Denk mee over het NS Serviceforum!
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!
Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.
Ik hoor jullie graag!
https://forum.ns.nl/de-ns-community-61/de-huisregels-van-de-ns-community-48118/index1.html#post326789
Zou het beheer dit topic willen sluiten, het lijkt me dat je dat als moderator overrided, of duidelijk aan willen geven dat reacties ongevraagd en zonder mededeling verwijderd worden? Dat soort acties vallen erg slecht bij je leden 🙂 Vooral als het on-topic 'Leuk dat je er bent, welkom!'-berichtjes zijn.
Excuses voor het verwijderen zonder toelichting, ik had het verwijderen van de berichten vooraf moeten aangeven. We willen dit topic echt alleen gebruiken om ons voor te stellen. Een leuk praatje maken of iemand welkom heten op het forum is prima, maar op een andere plek!
Die S4 Active is inderdaad van het eerstelijns personeel (de mensen buiten), later ook de S5 en tegenwoordig S7's. Kantoorpersoneel is een mix van allerlei verschillende toestellen. Die S4A heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, om het maar zo te zeggen. Al vind ik het wel een oerdegelijk ding.
De huidige RailPocket? Dat is de Nautiz X5, zo'n stuk antiek is dat nog niet eens. Maar die Windows Mobile 6.1-omgeving is gruwelijk, welk apparaat je ook pakt. Die oude HP iPaq's die NS had waren ook geen hoogtepunt.
Inmiddels is nagenoeg alle functionaliteit van de RailPocket in Android-apps gestopt, die intern gebruikt worden op de diensttelefoons. Dat werkt tegenwoordig net zo makkelijk, en met beheer via AirWatch ook prima te overzien. Personeel wat ook controle doet, heeft/krijgt de komende tijd er een rugged Android-apparaat bij waar de controle mee kan worden gedaan (want je hebt een 2D barcode-scanner nodig). Destijds was de keuze voor WM6.1 logisch, smartphone-systemen waren immers nog lang niet zo volwassen als nu en echte alternatieven waren er niet.
Ik kom ze nog een hoop tegen in allerlei verschillende branches, en heb ook nog verschillende modellen liggen om te kunnen testen. Vervanging van de huidige omgeving is vaak een enorm proces, kijk naar bijvoorbeeld de grote pakketbezorgers, het liefst de jongens die wereldwijd werken.
Er werd door mij wat overdreven, ik begrijp dat ze niet enorm oud zijn. Laat ik mijzelf verbeteren: ik vind het prettig dat op termijn de conducteurs een Android device krijgen, niet perse omdat het Android is of een smartphone maar ik denk dat dat apparaat "gewoon" sneller reageert. Als ik conducteurs met de railpocket een reisadvies zie geven met die stylus en het wachten daarbij op resultaten krijg ik kriebels...
Het lijkt me zeker een behoorlijke operatie, die vervanging.
vooral dat over vrouw, neerlandica, kromme tenen
Sivan,
Je bent vrouw en neerlandica: dat betekent in de meeste gevallen dat je tenen licht gaan krommen bij alles wat er ernstig mis gaat met het taalgebruik van mensen. Over een bijdrage van een van de leden merkte je op dat die een tekst citeerde die grammaticaal niet klopte. Ok, ik heb er even beter naar gekeken en je had gelijk. 😉...
en
Geef het maar prio1 zoals wat modernere taalmensen dan ik dat noemen. Ik ben een senior tenslotte en opgevoed met het idee dat dit soort schriftelijk taalgebruik uit den boze was. Ik pas me al aan, zoals je ziet ;-)
...
Oei, daar gaat inderdaad dan iets mis. Krijg je die foutmelding ook in andere browsers? Zo ja, zou je dan nog even een foto van de foutmelding mee willen sturen? Dan kan ik het direct doorzetten.
Even een berichtje in de openingspost "Gelieve niet te reageren in dit topic, reacties zullen worden verwijderd." lijkt me al een eenvoudige stap 😉
Mag ik deze ook nog een keer ophalen btw?
Nog even iets anders. Ben ik nou zo blind, of kan ik nergens de functie vinden om mijn forum-mailadres te wijzigen? Ik wil die notificaties per mail graag blijven ontvangen namelijk, maar dan wel in een shared mailbox, zodat niet bij iedere nieuwe post het hele circus hier begint te trillen, lol.
En nog even een feature request voor op backlog, ik zou graag specifiek de emails dat er een antwoord in een topic is geplaatst, uitzetten. Die vind ik totaal zinloos en filter ik nu weg met allerlei regels in Exchange.
Net geprobeerd met een andere browser. Ik krijg nog steeds de melding: je hebt geen onderwerp ingevoerd.
Wat betreft je verzoek voor de backlog: je wil dus alleen de e-mails dat er een antwoord is geplaatst, uitzetten? Ik weet nu al dat deze change niet zal worden doorgevoerd. Het is namelijk te specifiek om dit door te voeren en heeft bovendien geen prio (het kost ons als NS geld om dit te laten implementeren). Ik onthou je verzoek, maar verwacht er voorlopig nog even niet veel van. Sorry!
Heel vreemd zeg! Er zijn al wel nieuwe topics binnen gekomen in de tussentijd. Zou je nog een printscreen willen sturen van de pagina?
Mag ik jou effe PM'en om m'n mailadres aan te passen dan?
Heel vreemd zeg! Er zijn al wel nieuwe topics binnen gekomen in de tussentijd. Zou je nog een printscreen willen sturen van de pagina?
Is dat niet een beetje lastige vraag voor iemand die blind is?
Zelf ook keer bij de hand gehad bij de enige keer dat ik zelf een keer hulp van de klantenservice nodig had. Wordt je constant doorverwezen naar Twitter, Facebook, telefoon of chat o.a. met het argument dat je dan sneller geholpen wordt, ook al geef je aan dat het geen haast heeft.
Voor dit topic moest ik End (einde pagina), stukje omhoog scrollen, 10 aanklikken (index10.html) en dan weer End en stukje omhoog om bij de laatste reactie(s) uit te komen.
Op zich kost het niet zo veel tijd maar een enkele klik zou handig zijn.
Andere wens, in de lijst met topics "laastste reactie op datum/tijd door {naam auteur}" zou ik erg handig vinden, met name voor de 'veelposters' dan kan ik in één oogopslag zien of ik het was of iemand anders die als laatste gereageerd heeft.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.