Corona, ervaringen sinds de maatregelen



Toon eerste bericht

1157 reacties

Twee HSL diensten verder, heerlijk in de hitte. Ik heb weer enorm gezweten en de diensten waren zeer verschillend van elkaar.

De eerste dienst had ik ook weer ICD erbij zitten. Ik heb het geweten. Als ik tussen 2 stops 2 rijtuigen kon knippen was dat veel. Ik liep veel tegen geen toeslag aan. Men denkt bij mij te kunnen pinnen, maar helaas. Ik had het ozo graag aangeboden. Dan schrijf je wat meer uvb's. Wat betreft kleuterjuf spelen, die komt elke dienst terug en ik heb weer een reiziger zonder mondkapje bekeurd. Geef veel meer aanwijzingen dat dat mondkapje op moet blijven en ik bemerk dat men dan doorheeft, he, die HC meent het. Scheelt mij weer werk. Win-win voor iedereen.

Daar waar ik de eerste dienst het zweet van me af droop, dat was de tweede dienst niet anders. Van de 4 ritten is er 1 vlekkeloos verlopen.

Een greep uit het scala problemen. Technisch probleem loc, waarna er een rijweg niet goed wordt ingelegd. Dan denk je, het kan niet gekker, ja hoor, aanwijzing langzaam rijden door sectiestoring (seinstoring), met als klap op de vuurpijl ook nog een persoon langs het spoor. Dat alles met uiteindelijk 15 min vertraging.…

Een andere rit, dat was echt een nieuwe reden tot vertraging. We hadden wederom te maken met een baansectiestoring, waarbij 2 overwegen in de storing zouden liggen. Ach, geef het eens 5 min vertraging. Gaan we er ook bij stilstaan. Das nog niets nieuws, maar de reden, men was de positie van een trein kwijt. Ik raak zelf geregeld wat kwijt, maar de positie van een trein kwijt zijn, dat was voor mij ook de eerste keer. Dan krijg je een half uur aan je broek. 

De laatste rit was het materieel in staking. Het schakelde niet goed mee met de hsl, waardoor een aantal rijtuigen gezellig op de batterij gingen werken. We mochten op de hsl lijn op onderzoek waarom de machinist een storing kreeg. Met goed samenspel het in 15 min weten op te lossen.

Vervolgens ben je wel bezig om een laatste aansluiting te redden en dan is het ozo gaaf als je collega belt en zegt, hij wacht op je!

Ik ben er moe van geworden en heb morgen wederom dienst. Ik laat me maar verrassen, maar een trein kwijt zijn, het blijft bijzonder dit vak. 

Wat een verschil zeg. Ik heb nu 3 vroege diensten gedraaid en wat was dat een verschil met het weekend. Ik zie sinds de persconferentie dat reizigers veel beter hun mondkapje ophouden. Voel me minder een kinderjuf. Toch zie je dat de mensen die het Nederlands niet machtig zijn het vaakst op het mondkapje moet wijzen, dat deze echt op moet blijven. Geen idee waar hun ideeen vandaan komen. 

Ben afgelopen dagen nog wel reizigers zonder vervoersbewijs tegen gekomen. Daar wat voor geregeld en het is aan hun om de klantenservice te informeren, waarom men geen vervoersbewijs had. 

Het was voor mij een rustig moment. Lekker me ding doen, daar mijn plezier uithalen. Daar doen we het voor. Weinig bijzonders verder meegemaakt, dus hier teken ik wel voor ja.

Drie diensten gedraaid, heb vanaf vandaag weer ff vrijaf, kleine anderhalve week. Was het zelf ff vergeten 😅, dat ik verlof aangevraagd had.…

Ik heb een late dienst gedraaid, waar ik genoeg te doen had. Ik heb ms maar een kwart treinen gecontroleerd, maar heb genoeg mogen schrijven voor vervoersbewijzen en weer een bekeuring voor het niet dragen van een mondkapje. Het maffe van die zaak is, waarom zou je naar mij als HC luisteren, als VenS erbij komt dat er ineens een mondkapje boven water komt? Ik vraag het me nog steeds af welke gedachte hier achter zit. Gewoon mijn nieuwsgierigheid.

De tweede dienst was een tussendienst. Daar weer veel mogen corrigeren op gebruik mondkapje, kwam weer higimasks tegen en ook weer faceshields. Daar wel wat discussie over gehad, maar ben er met alle reizigers rustig uitgekomen. Iedereen had nl ook gewoon een mondkapje bij zich.

