beantwoord

Overstapkorting niet gekregen bij NS Flex



Toon eerste bericht

187 reacties

Ik heb hier inmiddels een klacht over ingediend bij de OV ombudsman, daar het nu al 8 maanden duurt en NS geen oplossing biedt.

 

Geachte heer Lubbers,

Excuses voor mijn late reactie. 

Wij hebben uw vraag, met daarbij een verwijzing naar het community forum, voorgelegd aan een contactpersoon binnen NS. Zodra wij een reactie hebben ontvangen, zullen wij u informeren.

Wij hopen u hiermee voor dit moment geïnformeerd te hebben. 

Met vriendelijke groet,
 

OV ombudsman
033-4220455
Postbus 2132
3800 CC Amersfoort
www.ovombudsman.nl
 

 

Helaas hebben we ook deze week nog geen verdere informatie gekregen. We hopen snel meer te kunnen zeggen.

😅

Helaas, geen Discord hier :joy:

 

Oh in de quote doet hij het wel goed, lol.

 

In de tekst zie ik letterlijk : sweat_smile : staan

Niet alleen ik baal hiervan, maar jullie waarschijnlijk nog veel meer: ik heb wederom geen reactie. Ik ga nu weer bij iemand anders aankloppen! Sorry.

@Stijn NS,

 

Ik heb je net mijn gegevens doorgestuurd.

Ik vermoed dat ik voor de heenrit ongeveer hetzelfde moet betalen als voor de terugrit. 

Maar ik begrijp wel dat TS er tegenop ziet om elke dag bijna 2 euro te veel te betalen. 

@gekke_henkie Emma zal pas komende week weer actief op de Community zijn, dus van mij mag je jouw gegevens naar mij sturen, ga ik kijken hoe we dit kunnen corrigeren!

Ik moet alleen wel bekennen dat ik zo snel niet weet hoe ik de juste ritprijs moet berekenen….. 😅 

Badge +3

Ja, van EBS naar HTM gaat in ieder geval prima. 

De vraag is dus wat EBS/RET (of andersom) zou doen als er geen NS tussen zat, en of dat met (of zonder) een klassiek abonnement wél het basistarief zou schelen?

@Erryt NS of @Jouke NS laat maar weten! :sleeping:

Ik vind het overigens wel een prestatie om binnen 1 uur met 4 verschillende vervoerders te reizen :smile:

Dat lukt me in België dus niet. Er zijn niet genoeg vervoerders. 😁

De tram stond eerder aan de halte dan de bus. Maar voor de tram moest ik het instaptarief dus niet meer betalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het overigens wel een prestatie om binnen 1 uur met 4 verschillende vervoerders te reizen :smile:

Badge +3

Haha, van RET naar EBS met een korte treinreis (NS) ertussen zou ook met een klassiek abonnement wel eens hetzelfde kunnen gaan.

Maar als je die €1 (officieel is het starttarief € 0,96) te veel hebt betaald, dan terug natuurlijk!

Wie kan dit testen en de resultaten met de persoonsgegevens doorgeven aan @Emma NS?

 

@Emma NS,

Ik vrees dat ik te veel betaalt heb met Flex. Bij wie moet ik zijn voor de correctie?

 

Reputatie 7

Inmiddels heb ik reactie en persoonsgegevens op kunnen sturen. Hopelijk komt hier wat uit. Ik lees jullie ontevredenheid en begrijp het volledig. Ik begrijp ook dat mijn begrip vast geen voldoening geeft. Achter de schermen doe ik hard mijn best om tot de kern van het probleem te komen. 

Een update volgt snel.

Snel is even vaag als ruim begrip. Laten we afspreken dat er binnen een week een update komt, ook als er van de afdeling die dit probleem moet oplossen, geen reactie wordt ontvangen. Dan weten we meteen, hoeveel prioriteit dit heeft. 

Na zeven maanden is een beetje druk op de ketel niet al te veel gevraagd.

Inmiddels heb ik reactie en persoonsgegevens op kunnen sturen. Hopelijk komt hier wat uit. Ik lees jullie ontevredenheid en begrijp het volledig. Ik begrijp ook dat mijn begrip vast geen voldoening geeft. Achter de schermen doe ik hard mijn best om tot de kern van het probleem te komen. 

Een update volgt snel.

 

Too Little, Too Late….

Inmiddels heb ik reactie en persoonsgegevens op kunnen sturen. Hopelijk komt hier wat uit. Ik lees jullie ontevredenheid en begrijp het volledig. Ik begrijp ook dat mijn begrip vast geen voldoening geeft. Achter de schermen doe ik hard mijn best om tot de kern van het probleem te komen. 

Een update volgt snel.

@Woefdram : Even ter voorkoming van misverstanden: ik reis niet op rekening maar op saldo. Bij reizen op saldo gaat het dus goed: bij reizen op rekening (Flex) schijnt  na een overstap het basistarief  opnieuw in rekening gebracht te worden.

