NS Flex is officieel van start! | NS Community
Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156647 Bekeken

Update 19 juni 2019.
Info m.b.t. Samenreiskorting aangepast.

Update 23 augustus 2019.
Info m.b.t. ontwikkelingen aangepast.

Heb je onze mooie website al gezien? En heb jij NS Flex al?

Vanaf vandaag is de proefperiode afgelopen en zijn we officieel live. In dit topic geef ik je graag nog wat updates. Heb je toch nog een vraag, en staat deze hier niet tussen? Stel hem gerust!

Let op: het kan een paar uur duren voordat de bevestiging van de bestelling wordt verstuurd. Het is momenteel erg druk vanwege alle aanmeldingen.

NS Flex zonder abonnement
Met NS Flex zonder abonnement kun je door in en uit te checken op rekening reizen met de trein, bus, tram en metro en standaard gebruik maken van OV-Fiets en (fiets) Stallen op rekening op bepaalde stations. De kosten hiervoor worden door NS maandelijks in rekening gebracht en betaal je via een automatische incasso.

Is NS Flex te combineren met abonnementen?
NS Flex wordt beschikbaar voor de volgende abonnementen: Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Voordeel (40% korting in het weekend), Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Vrij. Het is niet mogelijk NS Flex te combineren met het Voordeelurenabonnement en Traject Vrij. Ook bijabonnementen of Keuzedagen worden niet aangeboden. Kijk voor meer informatie over onze toekomstplannen hieronder bij 'Overstaphulp'.

NS Flex en (ex)studenten
NS Flex kan niet tegelijk met het Studentenreisrecht op je OV-chipkaart gezet worden. Wil je toch NS Flex, zet dit dan op een andere OV-chipkaart. Ben je uitgestudeerd en wil je gebruik maken van de actie? Ook dit kan niet in combinatie met NS Flex. In de toekomst maken we het wel mogelijk NS Flex met kortingen te combineren.

Kan ik met NS Flex nog Samenreiskorting op mijn kaart laden?
Heb je een NS Flex zonder abonnement (NS Flex Basis), NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex Weekend Vrij zonder dalkorting en wil je buiten de spits met korting meereizen? Dat kan met iemand die een NS-abonnement heeft. Zet Samenreiskorting dan eerst aan in de NS-app of Mijn NS. Let op: Samenreiskorting is alleen geldig als je samen reist met iemand die in het bezit is van een NS-abonnement (uitgezonderd KidsVrij) of Studentenreisproduct.

Bij NS Flex gaan we uit van samen uit, samen thuis. Als je incheckt vóór 06.30 uur, tussen 09.00 en 16.00 uur, of ná 18.30 uur ontvang je automatisch 40% korting op jouw reis. Deze korting blijft geldig tot 04.00 uur de volgende dag. In het weekend en op feestdagen is Samenreiskorting de hele dag geldig.

Als je alleen terug reist, moet je de Samenreiskorting voor de terugreis weer uitzetten. Ook dit doe je in de NS-app of Mijn NS.

Let op: heb je als medereiziger géén NS Flex dan moet je de Samenreiskorting bij de NS-kaartautomaat op je OV-chipkaart zetten en kan dit niet in de NS-app of Mijn NS.

Is NS Flex even duur als reizen op saldo?
In grote lijnen zijn de kosten gelijk. Er zijn een paar uitzonderingen. De abonnementen zijn per maand ongeveer 1 euro duurder. Dit komt door de flexibiliteit om maandelijks te kunnen wijzigen en het voordeel van achteraf en uitgebreid betalen. Bij 1e klas reizen in de trein in het weekend ben je goedkoper uit. Maak je met een kortingsabonnement een reis met twee of meer verschillende treinvervoerders en check je bij de ene vervoerder in een andere tariefperiode (dal of spits) in dan bij de andere, dan verschilt de prijs tussen NS Flex en Reizen op Saldo. Check je met een Dal Voordeel in de daluren in bij Arriva en daarna in de spits bij NS, dan ben je goedkoper uit met NS Flex. Met NS Flex betaal je namelijk voor de gehele reis daltarief, omdat ke de reis in de daluren bent begonnen. Bij reizen op saldo betaal je daltarief voor het eerste reisdeel bij Arriva en vol tarief voor het tweede reisdeel bij NS, omdat je bij NS in de spitsuren bent ingecheckt. Check je echter in de spits in bij Arriva en dan in de daluren bij NS, dan ben je met Reizen op Saldo goedkoper uit. Het moment van inchecken is namelijk leidend.