Had ook ruzie met een buitendeur van het type SLT. Die bleef openstaan en de sluitknop had verlof gok ik. Gelukkig sloot de deur wel mee met de centrale vergrendeling, want anders had ik echt een uitdaging gehad. Ik ben niet de langste en de machinist die ik bij me had, was ook niet van het formaat, simpel deur afsluiten. Dan ben ik soms wel dolblij met lange reizigers 😁.

Vandaag waren veel reizigers blij met controle, blijkbaar al tijden geen controlerende HC getroffen. De gezelligste gesprekken gehad. Het leek weer een beetje als voor Corona. Merk wel dat ik een trein makkelijker tussen twee stops gecontroleerd krijg. Moet wel alles kloppen natuurlijk. 

Hopelijk nog een reiziger blij kunnen maken, iemand had een fototoestel laten liggen, het oude soort met het ouderwetse filmpje erin, dus foto schieten en afwachten na ontwikkeling of ie gelukt is. Kreeg nostalgische herinneringen hieraan, want dat was vroeger wel anders. 

Even weer anderhalve week vrijaf, dus geen updates hier, maar na mijn verlof blijf ik het topic vullen. Nooit verwacht dat dit zo lang zou gaan duren.

Terug naar de realiteit. Ik heb vandaag een dagdienst gedraaid en ik heb me een paar keer verbaasd. 

Ik heb voornamelijk treinen mee gehad met stickers, de groene stickers. Veel reizigers zie je nu al kiezen voor die stoelen. Toch blijven er reizigers die gezellig met 4 man bij elkaar gaan zitten en dan vraag je of men uit hetzelfde huishouden komt. Meestal niet, maar dan leg je uit dat het toch wel prettig is voor de groep als passerende reizigers in de gang en voor hunzelf. Ik krijg daar toch veel verschillende reacties op.

Op de stations kon men niet achter blijven met stickers. Je hoopt dat men ze ziet en ze volgt. Blijf zoveel mogelijk rechts, zag het vandaag ook in het centrum van Eindhoven en het gros doet het wel, maar als het rustig is, zie je dat men toch de kortste weg blijft kiezen. Sta je met je collega een trein over te dragen op 1,5 meter, knalt er een reiziger tussendoor. Spreek je de persoon aan, maar of het aankomt?

Een ander voorbeeld, maximaal 2 personen in de lift. Meestal lukt dat wel, maar toch zie je bepaalde reizigers pushen. Het is soms dweilen met de kraan open.

Helaas heb ik nog geen info over de mondkapjesplicht. Wat ik wel weet is dat die per 1 juni ingaat en we per 2 juni de normale dienstregeling gaan hervatten, ivm 2e Pinksterdag op 1 juni. Ik krijg best wat vragen over mondkapjes, helaas heb ik er nog te weinig info over en hoop het snel te kunnen delen.

Zelf ben ik nog steeds niet ziek geweest en ik hoop komende periode dit ook te kunnen voorkomen. Hoop dat dat voor de meesten geldt.

 

Na mijn vakantie stof ik dit topic weer af. Na ruim 3 weken weer een trein van binnen gezien en ik mocht meteen de HSL onveilig maken. De route naar Den Haag CS lag er nog steeds kwam ik achter.

Het was weer wennen, maar ik had veelal fijne collega's mee. Alle treinen die ik gehad heb, zijn van controle voorzien. Ik heb geen idee hoe druk het was in mijn vakantie, ik zag wel dat het nu best rustig was.

Veel reizigers hadden hun mondmasker ook goed op. Geen perfecte score, maar ik vond het wel ok te noemen.

Ook qua vervoersbewijzen had ik niet te klagen. Ik hoorde een collega vertellen dat die zich laatst blauw geschreven had met een andere collega, dus zo zie je maar het het kan verschillen.

Deze week nog 2 vroege diensten en in het weekend de late in. Ik houd jullie op de hoogte, er is iig 1 HC van verlof terug die controleert en ook schrijft voor mondmaskers 😁. 

De start was gelukkig veelbelovend, mag van mij doorzetten.

Reputatie 7
Badge +3

@MJL Ik mag aannemen dat een Duits stel niet voor de lol in de IC naar Berlijn zat, maar om naar huis te gaan. Wat was jouw doel van de reis?

