beantwoord

Overstapkorting niet gekregen bij NS Flex



Toon eerste bericht

187 reacties

Badge +3

Het zou moeten werken, de eigen producten eerst aanspreken voordat teruggevallen wordt op Flex (en daarna eventueel op saldo voltarief).

Bij mijzelf werkt dat in ieder geval prima (Dal Vrij voor de bussen in Eindhoven). Die reizen krijg ik natuurlijk niet terug te zien in mijn Flex reishistorie, hoeft ook niet natuurlijk want ze zijn vrij of (vóór 9:00) op saldo.

Bij Arriva (die ook treinen rijden) wellicht wat lastiger.

maar wordt schijnbaar ‘gekaapt’ door Flex (voor treinen maar wellicht ook bussen).

Dat is uiteindelijk ook het hele concept van Flex natuurlijk, alle reizen afvangen en via de backoffice factureren. Reguliere producten met saldo laten werken naast Flex zijn een “hack” van een “hack” (=Flex) waar niemand gelukkig van wordt op de lange termijn.

Het is tijd voor een fatsoenlijke oplossing. Iedere wijziging van de implementatie gaan er momenteel wel weer dingen stuk (herinnert u zich nachtbussen van Connexxion nog?).

Badge +3

Als aanvulling op mijn vorige reactie, er was blijkbaar sprake van een (aanvullend) Dal Vrij (of Voordeel) Noord abonnement van Arriva, waarbij er geen middagspits is.

Dit gaat prima samen met klassieke abonnementen, maar wordt schijnbaar ‘gekaapt’ door Flex (voor treinen maar wellicht ook bussen).

Ik heb persoonsgegevens nodig van gevallen waar dit bij gebeurt. Zouden een aantal mensen mij een privébericht willen sturen? :)

 

Klik op mijn naam en op 'Stuur bericht’, stuur daarna je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer! 

 

Ik zie jullie berichten graag tegemoet.

Jullie hebben allemaal gelijk, het wachten op een antwoord duurt aanzienlijk lang en we weten allemaal dat alleen de oplettende reiziger hiervoor gewaarschuwd is nu. Ik ga dit escaleren, want ik begin me inmiddels wel een beetje te schamen voor het lange wachten op een response.

 

Ik krijg sterk de indruk dat jullie Flex-afdeling met de handen in het haar zit en hier dus maar de struisvogelpolitiek hanteert. Kop in het zand steken en wachten tot dit topic overwaait. 

Nognmaals jullie incasseren teveel en door hier echt helemaal niets aan te doen ondanks dat jullie hier al 6 maandengeleden de eerste berichten over ontvingen. @s1mon1 heeft 2 maanden geleden het probleem al uitgebreid toegelicht en we wachten nu al weer 2 maanden.@Emma NS heeft gezien bovenstaande een poging gedaan het te escaleren, maar ook dat wordt gevolgd door struisvogelpolitiek en als klap op de vuurpijl krijg je dan een melding van@Maxime NS dat je maar rustig moet blijven wachten.

Hallo; jullie incasseren teveel hoor.

Gezien het blijkbaar niet willen oplossen van dit topic heb ik een klachtenbrief geschreven t.a.v. de directie alsmede de programma’s Kassa en Radar.

 

Ik krijg het nog druk met al die klachtenbrieven. 

Badge +3

Ook met de klassieke NS-abonnementen waarmee op saldo gereisd wordt, geldt bij Arriva gewoon een middagspits. Er is dus geen sprake van dat NS Flex hier anders werkt dan een klassiek abonnement, dus daarmee zou het niet “gewoon goed gaan”. Er zou dan hetzelfde bedrag berekend worden als met NS Flex en er wordt dus niet ten onrechte gefactureerd bij NS Flex.

Badge +3

Ik vul dit topic nog even aan met een crosslink naar dit topic.

Arriva (en andere teinvervoerders?) kennen in sommige provincies blijkbaar geen middagspits.

