beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Bij het plaatsen van een topic of een reactie krijg je trouwens al heel lang een melding om geen privégegevens (zoals een adres of kaartnummer) te delen.

En ondanks de melding, krijgen een hele hoop mensen het nog voor elkaar om al hun persoonlijke gegevens hier openbaar te posten…

Lezen is voor velen lastig gebleken wat dat betreft. 😅

Reputatie 7

Als medewerker van een bedrijf ben je ook een interne klant van je eigen bedrijf. Het lukt jullie in de verste verte al niet om de externe klant op 1, 2 en 3 te zetten. Zeker als ik dit topic lees waarbij klanten dus door jullie gewoon zijn opgelicht. 

 

Met de moderators als interne klant wordt ook voortdurend een loopje genomen. Fijn bedrijf is d conclusie dan 

Reputatie 7

Volgens mij wordt het weer eens een keer tijd dat Sanne gaat melden dat zij nog steeds bezig is met een afdeling, maar er nog geen zicht is op update cq antwoord. :joy:

Badge +3

En ondanks de melding, krijgen een hele hoop mensen het nog voor elkaar om al hun persoonlijke gegevens hier openbaar te posten…

Lezen is voor velen lastig gebleken wat dat betreft. 😅

Tja, dan zou InSided een script moeten maken dat alle topics/reacties met iets dat lijkt op persoonlijke info (zoals een ov-chipkaartnummer dat altijd begint met 3528) automatisch weigert, of er 3528 ×××× van maakt. Scheelt weer werk voor moderators (persoonlijke gegevens verwijderd…)😅

Zie dit topic van een uurtje of twee geleden

 

Badge +3

35 maanden later… 

 

Als een collega van mij dit hier aangeeft dan ga ik er zeker vanuit dat dat is gezegd vanuit onze organisatie. Daarnaast heeft het fel reageren geen zin. Indien je ons op een normale manier te woord te staat dan zullen wij altijd jullie proberen te helpen. Er is nooit een topic gesloten waarbij er geen huisregel is overtreden. Ik vind het naar om te zeggen, maar alle leden hebben zich naar de huisregels te gedragen en indien dat niet gebeurt zijn wij diegene die optreden hier tegen. Ik vraag hier ook niet om begrip of respect, maar ik wil gewoon dat alles volgens onze huisregels verloopt. Dat is immers mijn taak hier.

Allen, zullen we dit topic weer on-topic houden en voor discusies over wel/niet en waarom archiveren van oude topic in een nieuw topic doen?

 

@Sanne NS ik ben wel verbaasd over de betrokken afdelingen. Waarom. Zit daar niet een afdeling als facturatie/financiën bij die gaat over de terugbetaling?

Nu lijkt het vooral te gaan om de afdelingen die met een excuus moeten komen waarom de NS het geld niet terug wil betalen. Ook een afdeling ICT of misschien iemand vanuit Translink zou ik verwachten als de NS de intentie heeft om het op te lossen. 

Maar vooral hoor ik graag wanneer het antwoord nu eens gaat komen. Ik neem aan dat als er drie afdelingen overleg hebben hierover dat je deze vraag ook kan inbrengen als agenda punt.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien moet in de huisregels worden opgenomen dat NS geen onwaarheden mag vertellen in topics.

Ik kan me ook herinneren dat verschillende topics zijn gesloten (en inmiddels niet meer zichtbaar zijn) zonder dat er een huisregel was overtreden.

Wat een voorbarigheid weer allemaal, laten we nu eerst afwachten wat er uitkomt voordat er geoordeeld wordt.  Helaas betekend de AVG dat er nog een extra afdeling bij betrokken moet worden en dat alleen al vertraagd de boel weer extra.

Hou er verder even rekening mee dat nagenoeg iedereen nog vanaf huis werkt wat even bij de andere afdeling binnen lopen ook onmogelijk maakt.

 

Sorry hoor maar het is de NS die hier voorbarig is om gelijk al voordat het uitgezocht is te gaan schermen met de AVG. En als je de vele topic hier een beetje volgt dan weet e ook wel wat er uit het uitzoeken door de NS komt.