 

Reputatie 7
Badge +1

@MJL De IC Berlijn bestaat uit 1 1/2 wagons 1e klas en 7 wagons 2e klas. Er is niet enorm veel plek voor reizigers in de 1e klas. Zelfs in normale omstandigheden komt het regelmatig voor dat er meerdere mensen, die elkaar niet kennen, in de 1e klasse coupes bij elkaar zitten en dat de 2e klas voor een goed deel leeg is. De 1e klas is dus over het algemeen al voller dan de 2e klas.

En hoezo is het niet wijs om ongevraagd bij iemand in een coupé te zitten, zelfs onder normale omstandigheden? Tenzij je de hele coupé voor je zelf hebt gereserveerd zijn mensen vrij om te zitten op plekken die niet gereserveerd zijn of waarvan de reservering nog niet geldt. Het is enigszins fatsoenlijk om te vragen of je er bij mag zitten, maar het is niet noodzakelijk. Het is vrij egoïstisch om te denken dat je een hele coupé voor jezelf kan innemen door de deur dicht te gooien. 

Ik begin steeds meer in mijn oude flow terug te komen. Heb steeds vaker weer leuke gesprekken met reizigers, zie bepaald misbruik weer toenemen en het wordt stilaan drukker. Dan heb je als HC echt wel weer genoeg omhanden.

Mondkapjesagent spelen, tja, dat blijft niet leuk. Zeker niet als je reizigers treft die er geen hebben en je vertellen het niet te weten. Echt serieus? De reizigers die dit beweerden, stapten in op een groot station, waar het zelfs met stickers op het perron staat aangegeven.

Reizigers, die eerst zwart willen reizen, vervolgens hun tijd verdoen met discussies en zo de laatste trein missen. Ik beloon eerlijkheid, maar niet dat achterbakse gedoe. 

Echtelijke ruzies op stukken perron, waar ik niet echt graag reizigers zie, daar ben je dan ook ff mee bezig, materieel dat iets doet, wat het niet moet doen, een deur die dus niet luistert, genoeg om handen weer.

Ook een situatie op mogen lossen, waar men zich niet veilig voelde, dat geeft mij bij een goede afloop weer een goed gevoel.

Ja, ik begin er echt weer veel energie uit te halen en voel me weer een HC. Op die mondkapjes terechtwijzingen na dan, maar ik kom de voeten op de bank ook weer tegen. 

Het verandert allemaal snel, dus ik blijf veranderingen verwachten.

Reputatie 7
Badge +3

In Nederland lopen heel vreemde mensen rond. Wordt er aangekondigd dat vanaf een bepaalde datum het verplicht is om een mondkapje te dragen? Dan natuurlijk tot die datum geen mondkapje dragen. Stel je voor! 

De gemiddelde Nederlander beseft niet dat de mededeling dat vanaf een bepaalde datum een mondkapje gedragen moet worden er bedoeld wordt dat het ernst is met de pandemie en dat je er eigenlijk meteen eentje moet gaan dragen. Wanneer dat in andere landen wordt aangekondigd snapt iedereen dat er meteen bedoeld wordt en niet overmorgen.

Helaas wordt Nederland voor een aanzienlijk deel bevolkt door luidruchtige kleuterachtigen. En van kleuters is bekend dat ze zichzelf als het middelpunt van het universum beschouwen.

 
 
×
 
 
 

Terug naar on-topic. Iedereen bedankt tot zover voor hun bijdrages. Blijf ze on-topic graag ontvangen.

Graag wil ik even ingaan op wat reacties in andere topics om een en ander te verduidelijken. NS is als werkgever verplicht aan zijn werknemers een veilige werkplek te bieden. Ben ik het eens met alle maatregelen? Nee, maar ik ben maar een klein radartje in een groter geheel dat hoopt snel ruimte te krijgen om mijn ding weer te kunnen doen. Mijn gedeelte van mijn werk dus, waarvoor ik HC ben geworden. Sinds de crisis ben ik geen dag afwezig geweest door ziekte. Ik heb doorgewerkt en als HC ben je zowel toezichthouder als handhaver en iedereen kijkt naar je of jij wel netjes je aan je voorbeeldfunctie houdt. Als ik me niet aan de regels houd, dan heb ik weinig in te brengen als ik iemand ergens op aanspreek of in de uiterste gevallen ga bekeuren. Voor het het weet ben je aan het discrimineren. Ben ik bang om Corona te krijgen? Ik kijk wel extra uit, maar dat doe ik juist voor de mensen om me heen. Ik zou het persoonlijk verschrikkelijk vinden om mijn ouders of anderen te besmetten mocht ik geinfecteerd zijn. Als ik extra uitkijk en verwacht word om op zijn minst als toezichthouder op te treden, dan lijkt het snel dat ik bang zou zijn. Als ik angst had, was ik niet gaan werken en als ik dan toch zou werken, zou ik niemand spreken, niet die reiziger met zijn vraag, niet het handhaven of informeren van het fietsverbod of polshoogte nemen na een melding van een reiziger over een onveilige situatie en juist daar haal ik nog wat plezier uit me werk. Handhaven hoort er helaas soms bij. 