Kan ik ook 1e klas reizen?
Jazeker! Alle abonnementen zijn standaard 2e klasse. Bij de Vrij-abonnementen kun je reizen in de 1e klas afkopen voor dezelfde periode als het Vrij-reizen van je NS Flex abonnement. Dus met een Weekend Vrij kun je 1e klas afkopen voor vrij reizen in het weekend in de 1e klas. Buiten die periode reis je standaard 2e klas, maar kun je met een klassewissel alsnog 1e klasse reizen. Je betaalt dan het verschil bij tussen 1e en 2e klas. Ook voor de Voordeel-abonnementen en NS Flex zonder abonnement kun je zo'n klassewissel doen. Een klassewissel doe je via Mijn NS. In de toekomst kan dit ook via de NS app.

Van welke deur-tot-deur diensten kan ik gebruik maken met NS Flex?
OV-fiets en Stallen op Rekening. Je betaalt hiervoor geen abonnementskosten, alleen de ritprijs. In de toekomst verwachten we ook andere diensten aan te sluiten, zoals taxi, Greenwheels en auto parkeren in Q-park.

Hoe kan ik de kosten inzien die ik met NS Flex maak?
Deze kosten kun je inzien via Mijn NS en in de nabije toekomst ook via de NS app. Daarnaast krijg je maandelijks een digitale factuur in Mijn NS. Je ontvangt per mail een aankondiging dat de factuur gereed staat. Ook wordt in dit bericht de automatische incasso aangekondigd, en wordt het totaalbedrag, de verwachte incassodatum en het bankrekeningnummer waarvan geïncasseerd wordt vermeld. De eerste factuur ontvang je na aanschaf van NS Flex of nadat je bent overgestapt. In deze 1e factuur zie je de abonnementskosten over de 1e maand. Na deze eerste maand krijg je een factuur met de gebruikskosten over die maand en de abonnementskosten voor de (eventuele) 2e maand.

Overstaphulp
In veel gevallen is het handig over te stappen naar NS Flex. In sommige situaties echter niet. Graag helpen we je op weg.

Overstappen is handig als:
- je reisgedrag iedere maand anders is
- je niet van saldo laden houdt
- je graag flexibel wil zijn in je reisklasse

Let bij de volgende abonnementen op:
- Dal Voordeel met korting: het advies is om pas na het jaar over te stappen.
- Traject Vrij: dit wordt eind 2019 / begin 2020 mogelijk.
- Kids Vrij: bij Kids Vrij reis je niet op saldo of op rekening, maar helemaal gratis. Wij gaan daarom deze ook niet als NS Flex variant aanbieden.
- OV Vrij: vanwege BTM is dit nog niet mogelijk. De verwachting is dat wij bus, tram en metro vrij vanaf begin 2020 kunnen aanbieden.
- IC Direct Altijd Toeslag Vrij: dit is vanaf oktober/ november 2019 mogelijk. Tot die tijd een los kaartje bij de zuil.
- Voordeelurenabonnement: dit abonnement wordt niet aangeboden.

Verder wordt de huidige vorm van bijabonnementen in NS Flex vervangen door gezinspakketten. Als je nu dus overstapt met een bijabonnement bij Weekend Vrij, Dal Vrij of Altijd Vrij, wordt het bijabonnement een hoofdabonnement en krijg je geen korting over je bijabonnement. Het advies is dan ook alleen over te stappen als de korting minder waarde oplevert dan de voordelen van NS Flex.