Dat ze het heel vervelend vinden, klanten die er last van hebben zelf contact met de klantenservice op moeten nemen. Er geen communicatie naar de klanten gaat die het betreft en ook geen actie ondernomen wordt met algemene communicatie om de klanten die mogelijk hierdoor benadeeld zijn te informeren.

Ik durf er wel een flesje wijn op te zetten, durf jij de weddenschap aan te nemen dat de NS wel proactief de benadeelde klanten gaat benaderen?

Badge +3

Er zijn inderdaad ooit wel topics gesloten die op een gegeven moment volledig uitgekauwd waren, dus waarin eigenlijk alles wel gezegd was en elke toevoeging een gevalletje ‘in herhaling vallen’ was, of zelfs als 'doordrammen’ gezien werd? Of die volledig off-topic gingen dus start maar een nieuw topic.

Overigens is dat topic van @Henk_NL inmiddels behoorlijk diep in een Archief beland :joy:

 

NS wil dit blijkbaar dit topic onder de mat vegen

Misschien flauw om te zeggen, maar uiteindelijk lukt het ook zelfs! Sanne praat ogenschijnlijk tegen een muur, en daar lijkt het op te gaan houden.

Reputatie 7

en ik word er zelf ook verdrietig van

Ik heb NS uiteindelijk altijd een plezierige organisatie gevonden, verdriet is niet de juiste emotie wat mij betreft. Ik vind het alleen verbazingwekkend dat het zo lang zo stil blijft. Ik ben vanuit mijn invalshoek nieuwsgierig naar de details, je hebt vast wel door dat het mij ook geen helemaal onbekend systeem is :)

Enige reactie blijft inmiddels ook uit. NS wil dit blijkbaar dit topic onder de mat vegen

Reputatie 7

Dat is een paar stappen op mijn fanfare vooruit. Zal mijn bericht iets langer schrijven. Ik lees Sanne haar reactie als: wij kunnen de legitieme transacties uitgevoerd op Ermelo niet onderscheiden van de onterechte transactie op Ermelo. Ik denk dat dat wel kan. Een apparaat in het systeem (paaltje/poortje/et cetera) heeft een uniek nummer. Een engineer bij TLS zou op kunnen zoeken welke transacties allemaal hebben plaatsgevonden tussen tijdstip x en y op paaltje met nummer z. De tijdstippen x en y zijn dan start en einde van het actief hebben van het verkeerd ingestelde paaltje z. Daarmee is in ieder geval bekend welke OV-chipkaartnummers allemaal een incorrecte transactie hebben. Dat geeft wat mogelijkheden om actie te ondernemen natuurlijk.

 

Ik haal deze reactie van Henk_NL van 10 maanden geleden inmiddels nog maar eens terug in dit topic. Wat heeft NS met deze reactie gedaan zou ik wel eens willen weten?? 

Update is natuurlijk ook weer niet gelukt. Wanneer gaat NS nu eens het enige goede doen en dat is de reiziger compenseren???

Reputatie 7

Ik speel niet op de man in. Er wordt aangegeven dat wij vanwege de AVG reizigers niet mogen informeren. Dat klopt niet en dat geef ik aan.

 

Als dat niet het probleem is waarom hebben de mensen dan nog steeds geen bericht gehad. Nog hun  saldo terugontvangen. Wil NS dan nu aangeven wat het probleem dan wel is??

Nee hier was nu juist dat station met dat verkeerde paaltje hier zijn dus mensen gewoon benadeeld. Moet je dus elke transactie met NS gaan wantrouwen?? NS dient voor deze reizigers gewoon saldo terug te zetten. NS is in deze geheel zelf schuldig aan de lange looptijd. Ze wisten dat er een mobiel paal was met een verkeerde instelling (Ermelo ipv Geldermalsen). Men heeft hier bewust geen rugbaarheid aan gegeven. Is gewoon een kwalijke zaak.

Reputatie 7
Badge +3

@Erryt NS Waar baseer je op dat NS vanwege de AVG de reizigers niet mag informeren? Wat is dan wel de reden dat NS de mensen die teveel betaald hebben voor hun reis niet pro-actief geïnformeerd zijn?

Wie kan namens NS eindelijk eens duidelijkheid verschaffen en het probleem oplossen?

Soepeltjes 👍🏿

Tja je kent het klappen van de zweep toch ?