Maar NS Flex denkt natuurlijk van wel, dus dat wordt onterecht gefactureerd. Met klassieke abonnementen op saldo zou het gewoon goed gaan.

Als er iets niet klopt dan mag je bellen en corrigeren we het… :disappointed_relieved:

En nu niet beginnen over de voorwaarden over reizen met een product van Arriva of van NS. Want of je een klassiek Dal Vrij of NS Flex abonnement maakt niet uit natuurlijk (voor een trein).

Maxime NS heeft in het topic opgelicht door NS het volgende geschreven

Hallo s1mon1,

In het topic dat je linkt is Emma NS nog steeds druk bezig voor je. Het uitzoeken gaat erg langzaam, en dat spijt me, maar daar kan ik niets aan veranderen. Om het overzicht te bewaren wil ik je vragen om alles in dat topic te houden. (onderhavig topic dus)

Ik vraag mij zo langzamerhand toch af hoe serieus NS de rotzooi die ze zelf hebben veroorzaakt aanpakken.

Simon heeft 5 maanden geleden al aangegeven dat er iets fout gaat bij de reis bus-trein-bus en toen ook al voorbeelden aangedragen. Op verzoek heeft hij 1 1/2 maand geleden nogmaals een aantal voorbeelden verstrekt en nu wordt doodleuk gezegd: Ja we zijn er mee bezig. Sorry hoor jullie incasseren dagelijks teveel bij klanten zoals ik het begrijp. Dit dient toch a la minute te worden opgelost.

Ik vind dat NS hier wel heel erg laconiek mee omgaat. Krijgen de reizigers die het betreft ook de gelden terug die de afgelopen maanden teveel zijn geincasseerd?
Reputatie 1
Update: nog altijd geen enkele oplossing, NS blijft wegkijken. Alweer een week 0 hulp, 0 respons. Terwijl Jouke NS gewoon meeleest doet hij helemaal niks. Hij reageert nergens op maar ondertussen schrijft NS maar af... NS Flex begint steeds meer op oplichting te lijken.
Jullie hebben allemaal gelijk, het wachten op een antwoord duurt aanzienlijk lang en we weten allemaal dat alleen de oplettende reiziger hiervoor gewaarschuwd is nu. Ik ga dit escaleren, want ik begin me inmiddels wel een beetje te schamen voor het lange wachten op een response.

Beste NS,

Ik snap dat dit topic voor jullie lastig is. (zo als ik het zie, zou er voor een correcte verwerking van het probleem van @s1mon9 namelijk gekeken moeten worden naar de voorlaatste uitcheck en ik denk dat daar in het probleem zit)

Desalniettemin vind ik dat de aanpak van dit topic door NS wel heel onfatsoenlijk is. TS heeft inmiddels al
5 maanden geleden aangegeven waar het probleem zit en jullie flexafdeling weigert gewoon antwoord te geven. Ik vind dit niet erg flex. 😥

Emma gaf 18 dagen geleden al dat zij zich een beetje schaamde en ik vind dat jullie als bedrijf zijnde zich inmiddels wel rot moeten schamen. Het enige positieve punt is misschien dan nog dat de extra opbrengsten die nu gegenereerd worden, ten goede komt aan de betrokken busmaatschappijen en niet aan NS.

Mag ik jullie dringend verzoeken om in actie te komen.
Badge +3

Ik zou dan toch nog een telefoontje wagen voor wachtwoordherstel van je account, of uitleg vragen waarom die geblokkeerd zou zijn.

Dit is natuurlijk niet iets wat men zomaar doet zonder jou iets te laten weten (zoals een waarschuwing), en ik zie ook geen reden om dat te doen want je bent gewoon een betalende klant.

En wat je hier op de community ook zegt, dat kan nooit leiden tot het blokkeren van je Mijn NS account. Dat staat geheel los van elkaar.

Reputatie 1

Het is inderdaad schandalig dat dit soort zaken totaal geen prioriteit lijken te hebben. En ook het teveel in rekening gebrachte niet terugbetalen en ook niet in staat zijn, het teveel betaalde met een volgende factuur te verreken.

