaal aan het begin is er een scherm waarin cookies moeten worden geaccepteerd. De focus van een screenreader zit echter 'daarachter' (idem voor het venster binnen topics waar wordt ingelogd). Op veel websites is het cookie-acceptatievenster een klein balkje helemaal bovenaan of onderaan de pagina waar makkelijk naartoe kan worden genavigeerd. Wellicht kan dit worden veranderd?
- Wellicht kan de knop met inloggen/registreren ook helemaal bovenaan iedere pagina worden geplaatst?
Reputatie 3
Ik zou het fijn vinden als er een scheiding wordt gemaakt in treinreis en (kosten) kaartjes voor die trein reis. De treinreis daar zijn voor mij veel items die ik herken en er op wil reageren . Voor kaartjes daar heb ik zelf nooit een probleem mee en kan een reiziger hierin ook slecht adviseren.
Een trein reis moet snel en zakelijk zijn zonder poespas maar de kosten van verkeerde kaartjes en betaling problemen en problemen van in en uit checken vind ik lastig te beoordelen.
Ik heb door jarenlange ervaring best een goed beeld hoe mijn treinreis beter en sneller kan. Ik kan de NS hierin goed adviseren en tips en trucks leveren. Ik zou wel eens een dag met een treinreis planner om tafel zitten om het trein reizen in Noord-Holland veel beer te maken.
Ik vind het fijn als je altijd kan overstappen op een andere trein die in een andere richting gaat maar dan niet met die extra tijd wachten voor die overstap. Misschien is een extra investering in meer rails een goede oplossing.
Ook de plaatsing van de ov chip-knippaal is mij een bron van ergernis.Het ka volgens mij veel slimmer.
Net als die bedelaars die evt. spullen van je kunnen jatten als je slaapt. Die moeten altijd aangehouden worden en een bekeuring voor het bedelen en reizen zonder geldig vervoerbewijs.
Een trein reis moet snel en zakelijk zijn zonder poespas maar de kosten van verkeerde kaartjes en betaling problemen en problemen van in en uit checken vind ik lastig te beoordelen.
Ik heb door jarenlange ervaring best een goed beeld hoe mijn treinreis beter en sneller kan. Ik kan de NS hierin goed adviseren en tips en trucks leveren. Ik zou wel eens een dag met een treinreis planner om tafel zitten om het trein reizen in Noord-Holland veel beer te maken.
Ik vind het fijn als je altijd kan overstappen op een andere trein die in een andere richting gaat maar dan niet met die extra tijd wachten voor die overstap. Misschien is een extra investering in meer rails een goede oplossing.
Ook de plaatsing van de ov chip-knippaal is mij een bron van ergernis.Het ka volgens mij veel slimmer.
Net als die bedelaars die evt. spullen van je kunnen jatten als je slaapt. Die moeten altijd aangehouden worden en een bekeuring voor het bedelen en reizen zonder geldig vervoerbewijs.
A
Een terugkoppeling na aanpassing van een topic, door moderators, kan soms verhelderend zijn.
Als de technische kant van het forum ook even aan de orde mag komen:
1. Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben.
2. Als je veel chat met een ander forumlid en het aantal berichten toeneemt, wordt het laden van die chat wel erg traag. Aan mijn computer en mijn verbinding is nagenoeg alles optimaal en dan werkt het al niet, laat staan als iemand van een tablet reageert. Hoe je het pragmatisch oplost, is me wel bekend maar het zou niet nodig moeten zijn.
3. Problemen die maar weinig mensen treffen, zullen niet het belangrijkste zijn maar zij die naar Duitsland reizen, kunnen nog steeds niet een kortingsmogelijkheid voor zowel Nederland als Duitsland invullen. Een dergelijke vraag blijft wat te lang liggen.
Voor het overige is de sfeer het forum flink opgeknapt en het verwijderen van een aantal respectloze mensen heeft daar sterk aan bijgedragen.
Dit voorlopig eerst maar even, ik kan me goed vinden in de bijdrage van Tochjo.
1. Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben.
2. Als je veel chat met een ander forumlid en het aantal berichten toeneemt, wordt het laden van die chat wel erg traag. Aan mijn computer en mijn verbinding is nagenoeg alles optimaal en dan werkt het al niet, laat staan als iemand van een tablet reageert. Hoe je het pragmatisch oplost, is me wel bekend maar het zou niet nodig moeten zijn.
3. Problemen die maar weinig mensen treffen, zullen niet het belangrijkste zijn maar zij die naar Duitsland reizen, kunnen nog steeds niet een kortingsmogelijkheid voor zowel Nederland als Duitsland invullen. Een dergelijke vraag blijft wat te lang liggen.
Voor het overige is de sfeer het forum flink opgeknapt en het verwijderen van een aantal respectloze mensen heeft daar sterk aan bijgedragen.
Dit voorlopig eerst maar even, ik kan me goed vinden in de bijdrage van Tochjo.
- Wellicht kan de knop met inloggen/registreren ook helemaal bovenaan iedere pagina worden geplaatst?
Hallo VIRM, wellicht dat dan op een computer/laptop deze extensie voor Chrome of Firefox helpt?
https://www.i-dont-care-about-cookies.eu
Daarmee worden de meeste (wettelijk verplichte) cookie 'waarschuwingen' automatisch weg geklikt, en cookies zijn niet schadelijk als ze puur en alleen nodig zijn om in te loggen of door een website te bladeren.
Echt een aanrader dus, voor iemand met een visuele beperking.
A
1. Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben........
Dat is een kwalijke zaak:@ Misschien is er iemand die dit namens de moderators kan oppakken. 😉
Bladzijde 10 / 22
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.