Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12922 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Apart, topic is gesloten voor reacties, maar er staat er toch 1

https://forum.ns.nl/de-ns-community-61/de-huisregels-van-de-ns-community-48118/index1.html#post326789
Gewoon een edit, niets met u te maken hoor !
Ik reageerde op het feit dat het forum als belangrijk klantenservice-kanaal wordt neergezet. Naarmate je hier langer actief bent, begrijp je mijn reactie wel ;-) Ik begrijp het nu ook al, of denk dat althans, maar ik denk daar ook een mening in te ontdekken maar ik denk dat dat meer een projectie is vanuit mijn kant 😛 In ieder geval, wat ik niet begreep is dat dit ineens uit de lucht kwam vallen of dat ik iets had gemist waar het een reactie op was.
https://forum.ns.nl/welkom-15/even-voorstellen-de-moderators-van-het-ns-serviceforum-31496/index1.html#post326898

Zou het beheer dit topic willen sluiten, het lijkt me dat je dat als moderator overrided, of duidelijk aan willen geven dat reacties ongevraagd en zonder mededeling verwijderd worden? Dat soort acties vallen erg slecht bij je leden 🙂 Vooral als het on-topic 'Leuk dat je er bent, welkom!'-berichtjes zijn.
Gewoon een edit, niets met u te maken hoor ! Oh, pardon!
Hi Henk_NL,

Excuses voor het verwijderen zonder toelichting, ik had het verwijderen van de berichten vooraf moeten aangeven. We willen dit topic echt alleen gebruiken om ons voor te stellen. Een leuk praatje maken of iemand welkom heten op het forum is prima, maar op een andere plek!


Die S4 Active is inderdaad van het eerstelijns personeel (de mensen buiten), later ook de S5 en tegenwoordig S7's. Kantoorpersoneel is een mix van allerlei verschillende toestellen. Die S4A heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, om het maar zo te zeggen. Al vind ik het wel een oerdegelijk ding.

De huidige RailPocket? Dat is de Nautiz X5, zo'n stuk antiek is dat nog niet eens. Maar die Windows Mobile 6.1-omgeving is gruwelijk, welk apparaat je ook pakt. Die oude HP iPaq's die NS had waren ook geen hoogtepunt.

Inmiddels is nagenoeg alle functionaliteit van de RailPocket in Android-apps gestopt, die intern gebruikt worden op de diensttelefoons. Dat werkt tegenwoordig net zo makkelijk, en met beheer via AirWatch ook prima te overzien. Personeel wat ook controle doet, heeft/krijgt de komende tijd er een rugged Android-apparaat bij waar de controle mee kan worden gedaan (want je hebt een 2D barcode-scanner nodig). Destijds was de keuze voor WM6.1 logisch, smartphone-systemen waren immers nog lang niet zo volwassen als nu en echte alternatieven waren er niet.

Ik kom ze nog een hoop tegen in allerlei verschillende branches, en heb ook nog verschillende modellen liggen om te kunnen testen. Vervanging van de huidige omgeving is vaak een enorm proces, kijk naar bijvoorbeeld de grote pakketbezorgers, het liefst de jongens die wereldwijd werken.


Er werd door mij wat overdreven, ik begrijp dat ze niet enorm oud zijn. Laat ik mijzelf verbeteren: ik vind het prettig dat op termijn de conducteurs een Android device krijgen, niet perse omdat het Android is of een smartphone maar ik denk dat dat apparaat "gewoon" sneller reageert. Als ik conducteurs met de railpocket een reisadvies zie geven met die stylus en het wachten daarbij op resultaten krijg ik kriebels...

Het lijkt me zeker een behoorlijke operatie, die vervanging.
Kan je het topic dan niet beter sluiten of ergens plaatsen waar we niet kunnen reageren? Nergens blijkt uit dat we er niet mogen reageren 🙂
Amusant vond ik,

vooral dat over vrouw, neerlandica, kromme tenen
...
Sivan,
Je bent vrouw en neerlandica: dat betekent in de meeste gevallen dat je tenen licht gaan krommen bij alles wat er ernstig mis gaat met het taalgebruik van mensen. Over een bijdrage van een van de leden merkte je op dat die een tekst citeerde die grammaticaal niet klopte. Ok, ik heb er even beter naar gekeken en je had gelijk. 😉...


en

Geef het maar prio1 zoals wat modernere taalmensen dan ik dat noemen. Ik ben een senior tenslotte en opgevoed met het idee dat dit soort schriftelijk taalgebruik uit den boze was. Ik pas me al aan, zoals je ziet ;-)

...
Ik snap je gedachtegang Henk_NL. Tot nu toe werd er ook niet gereageerd op dit topic door andere gebruikers. Mochten er nieuwe reacties komen gaan we die, met uitleg, verwijderen 😛!
Reputatie 6
Badge +2

Oei, daar gaat inderdaad dan iets mis. Krijg je die foutmelding ook in andere browsers? Zo ja, zou je dan nog even een foto van de foutmelding mee willen sturen? Dan kan ik het direct doorzetten.

