Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12922 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Kan iemand Slidestops weer netjes binnen de lijntjes laten kleuren? ;)

2. Als je veel chat met een ander forumlid en het aantal berichten toeneemt, wordt het laden van die chat wel erg traag. Aan mijn computer en mijn verbinding is nagenoeg alles optimaal en dan werkt het al niet, laat staan als iemand van een tablet reageert. Hoe je het pragmatisch oplost, is me wel bekend maar het zou niet nodig moeten zijn.
+1 namens mij, erg irritant. Overigens, op de mobiele telefoon scrollt het PB-scherm wel naar beneden, maar dat duurt _heel_ lang als het een gesprek is met meer dan een paar reacties. Die scrollactie wordt pas gegeven wanneer de gehele pagina is geladen.
Bij het aanpassen of verwijderen van een bericht door een moderator zou ik persoonlijk graag een toelichting willen via een pb met enige onderbouwing. Ik steek er nog eentje op...... 😉
Reputatie 7
Badge +3
Als je iemand quoot (wist ik ook niet, schijnt echt de goede spelling te zijn :)), graag niet standaard ook de geneste quotes tonen.
Als het om een bericht van jezelf gaat? Zeker idd, even laten weten, niet zomaar andermans berichten aanpassen.
Erg flauw en makkelijk om een topic te sluiten omdat 1 forumlid bij herhaling trollt wat al door zeker 6 andere leden is aangegeven.

https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/trein-te-vroeg-vertrokken-41217

Je kan gaan wachten tot hij een volgend topic gaat vervuilen.
De lol om hier te forummen is inderdaad weer hard aan het reduceren. Ik blijf het ontzettend zonde vinden dat een aantal leden zo uitgebreid de kans krijgt om de boel te verstieren en er daarna enkel globaal wat van wordt gezegd of een topic op slot wordt gegooid.
Misschien is het een idee om het forum wat meer te promoten, zoals op de reclameborden op de stations en op de schermen in de treinen. Dan zijn er meer mensen die het forum weten te vinden en zijn er ook meer vragen te beantwoorden. Persoonlijk zou ik dit erg leuk vinden, want op dit moment heb ik het erg druk en op de momenten dat ik op het forum kijk, zijn eigenlijk alle vragen al beantwoord. Dit is zeker ook positief, maar ik zou het leuk vinden als het forum meer gepromoot zou worden.
Reputatie 7
Badge
Nogmaals, ik ben geen troll en wens daar ook niet voor uitgemaakt te worden. Ik zit hier al een half jaar en reageer altijd op de zelfde manier. Dus ik vind het raar dat een aantal mensen pas nu na een half jaar tot de conclusie komen dat ik aan het trollen ben en mij daar van beschuldigen.
Mijn bijdragen zijn gewoon serieus.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn wel eens posters op het station gezien geweest, men zou iets dergelijks van tijd tot tijd kunnen herhalen.
Ik heb het in ieder geval niet specifiek over jou, maar over meerdere mensen, en laat globaal weten hoe ik daarover denk. Dat is niet voor het eerst, ik heb al eerder gemaild met onder andere Sivan hierover, maar inmiddels lijkt het weer aardig uit de hand te lopen. Dan moet je als beheer een duidelijke richting kiezen en accepteren dat anderen daardoor af zouden kunnen vallen. Momenteel lijkt er geen duidelijk beleid te zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Er is ook een optie:

Wie volg ik en daarnaast Wie volgt mij?

Ik vraag me af of dit wel werkelijk veel nut heeft. Er zijn zes mensen die ooit hebben opgegeven me te volgen en alle zes zijn ze niet meer actief op het forum. De meesten al meer dan een jaar niet en twee hebben respectievelijk een half jaar en een maand geleden nog eens één keer gereageerd.
Je zou deze zogenaamde volgers automatisch moeten kunnen verwijderen als volger, na een wat mij betreft arbitraire termijn. Het dient geen enkel redelijk doel na meer dan een maand. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen als moderatoren iemand volgen, gezien de soms bedenkelijke opstelling van sommige forumleden. Dat kan overigens ook eenvoudig zonder deze functie.