Tevens wordt de huidige vorm van Keuzedagen in NS Flex vervangen door Flexdagen. Als je nu dus overstapt, moeten de Keuzedagen opgezegd worden. Het advies is dan ook niet over te stappen als de voordelen van Keuzedagen meer waarde hebben dan die van NS Flex.

Bij overstap wordt het huidige abonnement beëindigd en ontvang je het nog te verrekenen bedrag terug op de rekening. Dit is een losse transactie en wordt niet verrekend met je NS Flex factuur.

Tot slot is het zo dat de leeftijdskorting nog niet is verwerkt. Medio 2020 zal ook de leeftijdskorting voor 65 plussers bij Weekend Vrij en Dal Vrij mogelijk zijn. Let op: de korting die je krijgt als 65 plusser in BTM (zoals vroeger met de roze strippenkaart) werkt al wel met NS Flex.

646 reacties

En gaat er dan ook iets gebeuren met die feedback?

Goede vraag, Tochjo. Het lijkt me wel zo eerlijk dat dit gebeurt. Dit is toegezegd en bovendien doen we niet voor niets een beroep op jullie mening over ons product. Ik zie je vorige bericht en ik begrijp je opmerking. Er is sinds de livegang nog niet veel concrete feedback gekomen (behalve vragen, feedback over de VDU en een paar wensen van klanten), en dat wordt altijd doorgezet.

Wat heeft jouw voorkeur w.b. terugkoppeling? En heb je nog lopende dingen waar je graag een reactie op wil?
@Sivan NS

Bedankt voor de reactie. 👍
Geen dank, en veel plezier met NS Flex!
Reputatie 5
Badge
Wat me zojuist is opgevallen:

Ik zie in Mijn NS de kosten terug van de reis die ik woensdag heb ondernomen, maar de reis zelf staat (nog) niet in mijn reishistorie. Zit daar ook nog een vertraging in? Ik zou zeggen dat als de kosten bekend zijn, dan ook bekend moet zijn waarop deze kosten zijn gebaseerd?
Reputatie 7
Badge +3
Met NS Flex kun je makkelijk van klasse wisselen, tot 15 minuten nadat je hebt ingecheckt.

De NS Flex geeft daarvoor aan:
Is het wat drukker in de trein? Met NS Flex switch je makkelijk naar 1e klas.
Maar kan dat ook andersom, wanneer je voor je Vrij abonnement je reizen in de 1e klas hebt afgekocht?
Bv wanneer de 1e klas zo vol is dat je toch niet kunt zitten.
https://community.ns.nl/contact-52/geld-terug-zonder-zitplaats-eerste-klas-51089
Kan je ergens een timestamp zien van check-in bij het upgraden of krijgen we straks de topics “Ik zat wellus binnen de 15 minuten”.
Reputatie 7
Badge +4
Daarmee geeft u aan dat het niet zal werken en dat dit hopeloos mis zal gaan. Eerste klas gaan zitten, wachten en als er een conducteur komt was Piet Parasiet net bezig het er op te zetten, want het lukte echt niet etc. Controle is er maar incidenteel, dus ja.

Het gaat ten koste van de dik betalende eersteklasreizigers, die er nu weer een plaag bij krijgen nu de hufterburgers weer een nieuwe legale mogelijkheid in de schoot geworpen krijgen.

Verder vind ik Flex heel goed, maar dit is te gek voor woorden. NS mag wel eens wat meer rekening houden met he type reiziger dat rustig werkt, niet protesteert en de boel niet besodemietert door vooraf een flink bedrag te betalen. Als het druk is flex in de eerste klas, zodat je eersteklasabonnement in waarde afneemt.

Je betaalt gewoon voor meer kans op een zitplaats en die kwam al in gevaar door weinig controle en nu ook nog eens door de ten dele zogenaamde flexers. Je moet geen opties geven die fraude uitlokken.

