In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!
Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.
Ik hoor jullie graag!
Bladzijde 13 / 22
Momenteel zie ik onder 'Recente topics' verschillende topics met zogenaamd 0 reacties en 0 bekeken, terwijl er al minstens éénmaal op gereageerd is (zo blijkt bij het openen van het topic).
Iets verder naar beneden zie ik ook topics met X reacties (met X tussen 1 en 23) en 0 bekeken. Hoe kan dat? :?
Hebben meer mensen hier last van?
Edit: inmiddels verdwijnen ook mijn reacties in de 'getroffen' topics zodra ik ze post.
Iets verder naar beneden zie ik ook topics met X reacties (met X tussen 1 en 23) en 0 bekeken. Hoe kan dat? :?
Hebben meer mensen hier last van?
Edit: inmiddels verdwijnen ook mijn reacties in de 'getroffen' topics zodra ik ze post.
Goedemorgen, en leuk dat er zoveel reacties zijn.
Even op een rij:
@KroonW
Bedankt voor je suggesties. Kan het kloppen dat deze niet echt over het forum gaan, maar over het beleid van NS? De plaatsen van onze palen en de aanwezigheid van bedelaars is breder dan het forum. Wel kun je dit natuurlijk hier aankaarten. Heb je een suggestie die betrekking heeft op het forum? Wat betreft de scheiding tussen treinreis en kaartjes: doel je op de categorie Overige Producten? Daarin komen namelijk alle vragen over vervoerbewijzen. Als we dat gaan scheiden, ben ik bang dat we teveel categorieën krijgen.
@Thom
Ook suggesties over de techniek zijn welkom.
Ik heb inderdaad wat oude topics verwijderd, maar dit zijn topics waarin iemand een onduidelijk bericht plaatst en nooit meer reageert. In deze topics zaten nauwelijks reacties van jullie, en dus denk ik dat er iets anders speelt. Alle technische suggesties speel ik door naar onze beheerders. Wat betreft de privéberichten kan ik melden dat ze hier al een tijd naar aan het kijken zijn. Het probleem is bekend.
@Mrfreeze
Ik hoor graag of er meer mensen zijn die het quoten graag anders zien?
@Mbo405
Ga ik doorgeven.
@Niek
Dank je wel voor je compliment.
Je bericht over het geven van waarschuwingen zal ik meenemen. Wat je schrijft over het specificeren van de aanleiding, lijkt mij zeker terecht en zal ik dan ook in acht nemen. De houding van NS is breder: hoe de organisatie omgaat met bepaalde producten of klanten, staat los van het forum en de moderators. Ook wij zijn gebonden aan het beleid. Voor ons is iedere klant (op het forum) gelijk en alle suggesties, vragen en klachten pakken we op en zetten we uit indien nodig.
@Treinspotter
Promoten staat zeker op de agenda! We denken aan een nieuwe grote campagne. Als jullie ideeën hebben, hoor ik dat zeker weten graag!
@Alex
Ik neem je suggestie mee, dank je!
Even op een rij:
@KroonW
Bedankt voor je suggesties. Kan het kloppen dat deze niet echt over het forum gaan, maar over het beleid van NS? De plaatsen van onze palen en de aanwezigheid van bedelaars is breder dan het forum. Wel kun je dit natuurlijk hier aankaarten. Heb je een suggestie die betrekking heeft op het forum? Wat betreft de scheiding tussen treinreis en kaartjes: doel je op de categorie Overige Producten? Daarin komen namelijk alle vragen over vervoerbewijzen. Als we dat gaan scheiden, ben ik bang dat we teveel categorieën krijgen.
@Thom
Ook suggesties over de techniek zijn welkom.
Ik heb inderdaad wat oude topics verwijderd, maar dit zijn topics waarin iemand een onduidelijk bericht plaatst en nooit meer reageert. In deze topics zaten nauwelijks reacties van jullie, en dus denk ik dat er iets anders speelt. Alle technische suggesties speel ik door naar onze beheerders. Wat betreft de privéberichten kan ik melden dat ze hier al een tijd naar aan het kijken zijn. Het probleem is bekend.
@Mrfreeze
Ik hoor graag of er meer mensen zijn die het quoten graag anders zien?
@Mbo405
Ga ik doorgeven.
@Niek
Dank je wel voor je compliment.
Je bericht over het geven van waarschuwingen zal ik meenemen. Wat je schrijft over het specificeren van de aanleiding, lijkt mij zeker terecht en zal ik dan ook in acht nemen. De houding van NS is breder: hoe de organisatie omgaat met bepaalde producten of klanten, staat los van het forum en de moderators. Ook wij zijn gebonden aan het beleid. Voor ons is iedere klant (op het forum) gelijk en alle suggesties, vragen en klachten pakken we op en zetten we uit indien nodig.