Persoonlijk voel ik de neiging ook niet zo iemand te volgen hier.
Reputatie 7
Badge
Ik heb het in ieder geval niet specifiek over jou, maar over meerdere mensen, en laat globaal weten hoe ik daarover denk. Dat is niet voor het eerst, ik heb al eerder gemaild met onder andere Sivan hierover, maar inmiddels lijkt het weer aardig uit de hand te lopen. Dan moet je als beheer een duidelijke richting kiezen en accepteren dat anderen daardoor af zouden kunnen vallen. Momenteel lijkt er geen duidelijk beleid te zijn.

Maar wat bedoel je met anderen moeten af vallen dan... Henk? Dat een aantal users van het forum af gegooid moeten worden?
Reputatie 6
Badge +2
Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben.
Hopelijk is er niets verdwenen en zijn alleen de getallen rechtsboven onzin. Het is inderdaad wel een rommeltje zo. Ook het aantal door iemand gestarte topics klopt niet.bijdragevandennis 201609
Afvallen moet ik inderdaad, maar daar gaat het niet over. Anderen zouden daardoor af kunnen vallen schrijf ik. Ik zou mij goed voor kunnen stellen dat er meer vaste leden zijn die het forum verlaten wanneer te pas en te onpas topics blijven ontsporen door het gedrag van een aantal lieden.

Mensen 'van het forum afgooien' is niet mijn insteek. Mensen aanspreken op hun gedrag wel. Gelukkig maak ik hier geen onderdeel uit van het beheer.
Badge +3

Dit topic verschijnt niet in de lijst met recent actieve topics, waardoor ik reacties steeds pas laat zie. Waarom is dat? Kan dat worden opgelost?

Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af wat de oorzaak is. Het komt me merkwaardig voor. Cijfers moeten kloppen.
Reputatie 7
Badge
Afvallen moet ik inderdaad, maar daar gaat het niet over.

Lol.

Reputatie 6
Badge +2
Misschien een tijdje niet bijgewerkt door het systeem.
Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de afgelopen week / 2 weken meerdere keren gehad dat het plaatsen van een reactie niet lukt en ik dit krijg na op de blauwe button Verstuur te klikken.

Zeer irritant. Ik had het zojuist ook weer, gelukkig wel mijn tekst gekopieerd zodat ik niet alles opnieuw hoefde te tikken. Bij een 2e of soms 3e poging gaat het wel goed.

Reputatie 7
Badge +4
Lijkt me niet. Ik ging ineens van rond de 7200 naar ongeveer 6700. Ik zat met de goede antwoorden ruim over de 2000. Hij telt wel gewoon door nu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo vaak naar die getallen kijk om het precies te weten. Ik mag er ook op vertrouwen dat dat goed gaat.

Ik neem ook aan dat er naar gekeken wordt.
Reputatie 7
Badge
Je wordt niet zo snel van het forum gegooid hoor, er is altijd sprake van een waarschuwing vooraf. Mensen die er in het verleden afgegooid zijn, maakten het redelijk bont. Het aantal grofheden neemt wel toe.

Gelukkig maar. Ik begon al een beetje bang te worden.
Maar ik denk dat mijn gedrag op het forum wel wat moet verbeteren in de toekomst. Maar daar doe ik wel hard mijn best op.
Reputatie 6
Badge +2

Hmm, dat is vreemd. Goed dat je het meldt. Ik ga dit doorzetten en hou je erover op de hoogte!

@Thom

Op de mobiele versie waar ik de meeste tijd op doorbreng, zie ik al die cijfers niet, zou me niet eens zijn opgevallen. Hopelijk wat Dennis en jij aangeven zijn er geen topics en reacties weg.
Reputatie 7
Badge +3
Maar ik denk dat mijn gedrag op het forum wel wat moet verbeteren in de toekomst. Maar daar doe ik wel hard mijn best op.
Niet in de toekomst maar nu meteen. Het is niet verplicht om in ieder topic iets te schrijven. Bedenk voordat je reageert of je een antwoord op een vraag kunt geven, een suggestie kunt doen of alleen maar iets schrijft omdat je iets wilt schrijven. Grapjes en een beetje plagen werken over het algemeen niet zo goed om forums omdat je het gezicht van de schrijver niet ziet. Op een forum als dit zou ik het zo zakelijk mogelijk houden. Dit om misverstanden te voorkomen.

Reageer