De marketingafdeling komt in aanmerking voor de naïviteitsprijs. Er is nauwelijks controle, dus het werkt niet bij veel te veel mensen.
Badge +3
Ik lees in een ander topic dat NS Flex sinds 3 september ook werkt met stads/streek/regio abonnementen (GVB werd specifiek genoemd)!

Dan ben ik erg benieuwd hoe dat geïmplementeerd is.

Moet je tijdens of na het bestellen van Flex dan aangeven "ik heb ook een Hermes/Connexxion Dal Vrij voor sommige buslijnen in/rondom Eindhoven" zodat ik daar vrij of op saldo reis, en Flex niet aangesproken wordt bij de betreffende vervoerder(s)?

Of hebben alle regionale (met name BTM) vervoerders hun apparatuur/systemen zo aangepast dat als ze zowel een Reizen op Rekening (dus NS Business Card of Flex) zien als een 'eigen' abonnement, dat dan het juiste abonnement gekozen wordt?

En moeten mensen die al voor september Flex hadden nog iets doen om de van die (belangrijke) wijziging gebruik te kunnen maken?
Uit mijn hoofd is er een stamtabel die companyID+subscriptionID koppelt aan een gewicht en zo de prioriteit bepaalt.
Badge +3
Uit mijn hoofd is er een stamtabel die companyID+subscriptionID koppelt aan een gewicht en zo de prioriteit bepaalt.
Mooi.. da's natuurlijk tech talk (ook voor mij) maar ik snap globaal wat je bedoelt.

Zou dan een SRP (week-variant) ook te combineren zijn met Flex Weekend Vrij? Bij een SRP staan daar namelijk twee varianten van op je kaart? Zie dit topic.

Dan moet de weekend-variant van dat week-SRP dus overruled moeten worden door Weekend Vrij? Vóór de Flex tijd ging dat ook prima samen, dus zie ik het probleem niet....
Denk niet dat dat praktisch wordt, je krijgt met nogal wat edge-cases te maken dan (zoals 1e klas upgrades).
Reputatie 1
Sorry ben Servicemedewerker te Amsterdam Zuid en heb geen goede eerste ervaringen met Ns Flex.

Hielp een klant die NS flex dalvoordeel had besteld op dinsdag en woensdag netjes zijn bestelling wilde laden zoals toegelicht in de ontvangen mail.
Er viel niks op te laden toen Klantenservice gebeld die zeiden we kunnen zien dat Het op de krt staat ???
Hier aan het loket en op de automaat dus niet en meneer kon ook niet inchecken.....
Klantenservice was erg star en bleef maar zeggen dat de verwerkingstijd lang was....?
Toen ik vroeg of we iets konden doen coulancehalve was er niks mogelijk !!
Heb er weinig vertrouwen in ,

Het spijt me geef mij de klassieke abonnementen maar...
Op welke manier kan ik mijn abonnement aanpassen?
Het lukt in elk geval niet in 'mijnns' bij 'producten' en dan 'aanpassen', want daar staat niet dat ik Flex heb, terwijl medewerkers op het station dat wel bevestigen.
Badge +3
Op de Startpagina van Mijn NS staat vermeld welk NS Flex-abonnement u hebt. Daar vindt u ook een link om het abonnement te wijzigen:


Ter informatie: u kunt pas een wijziging doorvoeren als er minimaal een maand verstreken is sinds de vorige wijziging. Bovendien is het niet mogelijk het abonnement te wijzigen binnen een maand na de ingangsdatum.
Badge +3
Wat heeft jouw voorkeur w.b. terugkoppeling? En heb je nog lopende dingen waar je graag een reactie op wil?
Bij de introductie van NS Flex is www.ns.nl/klantenservice/flex in het leven geroepen met specifieke informatie over NS Flex. Het lijkt me een goed idee om die informatie aan te vullen met informatie over de onderwerpen waar hier op het forum, en ook via de andere kanalen van de klantenservice, de meeste vragen over zijn.