@Treinspotter
Promoten staat zeker op de agenda! We denken aan een nieuwe grote campagne. Als jullie ideeën hebben, hoor ik dat zeker weten graag!
@Alex
Ik neem je suggestie mee, dank je!
Ja, er lijkt een hele serie updates ergens in een queue te blijven hangen of zoiets. Is al sinds maandag dat er stukje bij beetje dingen kapot gaan.
De Favorieten knop werkt niet, je kan dus geen topics meer toevoegen of verwijderen middels de Favorieten knop naast Mijn Profiel.
Of moet dat bij het andere topic gemeld worden Feedback over het forum ?
Of moet dat bij het andere topic gemeld worden Feedback over het forum ?
Kan die bug a.u.b. zo snel mogelijk opgelost worden? Erg hinderlijk om een topic te zien dat ik al had gelezen maar toch blijkt dat ik het niet heb volgens het overzicht....
Reputatie 3
Ik wil graag een snelle treinreis, en zonder dat er mensen lopen te bedelen voor geld en kans op stelen van spullen van reizigers.
Ik vind het een schandaal dat mijn treinreis tussen Schagen en Haarlem per 14-12-2015 is verlengd in tijd.
Een snelle treinreis betekent ook minder mensen per trein en meer treinen op het spoor.
Dit graag in een categorie op het Forum.
Alles wat speelt omtrent kosten van kaartjes en inchecken daar moet een plek voor zijn op het NS-forum.
Ik vind het een schandaal dat mijn treinreis tussen Schagen en Haarlem per 14-12-2015 is verlengd in tijd.
Een snelle treinreis betekent ook minder mensen per trein en meer treinen op het spoor.
Dit graag in een categorie op het Forum.
Alles wat speelt omtrent kosten van kaartjes en inchecken daar moet een plek voor zijn op het NS-forum.
Het lijkt maandag al begonnen te zijn met de timestamps 0 op de profielpagina's (alle berichten zijn van 'zojuist'), mogen ze nu toch wel een beetje doorwerken daar... 😃
Inmiddels heb ik ook al een bug gezien dat er bij sommige sub-fora ''In de trein, op het station enz.'' geen laatste topic staat. Maar tegelijkertijd draait Youtube rustig op 4K (ligt dus niet aan mij/mijn verbinding). Iemand die hier ook last van heeft?
@Paulus: nee hoor, prima melding! Ik schrijf hem op.
@Kroon: je wil dus een categorie op het forum waarin je jouw treinreis kunt bespreken? Dit kan in het deel 'In de trein'. Een nieuwe categorie maakt het denk ik onoverzichtelijker, maar als je concretere suggesties hebt hoor ik dat graag.
@Kroon: je wil dus een categorie op het forum waarin je jouw treinreis kunt bespreken? Dit kan in het deel 'In de trein'. Een nieuwe categorie maakt het denk ik onoverzichtelijker, maar als je concretere suggesties hebt hoor ik dat graag.
Is precies wat in de voorgaande reacties is beschreven. Er blijven wat processen hangen aan de kant van het platform. Lijkt globaal te zijn, kreeg van een andere inSided-klant daarstraks mailtjes over een nieuw privebericht. Een privebericht wat 7 uren geleden al verzonden bleek.
@Sivan
Over het promoten gesproken: misschien is het leuk om weer een ontwerpwedstrijd te houde, net als een tijdje geleden bij de groene VIRM. In dit geval met het serviceforum als onderwerp. Zowel door de wedstrijd zelf als door de trein komen veel mensen in aanraking met het forum.
Ook voegt deze trein weer wat speciaals toe om te spotten!
Over het promoten gesproken: misschien is het leuk om weer een ontwerpwedstrijd te houde, net als een tijdje geleden bij de groene VIRM. In dit geval met het serviceforum als onderwerp. Zowel door de wedstrijd zelf als door de trein komen veel mensen in aanraking met het forum.
Ook voegt deze trein weer wat speciaals toe om te spotten!
Aha, recente topics is inderdaad behoorlijk random maar deze heeft het toch maar weer gehaald als 300e reactie :D
Maar klik ik weer op recent, staat er gewoon nog 299 natuurlijk 😛
Maar klik ik weer op recent, staat er gewoon nog 299 natuurlijk 😛
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):
Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.
Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?
Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.
Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?
A
Ik mis de knop naast de knop.
Nou vraag ik me af hoe de beheerders een simpel forum niet eens foutloos draaiend krijgen.
Da's niet zo moeilijk als je alles in eigen huis wil ontwikkelen op basis van allerlei hippe maar gare technologie 🙂
A
A
Bladzijde 13 / 22
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.