Misschien zou je eens kunnen overwegen, het afgeschreven bedrag te storneren en vervolgens het juiste bedrag overmaken?


Het nadeel is dat NS dan waarschijnlijk mijn abonnement gaat afsluiten, en ik wil natuurlijk wel blijven reizen. Daarom heb ik tot nu toe altijd netjes betaald (inclusief alle teveel betaalde kosten). Maar het is zeker een optie voor mensen die niet zo gehecht zijn aan hun abonnement.
Reputatie 7
Bij deze een reactie van de openingsposter.... Sinds mijn openingspost is mijn account onbereikbaar geworden, wachtwoord herstel werkt niet meer, ik weet niet of dit een bewuste actie is van NS.

Er stond nog een gratis eerste klas dagkaart op mijn account die ook onbereikbaar is geworden.

NS antwoordt helaas ook niet (meer) op chats.

Alle extra kosten die ik het betaald voor deze situaties (inmiddels tientallen euro's) zijn ook nog steeds niet vergoed.

Het begint er steeds meer op te lijken dat NS bewust haar reizigers geld probeert afhandig te maken. Ik wil NS nog steeds een kans geven en het te laten oplossen. Maar het kost nu al zoveel maanden, zoveel tijd, zoveel moeite, nu zelfs de vermoedelijke blokkering van m'n oude account, m'n oude tegoedbon voor een eersteklasdagkaart stelen, enzovoorts, terwijl ik tientallen euro's teveel heb betaald, dat ik nu langzamerhand wel vindt dat er wel een uitgebreid excuus moet komen. Het scenario van alle transacties terugboeken en "see you in court" begint een steeds serieuzere optie te worden... Ik wil het alleen altijd netjes oplossen, daarom dat ik er moeite mee heb en ik nog steeds NS een kans wil geven.

Beste NS, kom nu eens met een serieuze oplossing voor mijn problemen. Jullie hebben geld van mij gestolen (zo zie ik het inmiddels). Jullie hebben mijn oude account met eerste klaskaart geblokkeerd (of jullie hebben ernstige verzendproblemen met e-mails). Ik ben er echt klaar mee. Jullie moeten het nu eens goed oplossen. En laat we wel wezen, ik ben natuurlijk echt niet de enige met deze teveel betaalde facturen. Jullie hebben vele duizenden klanten teveel laten betalen met NS Flex.

ps: haal ook alsjeblieft eens die opgelost markering weg van mijn openingspost... Het is totaal niet opgelost, jullie hebben nog steeds teveel geincasserde facturen die bijna een jaar teruggaan... Het begint schandalig te worden. Ik heb inmiddels ook de Belbus van televisieprogramma Kassa gevraagd of zij iets kunnen in deze situatie.


Het is inderdaad schandalig dat dit soort zaken totaal geen prioriteit lijken te hebben. En ook het teveel in rekening gebrachte niet terugbetalen en ook niet in staat zijn, het teveel betaalde met een volgende factuur te verreken.