Reputatie 7

Ik wil me liever niet met dit topic bemoeien, maar dit klopt niet. Macklobell geeft weer foute informatie. Wij mogen niet zomaar in reisgeschiedenis kijken van reizigers om te kijken wat voor reizen ze hebben gemaakt. Dat is uiteraard heel wat anders.

Ik zei het al eerder, er hoeft helemaal niet ‘zomaar’ in de reisgeschiedenis van reizigers gekeken te worden, want dat doet een computer en die geeft je de onterechte transacties op een presenteerblaadje.

Is (aan de hand van een chipkaartnummer) bekend om wie het gaat, dan staat het de NS vrij deze persoon te compenseren (al dan niet na contact per e-mail). Bij een anonieme kaart geef je het teveel betaalde bedrag terug als saldo (net als Arriva, Keolis, EBS) en dat gaat via TLS/OV-chipkaart.

Er hoeven daarbij geen persoonsgegevens uitgewisseld te worden, een kaartnummer is voldoende.

 

Ja maar waarom lopen we hier dan al 1 ½ jaar over te zeuren??? En wanneer gaat NS dit nu eindelijk eens uitvoeren.

Als ze komen met tsja het is inmiddels langer dan a 18 maanden geleden dus we hebben de gegevens niet meer dan moet het bedrijf maar een grote donatie aan het KWF maken.

 

 

Badge +3

Als ze komen met tsja het is inmiddels langer dan a 18 maanden geleden dus we hebben de gegevens niet meer dan moet het bedrijf maar een grote donatie aan het KWF maken.

De NS mag reisgegevens veel langer bewaren als daar een (juridische) reden voor is, en dat die er is is al 1½ jaar overduidelijk.

Ik neem aan (mag hopen) dat de lijst met verkeerde in/uitchecks bij dat paaltje al lang veilig gesteld is.

 

Reputatie 7

@Erryt NS Waar baseer je op dat NS vanwege de AVG de reizigers niet mag informeren? Wat is dan wel de reden dat NS de mensen die teveel betaald hebben voor hun reis niet pro-actief geïnformeerd zijn?

Wie kan namens NS eindelijk eens duidelijkheid verschaffen en het probleem oplossen?

Lijkt mij sowieso handig dat @Sanne NS en @Erryt NS eens rond de tafel gaan zitten, want zij geven hier toch wel 2 heel verschillende dingen aan.

Zeker! Heb er nog een rode plek van.

Please!…. geen :projector: of :camera_with_flash:

:hugging:

Zelf bij een anonieme kaart kan het teveel betaalde bedrag als ‘bestelling’ klaar gezet worden om terug te storten als saldo. Dus de aanname dat er voor anonieme kaarten geen oplossing kan zijn is veel te kort door de bocht.

@Erryt NS Waar baseer je op dat NS vanwege de AVG de reizigers niet mag informeren? Wat is dan wel de reden dat NS de mensen die teveel betaald hebben voor hun reis niet pro-actief geïnformeerd zijn?

Wie kan namens NS eindelijk eens duidelijkheid verschaffen en het probleem oplossen?

Dat is juist wat Macklobell zegt. En dat is niet de eerste keer dat er iets onjuist als absolute waarheid vanaf zijn kant in dit topic wordt gezet. Sanne heeft het in het begin van het topic al heel duidelijk uitgelegd waar wij precies tegen aanlopen:

 

Want dit zou betekenen dat wij naar alle reizen van deze mensen zullen gaan kijken en daar moet eerst naar gekeken worden of dit überhaupt kan. Daarnaast zou je hier als reiziger natuurlijk expliciet toestemming voor kunnen geven, maar ook hiervan is niet duidelijk of dit mogelijk gaat zijn.

 

-----------------

 

We mogen vanwege de AVG dus niet zomaar in iemand zijn reisgegevens kijken zonder dat diegene daar toestemming voor heeft gegeven.

 

 

.

Helaas zijn we al weer twee weken verder na de aankondiging dat er nu echt spoedig een antwoord komt.  

Zijn de afdelingen die dit keer de juiste waren (hoeveel afdelingen heeft de NS eigenlijk die hier over gaan want in dit topic is al een keer of 5 gemeld dat er contact is met de juiste afdeling.....) ook weer teruggekrabbeld en willen ze geen antwoord geven?

Reageer