Vandaag heb ik een korte dienst gehad. In verband met de Corona maatregelen mogen niet alle collega's op standplaats zijn en hebben we zogenoemde oproepdiensten. Zo had ik een oproepdienst en ben ik ingezet voor een aantal ritten. Tijdens 1 rit toch weer twee reizigers met fiets moeten teleurstellen. Het is echt niet leuk om dat te moeten doen. Je wil namelijk die gastvrouw blijven en dat lukt nu vaak niet helaas. Ook leuke gesprekken op 1,5 meter gehad met een paar reizigers. Gelukkig weet ik daar me weg nog in te vinden. 

Vanaf 1 juni hoop ik dat ik straks geen kleuterjuf mag gaan spelen om na te gaan of men zich netjes aan de mondkapplicht houd. Een aantal reacties die ik dan weer lees, besef ik dat we Nederlanders zijn, we willen nooit perfect aan de regels houden en we vinden overal wat van. Ik hoop dat de meerderheid de tegenstribbelaars gaat overhalen om gewoon mee te doen. Ik verzin de regels niet, maar ik zal er wel wat mee moeten. Ik hoop als het straks zover is, hier positieve ervaringen te kunnen posten. 

Als jullie forumleden ook weer reizen, ik hoor hier graag ook jullie ervaringen.

 

Ik ben weer een aantal vroege diensten verder en ik merk echt wel verschil op welke tijden ik werk. Deze vroege diensten zijn bv de fietsers in de spits opvallend. Zouden die er anders ook geweest zijn? Ik durf het niet te zeggen, want de massa is er niet, dus valt alles sneller op.

Ik merk ook op dat steeds meer reizigers ruimte maken bij de deur om in en uit te laten stappen, behalve dat groepje middelbare scholieren (geen idee wat hun noodzaak was en er was sprake van groepsvorming) dat hier echt niet mee bezig was. 

Ik zie ook veel reizigers op de gele vertrekstaten kijken. Das best lastig nu we zo aangepast rijden, want veel treinen rijden niet. Best lastig als je het nu via die vertrekstaten uit probeert te vogelen.

Ik ben erg benieuwd hoe nu verder met het OV en Corona. Genoeg topics gaan hierover, dus het is meer een nieuwsgierigheid en hoe het zich verder gaat ontwikkelen. 

Ik heb nog geen trein laten staan ivm drukte. Tot zover ik kan inschatten is alles goed binnen de afstanden gegaan en dat is positief. Als het drukker gaat worden, dat gaat een interessante uitdaging worden. Eind van de week weer de late diensten in. Benieuwd naar het verschil weer.

Ik heb dit topic geopend juist om te laten zien wat er gaande is. Waar ik mij momenteel totaal niet druk om wil maken zijn vooroordelen en wil dit topic graag schoonhouden van vooroordelen of verwijten. Dat is echt het laatste waar ik persoonlijk op zit te wachten. Wat ik veel belangrijker vind, is hoe gaan we samen deze crisis overwinnen en dat we gezond blijven. Dat we de ouderen, de risicogroep niet gaan discrimineren, maar juist helpen in deze crisistijd. Die mensen die helemaal in isolatie zitten. 

Ik ben nog in de gelegenheid dat ik naar mijn werk kan, mijn eigen boodschappen kan doen, een gedachte had gisteren een bouwmarkt op te zoeken, maar iets in me hield me tegen. Ik las op het nieuws van de mensenmassa. Wat was ik blij dat ik niet gegaan ben. 

Respecteer elkaar op het forum svp en ik ben echt niet vies van een goede discussie, maar houd het respectvol en bedenk dat elk bedrijf is overdonderd door de huidige crisis.

De meeste bijdrages in dit topic doen mij veel. Ik hoop er nog meer te mogen lezen. 

Ik heb vandaag weef dienst gedraaid en ik heb de sfeer op Eindhoven mogen proeven. De verbussing verliep in de vroege ochtend stroef, na opschalen liep het goed. Per bus mochten maximaal 9 tot 12 reizigers mee. Dat was wel een operatie ivm de 1,5 meter.

