Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12922 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De wens is al eerder geuit, ik weer niet meer door wie 😉, maar hij steunt je van harte.
Badge +3
Ik vermoed zomaar jij dat dan was Thom :D

De knop {topic} bij de openingspost (die nu eigenlijk niets anders doet dan een paar regels naar beneden scrollen) zou daar zeer geschikt voor zijn, daar {laatste} van maken en linken naar de meest recente reactie.
Reputatie 3
Dat krijg je als je het wiel opnieuw wil uitvinden. Gebruik gewoon gratis standaardforumsoftware zoals b.v. phpBB. Daar zit alles in wat je kunt wensen en een kind kan het opzetten. Het is stukken beter dan het brandhout waar we nu tegenaan moeten kijken.
Ik snap an sich best de keuze voor een kant-en-klaar platform in beheer van een extern bedrijf, dat scheelt een hoop gedoe. Maar als inSided neem je jezelf met dit soort brakke software toch niet serieus... Alhoewel, het verkoopt, het werkt, waarom zou je enorme bedragen investeren als het zo ook verkoopt :8
Gewoon ff scrummen..... https://www.youtube.com/watch?v=6epzmRZk6UU
Ik blijf even lekker doorgaan, dit topic is het perfecte voorbeeld: https://community.ns.nl/de-ns-community-61/verkerde-datum-50220/index1.html#post337726

Je staat hier dus al 3 punten achter inmiddels: #1 omdat klant uberhaupt contact moet zoeken met klantenservice, #2 omdat klant van het kastje (forum) naar de muur (klantenservice) is verwezen, #3 omdat klant nu naar NS.nl/klantenservice gaat (of de link volgt) en daar als eerste kanaal weer dit forum ziet. Daar was klant net ook al. Klant snapt dit in veel gevallen niet niet.

Maargoed, deze discussie is al veel vaker geweest natuurlijk: https://community.ns.nl/in-de-trein-11/geld-terug-bij-vertraging-12769#post80355
Ik wil hier toch graag nog even op reageren, gezien ik het persoonlijk eens ben met je punten. Eerst wil ik graag even aangeven dat het tweede topic waar je naar linkt zo onderhand al wel drie jaar oud is. De Community (of destijds Forum) was toen nog een stuk kleiner met dus een iets ander beleid. Om die als voorbeeld te gebruiken voor dit onderwerp vind ik dus licht oneerlijk. ;)

Maar goed, dat gezegd hebbende is het tegenwoordig inderdaad de bedoeling dat we zo min mogelijk doorverwijzen, gezien we de Community graag willen zien groeien. Sowieso hebben we tegenwoordig ook meerdere onderwerpen waarbij de Community juist als primaire informatiekanaal wordt gehanteerd (denk bijvoorbeeld NS Flex). Dat wil echter niet zeggen dat we geheel niet meer doorverwijzen, omdat daar vaak een goeie reden voor is. Soms gaat het om een vraag waar wij als Moderators weinig tot geen kennis over hebben, waar we speciale afdelingen voor hebben via andere kanalen (vragen over zakelijke abonnementen bijvoorbeeld). Meestal zijn er dan andere gebruikers die deze kennis wél hebben, waardoor doorverwijzen niet meer nodig is (pluspuntje voor jullie!), maar dit is niet altijd het geval. Soms gaat het om een verzoek wat veel beter tot zijn recht komt bij een ander kanaal, door de snelheid waarmee het via dat kanaal kan worden afgerond, of door de manier waarop dat kanaal werkt.

Op het moment dát we doorverwijzen is het echter wel belangrijk om stil te staan bij de achtergrond van die doorverwijzing. Zelden is het passend om de contactpagina te gebruiken, om de reden die je zelf ook al aangeeft, omdat de Community daar als eerste contactmogelijkheid wordt getoond. Ikzelf doe dit dan ook zo min mogelijk en verwijs specifiek door naar andere kanalen (wat overigens vrij lastig is voor Chat aangezien je daarvoor júist op de contactpagina moet zijn). Ik merk echter (en ik betrap mijzelf daar ook geregeld nog op) dat we dit niet consistent doen. Daarnaast ben ik van mening dat we zoveel mogelijk moeten aangeven waarom we gebruikers doorverwijzen wanneer we dat doen. Ook dat gebeurt nog (te) weinig. Ik heb deze beide punten bij deze dan ook nog eens onder de aandacht gebracht binnen ons team. Hopelijk zien jullie dit minder gebeuren.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een bedrijf dat niet in staat is de privémailtjes van Nooduitgang uit te vegen, dient met pek en veren te worden behandeld. NS had het nooit uit handen moeten geven. De suggesties die hier worden gedaan had NS snel en met gemak kunnen implementeren. Ze hebben voor dit soort relatief eenvoudige taken echt wel mensen.