Het lijkt me Interresant te onderzoeken of het met Flex alleen fout gaat bij een tram/bus/metro - trein - tram/bus/metro overstap of ook bij een tram/bus/metro - tram/bus/metro overstap. En of het probleem alleen bij HTM en RET speelt. Zelf kan ik het niet testen: ik heb geen Flex.

 

Hi Bertus: Moet inderdaad reizen op saldo zijn. Had ik al in de eerdere post gemeld. Jouw voorbeeld toont uitstekend aan dat het in dit dossier niet goed gaat. Ik heb de klacht inmiddels ingediend bij de OV ombudsman:

 

Hartelijk dank voor het indienen van uw klacht/vraag bij OV ombudsman. Uw klacht of vraag luidt als volgt:

Op het NS forum is door klant "simon1" 7 maanden geleden een topic aanhangig gemaakt dat hij sinds hij is overgestapt naar NS Flex duurder uit is. Dit wordt veroorzaakt door het volgende. Simon1 reist met de bus naar het station stapt vervolgens voor een klein stukje op de trein en stapt vervolgens weer op een bus. Bij de laatste opstap op de bus gaat het fout=> de overstap naar de bus is binnen 35 minuten en conform de regels zou Simon1 geen nieuw instaptarief moeten betalen. Sinds hij is overgestapt op Flex wordt er echter wel dagelijks 2 keer extra het instaptarief in rekening gebracht. Topic: https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664 NS is inmiddels 7 maanden op de hoogte van dit topic heeft ook allerlei gegevens van Simon1 gehad, maar blijft zeuren om nieuwe gegevens. Dit had m.i. echter al voor de invoer van Flex geregeld moeten zijn en hier is dus sprake van slecht testen. Veel mensen hebben op het NS forum al aangegeven dat hier iets aan gedaan moet worden, NS lijkt hier echter niet toe bereid. Inde bijlage doe ik u het desbetreffende topic toekomen. Mijn usernaam op het forum is overigens Woefdram. Ik hoop dat u in staat bent om NS tot actie te laten overgaan. De dagelijkse kosten (1,92 per dag) zijn weliswaar beperkt. Als je dit over een heel jaar doorrekent, tikt dit toch aardig aan. Zeker nu Flex binnen afzienbare tijd veel groter in de markt wordt gezet, vind ik dat dit soort praktijken niet kunnen. Met vriendelijke groet,

Wij streven ernaar u binnen 3 weken te informeren over de afhandeling van uw klacht. Wij adviseren u om uw klacht ook in te dienen bij de vervoerder c.q. Klantenservice OV-chipkaart, voorzover u dat nog niet heeft gedaan. Op onze website vindt u adressen en andere informatie.

Als u nog informatie toe wilt voegen of een vraag heeft, kan dat telefonisch op werkdagen tussen 9:00 en 16:00 uur via 033 – 422 04 55.

Deze bevestiging heeft een uniek nummer:193180006. Als u contact met ons opneemt, houd dan dit nummer bij de hand, zodat wij u sneller kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

OV ombudsman
Postbus 2132
3800 CC Amersfoort
033-4220455
www.ovombudsman.nl    

Reputatie 7

@Woefdram : Even ter voorkoming van misverstanden: ik reis niet op rekening maar op saldo. Bij reizen op saldo gaat het dus goed: bij reizen op rekening (Flex) schijnt  na een overstap het basistarief  opnieuw in rekening gebracht te worden.

Het lijkt me Interresant te onderzoeken of het met Flex alleen fout gaat bij een tram/bus/metro - trein - tram/bus/metro overstap of ook bij een tram/bus/metro - tram/bus/metro overstap. En of het een regionaal (HTM en RET) probleem is of landelijk speelt. 

Zelf kan ik het niet testen: ik heb geen Flex.

 

Ik woon daar niet maar als met een klassiek abonnement (vandaag weer aangetoond door @Woefdram) zo’n reis BTM-Trein-BTM wél lukt?

Waarom dan met Flex ineens niet? Als zelfs HTM en RET het snappen.

Wil @Emma NS echt tegenvoorbeelden hebben? Dat is de omgekeerde wereld zeg!

Neem maar Flex, waarbij het dus NIET werkt, zoals al gezegd en bewezen. 

 

Hi Robert bedankt voor je reactie, Ik ben alleen bang dat er weer geen actie vanuit NS volgt. Ik ga dit in ieder  geval vandaag richting de OV-ombudsman sturen maar ook daar verwacht ik niet veel van. 

Het voorbeeld van reizen op rekening kwam overigens van @Bertus en niet van mij.  

Badge +3

Ik woon daar niet maar als met een klassiek abonnement (vandaag weer aangetoond door @Woefdram) zo’n reis BTM-Trein-BTM wél lukt?