Toch nog de reizigers die ik zag, had een 20% ervan toch vragen. Of het allemaal noodzakelijke reizen waren, geen idee. Men behield goed de afstand, ondanks dat ik geen extra hestje heb gedragen waar wordt gevraagd afstand te houden. Ik kan alleen maar zeggen dat ik positief verrast was. Hoe het in de trein was, geen idee, ik ben niet weggestuurd geweest als reserve vandaag.

Reputatie 7
Badge +3

We zien de verkleutering van Nederland onder onze ogen plaatsvinden. Dan zijn kleuterjuffen heel belangrijk om alles in goede banen te leiden.

Vandaag was het zeer oneerbiedig gezegd, weer een dag als vanouds, op het aanspreken mondkapjes na dan. Storm zorgde voor overlast en ik kwam rond 23 uur aan op Tilburg Universiteit. Serieus, ik vroeg me af waar al die takken vandaan kwamen??? Ik was er een anderhalf uur eerder ook al geweest en toen was alles nog schoon.

Vervolgens was er de 1100 die niet reed tussen iig Tilburg en Eindhoven en we hadden nog wat gestrande reizigers mee. Als vanouds het geregeld (ok, niet zoals ik normaal gewend ben), dus reizigers helpen. Dat blijft altijd een goed gevoel geven iig. Je best doen, want meer kan je toch niet doen helaas.

Vandaag heb ik wel 2x een officiele aanwijzing voor gebruik mondkapje gegeven. Ik was er ff klaar mee, de reizigers die het betrof hadden het door. Het kat en muis spel blijft, dat gaat echt niet verdwijnen. Alleen is het nu echt een combi met bv voeten op de bank ed. 

Het gatetailen door een man, die werd aangesproken door de reiziger die een geldige checkin had, vond het super, die vroeg ik om zijn kaartje. Zijn batterij was bijna leeg en daarom kon hij hem niet tonen. Had ook moeite om te vinden waar zijn kaartje in de telefoon stond. Daar hebben we een passende oplossing voor gevonden met als resultaat een geldig vervoersbewijs. Missie geslaagd zeggen we dan.

Soms lijkt het wel alsof we achterlijk zijn. Tja, als men dat vindt, wie ben ik om daar wat mee te doen. Iedereen mag zijn of haar mening hebben, zolang we maar respectvol blijven.

Vandaar dat ik vandaag op de 3772 tussen Rotterdam Centraal en Schiphol al 3 reizigers zonder mondkapje eruit moest laten, een 4e is door de hulpdiensten eruit gehaald en een 5e dacht dat ik malloot was. Snel een toilet opduiken, zonder mondkapje of kaartje. Die zag ineens de hulpdiensten komen voor nr 4 en heeft toen maar eieren voor zijn geld gekozen. 

Heerlijk om kleuterjuf te mogen spelen 😔. 

Reputatie 7
Badge +3

Echt dieptriest dat zulke dingen gebeuren.  Een “Corona hoester” die vorige week in mijn woonplaats werd aangehouden mag in ieder geval voor 10 weken de cel in.

Het maakt mij eerlijk gezegd geen reet uit of het gaat nu om OV personeel, politieagenten, supermarkt personeel of gewoon mensen om je heen, hoe ziek in je hoofd moet je wel niet zijn om zoiets in deze tijd te doen?

Het lijkt wel de kleuterklas waar iedereen weer leert hoe men moet treinreizen. De drukte komt weer terug, de gezelligheid ook, nu nog vaarwel zeggen tegen de corona maatregelen.


Ik denk dat dit niet ligt aan de Corona maatregelen eerder aan het chronisch gebrek aan controle en handhaving van vele van jouw collega HC’s. Reizigers weten dat ze amper gecontroleerd worden.

Verder vind ik het vervelend om te lezen dat de negatieve uitwerkingen van dit werkweigeren op o.a jouw bordje terecht komt. Maar ook op die van betalende en zich aan de regels houdende reizigers zoals hier op het forum nogal duidelijk naar voren komt.

ik vind het overigens inspirerend te zien hoe positief je bent en duidelijk plezier in je werk hebt. Al kan ik me voorstellen dat er op een gegeven moment ook voor jou en andere welwillende HC’s een grens bereikt is en hardere signalen naar het NS bestuur noodzakelijk worden…

Reputatie 7
Badge +3

Nu ook thuis werken voor HC's:

https://twitter.com/barthoboer/status/1243069986660327426

Reputatie 6

En complimenten voor Loes en alle anderen die wel controleren! Zoals zo vaak gezegd, loop in ieder geval even door de eerste klas. Rest van de trein heeft allemaal netjes mondkapje op. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het dan weer vreemd dat mensen midden in een pandemie naar een ander continent reizen om vakantie te vieren.