Het forumbeheer is in handen van een falend bedrijf, omdat ze geen enkele verbetering doorvoeren. Het is maar de vraag hoe de contracten er uit zien. Kennelijk zijn ze zo opgesteld dat dit bedrijf niets hoeft te presteren, behalve het in de lucht houden. NS had het beter in eigen beheer kunnen nemen. Ik snap eigenlijk niet waarom men nog zaken doet met deze club. De moderatoren pakken het wel op en zijn van goede wil, maar lopen kennelijk toch tegen een muur op.
Dat doorverwijzen soms nodig is lijkt me helder, het gaat mij inderdaad om de manier waarop om ervoor te zorgen dat klant na de doorverwijzing in ieder geval wel direct op het juiste kanaal komt, en niet op een pagina met 20 keuzes waar de verkeerde keuze boven/vooraan staat. Goed om te horen dat je het daar nog eens in de groep gooit. 'De kracht van beter luisteren', zo leerde ik eens op een presentatie 😋
Nou, een bedrijf dat niet in staat is de privémailtjes van Nooduitgang uit te vegen, dient ...
een oplossingsgerichte ..

(Eventueel even scrummen o.i d.)

(CTRL A, DEL, ...

Kan ik mijn bestaan op dit forum ooit als reiziger waardig afsluiten:?
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/avg-community-48866/index3.html#post338120

Favorieten updaten niet correct wanneer de laatste reactie in een topic wordt verwijderd. Heb meermaals vernieuwd, maar lijkt server-side in cache te blijven hangen o.i.d.
@Henk: natuurlijk mag jij dat.
@Nooduitgang, ik gooi hem er gewoon weer in 🙂.
Badge +3
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/avg-community-48866/index3.html#post338120

Favorieten updaten niet correct wanneer de laatste reactie in een topic wordt verwijderd. Heb meermaals vernieuwd, maar lijkt server-side in cache te blijven hangen o.i.d.

Hoe heb je je favorieten gesorteerd, op Recent actief of Nieuwste eerst? Als ik een 'favoriet' unsubscribe wordt het tellertje bij mijn naam/info wel geupdatet trouwens (na een refresh of bij navigeren naar een andere pagina).
Recent actief, ik druk gewoon rechts bovenin op 'Favorieten' en zie dan wat ik wil zien.
Hoe ontzettend irritant is het dat wanneer je een kleiner dan/groter dan-tekentje gebruikt, het teken en alles daarna wordt afgekapt. Ik snap dat dit een makkelijke weg is om met special chars. om te gaan, maar dit is ronduit irritant.
Reputatie 7
Zeker een mijlpaal Robert.

Bedankt iedereen die in dit topic zijn/haar bijdrage heeft geleverd. Het forum zou zonder deze tips niet zijn wat het nu is.
Kan geen van de drie topics openen. Krijg wel foutmeldingen.

Bij het verwijderen van topics blijft er soms nog wat achter. In dit geval lijkt het net alsof Trein-D een topic is gestart met een bepaalde titel. 😉 En dat was niet het geval, hij reageerde slechts.

Eigenlijk is het de fout van de softwareleverancier. Wat een :P:P:P bedrijf. :P

Het lijkt weer te werken. 😊
We zijn nu een dagje verder en nog steeds staat deze aanbeveling op de welkomspagina. 😞
Stukje bij beetje komt 't terug.
Reputatie 7
Badge
We zijn nu een dagje verder en nog steeds staat deze aanbeveling op de welkomspagina. :(

Je hebt helemaal gelijk beste Nooduitgang. Ik vind het ook echt vreselijk dat mijn avatar en naam bij die super asociale topic titel staan. Ik had gehoopt dat het snel weg zou gaan maar helaas blijft het toch nog zichtbaar.
Volgens mij is die user die dat topic heeft gemaakt wel van het forum verwijderd gelukkig.
Ik merk het ook. Yay!
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me eigenlijk af waarom ik bepaalde YouTube links niet mag plaatsen om alleen een deel van de video te laten zien. Voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=SXHWioNyYIM&list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM (start van 0:00 mag wel)

https://youtu.be/SXHWioNyYIM?list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM&t=32 (zelfde video start vanaf 0:32 mag niet)
Badge +3
Dat was een flinke inderdaad.. Kwartier over een reactie gedaan en vervolgens niet kunnen bewerken.
Reputatie 7
Dat begrijp ik even niet Richard, want ik zie de links wel in jouw reactie verschijnen. Zie ik hier iets over het hoofd?

@Nooduitgang Ik zie inderdaad dat dit topic niet meer trending staat, maar het is wel iets om over na te denken. Zeker bij dit soort topics is dat niet fijn. Ik denk dat het zou helpen als wij als moderators strenger zijn op de titels van bepaalde topics. Dat haalt ook een deel van het probleem weg, of ben je het daarmee oneens?

Reageer