Misschien zou je eens kunnen overwegen, het afgeschreven bedrag te storneren en vervolgens het juiste bedrag overmaken?
Reputatie 6
Wat ben ik blij dat ik voor elke reis zit te plussen en minnen. Helemaal als ik zie hoeveel dingen er fout gaan met Flex. Je zal maar flex hebben voor je woon-werk verkeer met bus - trein - bus. Met een korte treinreis kost zo een foutje je meer dan 40 euro per maand.
Het OV is een legpuzzel, je moet je eigen rot zoeken om de kortste/snelste/goedkoopste verbinding te vinden. Soms moet je goed bekend zijn in de plaats waar je naartoe wilt.
Als voorbeeld bus-trein-bus zoals aangegeven in 9292 en NS reisplanner: 31 minuten 2 x overstap prijs € 5,02 Daar moet dan die € 0,96 nog af want dat weten de reisplanner en flex niet. De zelfde rit alleen per bus als je de routes die de bussen rijden kent: 31 minuten 1 x overstappen € 2,64
Als ik zie dat je bij een treinrit van 15 tot 30 minuten tussen BTM ritten je bijna € 2 per dag kost op een reis (retour) van nog geen € 10 is toch wel een grote vergissing in het voordeel van de bank.
Ik durf niet precies te zeggen wat er aan de hand is, wel ben ik blij dat dit wordt aangekaart, zodat we er wat mee kunnen doen. Het is nooit onze bedoeling geweest om dergelijke steekjes te laten vallen en daarom probeer ik dit recht te zetten. Het is alleen zo dat ik, net als jullie, jammerlijk lang moet wachten op een inhoudelijke reactie. Nogmaals, dat spijt me. Ik zal met mijn collega's overleggen hoe ik dit mogelijk kan escaleren.

Excuses.
Beste Emma,

Ik snap dat het voor jou ook heel vervelend is. Maar ik wil hier toch wel een kanttekening plaatsen. Zoals ik het hier lees worden reizigers benadeeld door NS en weigert NS hier gewoon iets aan te doen. Anders dan in bijvoorbeeld het Sloterdijk-topic is er ook geen mogelijkheid om deze extra kosten te ontlopen. Jullie zijn hier dus al meerdere maanden mensen bewust extra geld aan het in rekening brengen. (en jullie hebben zelf de regels bedacht)

Volgens mij heeft het wetboek van Strafrecht voor een dergelijke handeling wel wat benamingen.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat NS hier niet de hoogste prioriteit aangeeft.
Daar wacht ik ook nog steeds op @Woefdram! Mijn oprechte excuses, maar voor ons beide is het ook afwachten.
Reputatie 7
Badge +3
Dank aan de attente en boze reizigers voor hun bijdrage aan dit topic. Ik heb alle reacties van 5 maanden doorgelezen en besloten voorlopig geen Flex abonnement te nemen. Mijn Daluren met automatisch opladen is goedkoper en blijkbaar ook beter
Zolang jij niet de behoefte hebt om regelmatig van abonnement te wisselen of je abonnement tijdelijk stop te zetten en er ook geen problemen mee hebt om op saldo te reizen en gebruik te maken van automatisch opladen kun je prima blijven reizen met een klassiek abonnement.
Ik lees ondertussen gewoon mee!


Graag nu dan ook (re)actie.
In 5 maanden nog geen enkele zinnige reactie vanaf NS-kant. Ik krijg niet de indruk dat dit topic een hoge prioriteit heeft bij NS. Maar NS incasseert teveel. Bij het doorlopen van topics op dit forum ben ik al meermalen tegengekomen dat de prioriteit bij NS dan aan de lage kant is.....

Geeft te denken.
Dank aan de attente en boze reizigers voor hun bijdrage aan dit topic. Ik heb alle reacties van 5 maanden doorgelezen en besloten voorlopig geen Flex abonnement te nemen. Mijn Daluren met automatisch opladen is goedkoper en blijkbaar ook beter
Badge +3
Succes ermee @Emma NS 😄
Reputatie 7
Badge +3
Voor de correctie verwerkt was gaf het blok "kosten deze periode" alleen de €0.90 van die Arriva incheck. Neem aan dat dat bedrag dan ook gefactureerd zou zijn zonder de correctie.
De gister ontvangen factuur geeft dit aan:

Ik lees ondertussen gewoon mee!
Badge +3
Daarom vreemd inderdaad. Benieuwd wat er (als je die correctie niet gedaan had) op je factuur zou komen te staan.

Apparaten in bussen zijn volgens mij net zoals paaltjes. Of je achteraan incheckt en vooraan uitcheckt of andersom maakt niets uit.

Vaak genoeg gedaan in een volle bus (achteraan instappen) die vervolgens leeg stroomt bij de chauffeur op de eindbestemming (met de neus naar het station).

Reageer