Tnx, dat lijkt me op zijn minst een goed uitgangspunt voor eigenlijk alle verwijderacties. Het is natuurlijk je goed recht om naar eigen goeddunken reacties te verwijderen, maar tegelijkertijd de perfecte manier om je vaste gebruikers weg te jagen. We hebben dat helaas eerder mogen ervaren, en dat zou zonde zijn :)

Even een berichtje in de openingspost "Gelieve niet te reageren in dit topic, reacties zullen worden verwijderd." lijkt me al een eenvoudige stap 😉
Eens met Henk.
Als je iemand quoot (wist ik ook niet, schijnt echt de goede spelling te zijn :)), graag niet standaard ook de geneste quotes tonen.
Mag ik deze ook nog een keer ophalen btw?
@Henk: ik kreeg een update over jouw bericht over bijlages: er is inderdaad een issue. Hiervoor is een ticket aangemaakt en het team gaat ermee aan de slag. Keep you posted!
Top, nu nog als item het product backlog op en afwerken die lijst daar bij inSided. Zijn we weer helemaal Scrum. Het lijkt NS wel :8

Nog even iets anders. Ben ik nou zo blind, of kan ik nergens de functie vinden om mijn forum-mailadres te wijzigen? Ik wil die notificaties per mail graag blijven ontvangen namelijk, maar dan wel in een shared mailbox, zodat niet bij iedere nieuwe post het hele circus hier begint te trillen, lol.

En nog even een feature request voor op backlog, ik zou graag specifiek de emails dat er een antwoord in een topic is geplaatst, uitzetten. Die vind ik totaal zinloos en filter ik nu weg met allerlei regels in Exchange.

Net geprobeerd met een andere browser. Ik krijg nog steeds de melding: je hebt geen onderwerp ingevoerd.
 

Klopt, dat kun je inderdaad niet zelf wijzigen. Wij kunnen dat wel. Ik vermoed dat dit komt door technische beperkingen van het platform en/of het feit dat je na je aanmelding per mail je account moet activeren, en als je nu je mailadres wijzigt wij niet meer weten of het mailadres echt van jou is.

Wat betreft je verzoek voor de backlog: je wil dus alleen de e-mails dat er een antwoord is geplaatst, uitzetten? Ik weet nu al dat deze change niet zal worden doorgevoerd. Het is namelijk te specifiek om dit door te voeren en heeft bovendien geen prio (het kost ons als NS geld om dit te laten implementeren). Ik onthou je verzoek, maar verwacht er voorlopig nog even niet veel van. Sorry!
Weer die spanning hè... Natuurtalent, Miriam!
Reputatie 6
Badge +2

Heel vreemd zeg! Er zijn al wel nieuwe topics binnen gekomen in de tussentijd. Zou je nog een printscreen willen sturen van de pagina?

Hmm, dat soort functionaliteit mag wat mij betreft platform-breed, maar dan ga ik wat andere wegen bewandelen.

Mag ik jou effe PM'en om m'n mailadres aan te passen dan?
Badge +3

Heel vreemd zeg! Er zijn al wel nieuwe topics binnen gekomen in de tussentijd. Zou je nog een printscreen willen sturen van de pagina?

Is dat niet een beetje lastige vraag voor iemand die blind is?

Als InSided voor het implementeren van dit soort basale functionaliteit die uitgerold kunnen worden over het gehele platform al kosten in rekening brengt........... Te zot voor woorden eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad.
Zelf ook keer bij de hand gehad bij de enige keer dat ik zelf een keer hulp van de klantenservice nodig had. Wordt je constant doorverwezen naar Twitter, Facebook, telefoon of chat o.a. met het argument dat je dan sneller geholpen wordt, ook al geef je aan dat het geen haast heeft.
Badge +3
Weet niet of ik het al een keer aangekaart had, bij het aanklikken van lange topics een knopje "ga naar laatste reactie".

Voor dit topic moest ik End (einde pagina), stukje omhoog scrollen, 10 aanklikken (index10.html) en dan weer End en stukje omhoog om bij de laatste reactie(s) uit te komen.

Op zich kost het niet zo veel tijd maar een enkele klik zou handig zijn.

Andere wens, in de lijst met topics "laastste reactie op datum/tijd door {naam auteur}" zou ik erg handig vinden, met name voor de 'veelposters' dan kan ik in één oogopslag zien of ik het was of iemand anders die als laatste gereageerd heeft.

Reageer