Terugkoppeling dient in eerste instantie te gebeuren op dezelfde manier waarop de vraag gesteld is (bij een vraag op dit forum dus met een reactie op dit forum), maar daarnaast zou belangrijke informatie dus ook op www.ns.nl/klantenservice/flex neergezet moeten worden.

Graag zou ik nog een reactie willen op onderstaande punten. Sommige zijn voor mij persoonlijk belangrijker dan andere, maar ik vind dat op alle feedback een reactie moet komen en verwacht daarom ook een reactie op kleine opmerkingen, al is het maar dat ze zijn opgemerkt.

Onjuiste vermeldng factuurbedrag in Mijn NS
Na mijn overstap van Dal Vrij naar NS Dal Vrij kreeg ik nog 280,50 euro terug aan vooraf betaald abonnementsgeld. Dit bedrag staat correct op de factuur en is correct terugbetaald. In Mijn NS staat echter een fout bedrag: € -28,05. De foute weergave in Mijn NS moet dus worden aangepast. Deze fout heb ik drie maanden geleden gemeld, maar is nog niet gecorrigeerd. Ik begrijp dat het een lage prioriteit heeft, maar dat kan toch geen reden zijn het maar zo te laten. Graag hoor ik waarom dit nog niet is gecorrigeerd en wanneer dit naar verwachting wel zal zijn gebeurd.

Formulering Standaard eerste klas voor verbetering vatbaar
Bij de bestelling van NS Flex Weekend Vrij of NS Flex Dal Vrij kan als extra optie "Standaard 1e klas reizen" worden gekozen. De formulering hiervan suggereert dat dan altijd eerste klas gereisd wordt, ook buiten de afgekochte uren. Dat is niet het geval: bij het kiezen van deze optie kan de klasse voor reizen buiten de afgekochte periode gewoon in Mijn NS worden aangepast. Maar door het niet kiezen van deze optie koopt een klant een abonnement voor de tweede klas dat pas na een maand kan worden gewijzigd in de eerste klas.

Iemand die NS Flex Weekend Vrij of NS Flex Dal Vrij wil met in de afgekochte periode eerste klas reizen en daarbuiten tweede klas reizen, wordt zo op het verkeerde been gezet. Dat is geen hypothetische situatie; het overkwam mij. Lang verhaal, maar kort samengevat: verander de formulering in de webshop naar "Standaard 1e klas reizen in het weekend" en "Standaard 1e klas reizen in de daluren" en dit probleem is opgelost.

Ik begrijp niet waarom dit in de afgelopen drie maanden niet is aangepast; het is een kleine wijziging en ik neem aan dat NS graag duidelijke informatie geeft. Graag hoor ik of NS van plan is de teksten aan te passen en zo ja, per wanneer, en zo nee, waarom niet.

Ontbrekende reizen in de reishistorie
Er ontbreken soms reizen in de reishistorie. Dat is in dit topic aangekaart. Zelf heb ik dit ook ervaren: reizen die ik op donderdag 14 juni gemaakt heb, zijn nooit in Mijn reishistorie verschenen. Ze staan wel op de factuur, maar zonder de namen van de stations waar is in- en uitgecheckt. Uit het gelinkte topic maak ik op dat niet duidelijk is waar het probleem zit. Dat vind ik zorgelijk. Het betekent dat het in de toekomst weer zou kunnen gebeuren.

Met NS Flex is de reishistorie in Mijn NS de enige plek waar gemaakte reizen met de juiste prijs worden genoemd. Het is het enige overzicht dat mensen kunnen gebruiken om een declaratieoverzicht te maken. Dat maakt het essentieel dat de reishistorie volledig is. Ik sta ervan te kijken dat NS Flex afgelopen maandag gelanceerd is zonder dat dit probleem was opgelost. Graag hoor ik waarom NS hier zo'n lage prioriteit aan toekent en wanneer het naar verwachting is verholpen.