Ik ben bang dat ik niet alleen wat uit te leggen heb aan de baas in dat geval, maar ook aan de buren...

 

(Afbeelding via Twitter)

Ik kon hem ook al niet kwijt op de parkeerplaats

 

Ik kan het niet laten...: 

 

Het is weer weekend. De tijd gaat best snel voorbij, als ik bedenk dat de feestdagen dichterbij komen.

Drie diensten in de late dienst gedraaid. Wat viel me op, was dat het in de spits druk was. Vroeg me echt af, waar komt iedereen toch vandaan en waar gaat men naartoe? Het is niet te vergelijken met de spits voor Corona natuurlijk, maar de treinen die ik gehad heb, waren best goed gevuld, sommige meer dan 50%. De eerste klas is zeer rustig. Dat valt echt op. 

Hoef ook minder kleuterjuf te spelen, het spelletje begint duidelijk te worden gelukkig. Toch een reiziger moeten verzoeken de trein te verlaten om een mondkapje te kopen, men denkt dat een sjaal dan wel voldoet. 

Het aantal reizigers dat denkt te mogen zwartreizen wisselt enorm per traject. Daar is weinig zinnigs over te zeggen nu. 

Waar ik wel mee zit, is dat het in de laatste treinen zo rustig kan zijn, dat er zo weinig reizigers zitten, dat men zich wat minder fijn kan voelen. Hoor toch af en toe verhalen dat reizigers zich lastig gevallen voelen. Das echt niet tof.

De mondkapplicht op het station is bij een deel nog niet doorgedrongen, net als het rookverbod. Hoef het niet vaak te corrigeren, toch blijft men het proberen. Laatst was de politie aan het controleren op onder meer de mondkapplicht op het station in Eindhoven en ik begreep dat er door de politie veel geverbaliseerd is. Het viel me op dat men hier ook vaker mondkapjes draagt. In de trein kan je hiervoor ook politie tegenkomen overigens.

Verder weer ruzie met een buitendeur van een Flirt gehad. Herkende het probleem, de knop buiten deed niets. Ook ruzie gehad met een WC deur op een Flirt. Die wilde niet meer sluiten. We kregen hem wel dicht uiteindelijk, WC afgesloten, scheelt ook dat er geen zwartrijders op verstopt zitten, maar onderweg met de weinige reizigers, moest men toch naar het toilet. Collega en ik hebben toen even toiletjuffrouw gespeeld. Was ook wel eens leuk 😏. 

Ook waren we bedacht op graffity spuiters, die proberen op Tilburg Universiteit als we een half uur moeten wachten, toch de trein van een nieuwe verflaag te voorzien. Graffity kan mooi zijn, maar dit is gewoon lelijk. Verder moet men gewoon van onze treinen afblijven. 

Zo blijft me werk wel enigzins afwisselend. Wie weet wat de Kerst me gaat brengen....

Reputatie 7
Badge +3

En om dan te komen met een opmerking dat de NS de treinen lang genoeg moet maken is weer zo’n dooddoener. Niemand hier weet de reden op dit moment dat deze trein korter is dan de afgelopen 2 zaterdagen, misschien was de trein de afgelopen 2 zaterdagen wel rustiger of was er vanmorgen een probleem met het andere treinstel. Of was deze trein afgelopen weken heel rustig en is er daarom een treinstel minder ingezet vandaag.

Of er waren zoals ik eerder ook al aangaf veel meer mensen onderweg vandaag omdat het mooi weer was en we toch ergens naar toe wilden gaan met de trein terwijl dit niet noodzakelijk was. De treindienst van de NS is nog steeds afgestemd op mensen die noodzakelijk moeten reizen zoals ook overeengekomen is met de minister.

Planning van de 4036 en de ook opgeheven 4038 was SLT6, volgens verloop planning afgelopen dinsdag al zo gepland. Het was dus in ieder geval geen kwestie van probleem met ander treinstel vanmorgen. Beide treinen waren tot en met vorige week zaterdag SLT10. Wellicht wel vorige week en de week ervoor zo rustig dat nu een 6 genoeg leek en dan fijn vanwege het mooie weer allerlei fun reizigers. 

Reageer