Waarom dan met Flex ineens niet? Als zelfs HTM en RET het snappen.

Wil @Emma NS echt tegenvoorbeelden hebben? Dat is de omgekeerde wereld zeg!

Reputatie 7

Omdat ‘proactief’ kennelijk niet in het woordenboek van NS voorkomt, bij deze een oproep voor de meelezers: 

Wie kan dit testen en de resultaten met de persoonsgegevens doorgeven aan @Emma NS?

 

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is blijkbaar zeker niet opgelost, alleen schijnt NS blijkbaar nog steeds niet de gegevens te hebben van degene bij wie dit mis gaat. Dus als diegenen dit nu doorgeven aan Emma dan kan men gaan zoeken. 

Op zich wel heel vreemd omdat TS 3 maanden geleden al aangaf dat zowel Jouke als Emma al gegevens hebben ontvangen. Wat is daarmee gebeurd? Emma gaf al aan een mail te hebben gestuurd naar de Flex afdeling en dit zou bijna 2 maanden geleden al geëscaleerd worden. Maar toch worden er opnieuw gegevens gevraagd. TS heeft intussen een ander forumnaam (s1mon1, omdat de eerdere naam niet meer bereikbaar blijkt)  blijkt uit een post die door Bertus is gequote al kan ik de originele post daarvan niet meer vinden. Is die soms verwijderd? Wat is er gebeurd met de PB berichten waarin blijkbaar al gegevens zijn gedeeld?

Het komt toch wel heel amateuristisch over. Ipv te gaan zitten wachten op gegevens zou ik zelf aan de persoon (of personen) die in topic aangeven dit probleem te hebben berichten sturen of anders @mentions  gebruiken zodat er reacties komen.

Ik zou hier inhoudelijk graag op ingaan, echter hebben mijn collega's aangegeven dat zij persoonsgegevens nodig hebben om verder onderzoek te doen. Ik heb helaas van niemand persoonsgegevens ontvangen. Dit houdt in dat ik op dit moment niet verder kan! Met persoonsgegevens zou ik erachter kunnen komen waarom dit gebeurt. 

Mag ik hieruit concluderen dat volgens de NS er geen probleem is? En dat jullie gecontroleerd hebben dat de tariefberekening correct wordt uitgevoerd? Dat lijkt mij wel het minste dat jullie kunnen doen.

 

 

Ik herleid wat jij stelt echt niet uit het antwoord van Emma. Het probleem is niet opgelost en NS doet vanuit zichzelf ook niets om het probleem op te lossen.

Ik zou hier inhoudelijk graag op ingaan, echter hebben mijn collega's aangegeven dat zij persoonsgegevens nodig hebben om verder onderzoek te doen. Ik heb helaas van niemand persoonsgegevens ontvangen. Dit houdt in dat ik op dit moment niet verder kan! Met persoonsgegevens zou ik erachter kunnen komen waarom dit gebeurt. 

Mag ik hieruit concluderen dat volgens de NS er geen probleem is? En dat jullie gecontroleerd hebben dat de tariefberekening correct wordt uitgevoerd? Dat lijkt mij wel het minste dat jullie kunnen doen.

Kijk en zie dat er bij overstappen van RET naar HTM, ook al is tussentijds met de trein gereisd, het basistarief ( € 0,96) niet in rekening wordt gebracht.

@Emma NS: wat is er op tegen als NS de houders van Flex informeert dat er mogelijk te veel reiskosten in rekening worden gebracht en wanneer dat het geval is, dat te melden? Proactief heeft dat… 😉

 

Bedankt Bertus!!!

Bij geen flex gaat het dus wel goed @Emma NS : waarom kunnen jullie niet regelen dat het met Flex ook goed gaat? 

Reputatie 7

Kijk en zie dat er bij overstappen van RET naar HTM, ook al is tussentijds met de trein gereisd, het basistarief ( € 0,96) niet in rekening wordt gebracht.

@Emma NS: wat is er op tegen als NS de houders van Flex informeert dat er mogelijk te veel reiskosten in rekening worden gebracht en wanneer dat het geval is, dat te melden? Proactief heeft dat… 😉

 

Ik zou hier inhoudelijk graag op ingaan, echter hebben mijn collega's aangegeven dat zij persoonsgegevens nodig hebben om verder onderzoek te doen. Ik heb helaas van niemand persoonsgegevens ontvangen. Dit houdt in dat ik op dit moment niet verder kan! Met persoonsgegevens zou ik erachter kunnen komen waarom dit gebeurt. 

 

Zoals ik al heb aangegeven: Uitzendkrachten inhuren. Dan heb je gelijk persoonsgegevens. Het afwentelen van jullie probleem op de reiziger is onethisch.

 

Jullie weigeren jullie verantwoordelijkheid te nemen in dit dossier. 

De post van Momo laat niets aan onduidelijkheid over. Jullie zijn dus zwaar in overtreding.

 

Reageer