Hoe lang duurt het bijwerken van de reishistorie?
In het topic dat ik bij het vorige punt noemde, stelde ik herhaaldelijk de vraag hoe lang het maximaal mag duren voordat een reis in de reishistorie verschijnt. Die vraag is genegeerd. Ik stel hem hier daarom opnieuw: binnen hoeveel tijd moeten de reizen in de reishistorie staan? Is dat ook iets van twee maanden, zoals bij het transactieoverzicht van Mijn OV-chip, of worden er voor NS Flex kortere termijnen gehanteerd? En verschillen deze per vervoerder?

Niet weergeven klasse abonnement
Ik heb een NS Flex Dal Vrij 1e klas-abonnement. In Mijn NS kan ik niet zien dat ik een abonnement heb voor de eerste klas. Alleen uit de vermelde prijs kan ik het afleiden. Het lijkt me vrij basaal dat de klasse van het abonnement vermeld staat. Dit is twee maanden geleden gemeld. Wanneer zal de klasse in Mijn NS worden vermeld?

Onjuiste weergave klasse buiten de afgekochte uren
Erger nog dan ontbrekende informatie vind ik foute informatie. Ruim drie weken al wordt in Mijn NS aangegeven dat Mijn reisklasse (buiten de afgekochte uren) 1e klas is. Gelukkig wordt wel de prijs voor de 2e klas in rekening gebracht. Waarom heeft het corrigeren hiervan geen prioriteit voor NS? Hoe kan het dat dit niet is verholpen voor de lancering afgelopen maandag? Wanneer zal dit naar verwachting opgelost zijn?

Combinatie NS Flex en BTM-abonnementen
Sinds de lancering afgelopen maandag is het kennelijk wel mogelijk NS Flex te combineren met een abonnement voor bus, tram en metro. Maar die kennis is alleen bekend bij een selecte groep moderatoren, zo lijkt het. Hoe bestaat het dat die kennis niet bekend is bij alle moderatoren, dat die belangrijke informatie niet op www.ns.nl/klantenservice/flex staat en dat moderatoren die informatie kennelijk ook niet snel in een kennisbank kunnen vinden? Dat het zelfs niet mogelijk is die binnen vier dagen te achterhalen?

Graag hoor ik alsnog op korte termijn wat er allemaal wel mogelijk is. Bijvoorbeeld: welke BTM-abonnementen kunnen met NS Flex worden gecombineerd? Kan automatisch opladen na het laden van NS Flex ook weer worden geactiveerd? En waarom stond en staat deze informatie niet op www.ns.nl/klantenservice/flex?

Release notes en roadmap
In deze reactie stelde Danny Flex voor release notes te publiceren. Daar reageerde ik erg positief op, maar ze zijn er niet gekomen. Ook stelde ik een roadmap voor: de plannen voor de toekomst, met ook zichtbaar wat prioriteit heeft, en enige indicatie voor wanneer het gepland is.

Graag zou ik www.ns.nl/klantenservice/flex uitgebreid zien met informatie over toekomstige plannen, zo mogelijk met een verwachte datum, en een overzicht van wat er nieuw is dat steeds wordt aangevuld als er extra mogelijkheden beschikbaar komen. Ziet NS dit als een goede suggestie?
Goedendag,
Ik ben op 3-9-2018 overgestapt op NS flex. Nu heb ik begrepen dat de rekening wordt afgehouden tussen de 3e en 13e van de maand. Maar om mijn reiskosten op tijd vergoed te krijgen moet ik op de laatste dag van de maand de gemaakte reiskosten doorgeven door het maandoverzicht door te sturen. Echter zie ik hier nu geen bedragen op staan en ik wil eigenlijk weten of ik dat tussendoor al ergens kan vinden?
Badge +3
Goedendag,
Ik ben op 3-9-2018 overgestapt op NS flex. Nu heb ik begrepen dat de rekening wordt afgehouden tussen de 3e en 13e van de maand. Maar om mijn reiskosten op tijd vergoed te krijgen moet ik op de laatste dag van de maand de gemaakte reiskosten doorgeven door het maandoverzicht door te sturen. Echter zie ik hier nu geen bedragen op staan en ik wil eigenlijk weten of ik dat tussendoor al ergens kan vinden?

Kijkt u in het overzicht op www.ov-chipkaart.nl? Bij gebruik van NS Flex kunt u het reisoverzicht van Mijn NS gebruiken om een declaratieoverzicht te maken: bij NS Flex worden ook reizen met bus, tram en metro daar getoond, ook met prijzen. Bij gebruik van NS Flex krijgen alle reizen in de OV-reishistorie op www.ov-chipkaart.nl een ritprijs van 0,00 euro, dus dat overzicht kunt u dan niet meer gebruiken voor declaraties.

Merk op dat er enige vertraging zit tussen het maken van de reis en het verschijnen daarvan in de reishistorie. Als u op de laatste dag uw declaraties moet indienen, dan kan het zijn dat de reizen van de dagen ervoor nog niet verwerkt zijn.
Ik probeer al n paar dagen om het flex abonnement af te sluiten . Kom niet verder dan de gegevens. Dan moet ik op betaalknop drukken maar kom niet verder, blijft laden. Al op verschillende computers geprobeerd. Wat kan ik doen
Ik probeer al n paar dagen om het flex abonnement af te sluiten . Kom niet verder dan de gegevens. Dan moet ik op betaalknop drukken maar kom niet verder, blijft laden. Al op verschillende computers geprobeerd. Wat kan ik doen
Ik durf niet te zeggen wat er in jouw geval mis gaat, Wilma1963. Gaat er echt iets mis op het moment dat je via onze Webshop naar de betalingspagina wil gaan, of gebeurt dit bij de iDeal pagina zelf? Heb je al geprobeerd om de cookies van je browser te verwijderen of eventueel een andere browser te gebruiken? De verschillende computers, waren deze allen op dezelfde locatie, of heb je ook andere locaties geprobeerd?
Ik wil graag overstappen op de NS flex zonder abonnement. Kan ik dan nog gebruik maken van de 40% korting als ik met een betalende klant meereis?
Ik wil graag overstappen op de NS flex zonder abonnement. Kan ik dan nog gebruik maken van de 40% korting als ik met een betalende klant meereis?
Het is (nog) niet mogelijk om 40% korting te gebruiken met NS Flex
Waarom maken jullie het niet zo dat je je ov altijd kan opladen met ideal zo dat iedereen altijd zijn ov kan opladen als ze dat willen. Het ns flex idee is een stapje in de buurt maar ik weet zeker dat iedereen er onwijs van zou genieten als die zijn of haar ov overal en altijd kan opladen...
Reputatie 5
Badge
Dat kan al! Als je een account hebt op http://ov-chipkaart.nl kun je daar inloggen en met iDeal je saldo ophogen. Je zult echter altijd langs een automaat moeten om het verhoogde saldo op je kaart te zetten. Dat is volgens mij een limitatie van het systeem en dus niet iets wat NS kan oplossen.
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt je OV-chipkaart ook op automatisch opladen zetten. Altijd genoeg saldo en nooit langs een automaat. 🙂
Gisteren NS flex besteld zonder abonnement, betaald en bevestigingsmail ontvangen waaronder het bericht dat flex via de automaten op de kaart geladen kan worden. Vanmorgen, bij de automaat aangekomen, wist het apparaat van niets; er stonden geen producten klaar om te laden. Heb dus maar wat saldo toegevoegd om toch te kunnen reizen. Op mijn NS portal staat wel ‘flex zonder abonnement’ genoemd als onderdeel van mijn OV kaart. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Bedankt vast & groet
serge

Reageer