Fluiten = niet meer instappen



Toon eerste bericht

559 reacties

Haha het zal echt niet de eerste keer zijn dat me dit zou overkomen, ook al wel wat voorwerpen ertussen zien komen... Vouwfiets, tas, skateboard, paraplu ...
Reputatie 6
Badge
Inderdaad lang leve photoshop.
Ach, zag een HC 'm delen, vond het wel geinig 🙂 Je krijgt zeker lol zo buiten PVR ja
Reputatie 2
Grappig in scène gezet ok lang leve Photoshop ?

Gelukkig wel ja; anders kan dit nog vervelende gevolgen hebben bij passage van de eerste de beste seinpaal/bovenleidingsmast (grensgevalletje overschrijding PVR (profiel vrije ruimte)) 😃
Reputatie 7
Badge +4
Grappig in scène gezet ok lang leve Photoshop ?
Da's lullig, lol :?

Die zijn er niet 😞
De werkelijke vertrektijden gewoon achteraf in de reisplanner publiceren.
Aangezien het te vroeg vertrekken hier vaak gebagetaliseerd wordt: 703687 in Zwolle mikt vrolijk om 22.19 de deurtjes dicht en rijdt om 22.19.28 weg. Dat is een volle vertrekprocedure te vroeg. Vooral tof omdat de sneltrein uit Utrecht al net te laat binnenkwam door de verstoring bij Hattemerbroek. Kan me de boze mensen hier wel voorstellen nu.
De opbrengsten van de boetes gaan niet naar de NS. Bedelaars heb ik de afgelopen tijd niet meer gezien. Misschien zijn die op vakantie richting Roemenië? En wat mij betreft mogen ze daar gewoon blijven. 🆒
Reputatie 4

Helft reizigers stapt in trein ná horen fluitsignaal


Meer dan de helft van de treinreizigers stapt in ná het horen van het fluitsignaal van de conducteur. Dat aantal willen wij als NS drastisch verlagen. Het levert vaak namelijk gevaarlijke situaties op en draagt bij aan een onnodige en vermijdbare vertraging. Dit blijkt uit een peiling onder ruim 200 hoofdconducteurs van NS. Veel reizigers zien de perrontijd bovendien als uiterste instaptijd, terwijl het gaat om de vertrektijd. Deze week verspreidde NS een video en posters om reizigers er bewust van te maken dat instappen na het fluitsignaal gevaarlijk kan zijn. Hoofdconducteur en fluitinstructeur Xander doet een oproep aan de reiziger: stap in vóór het fluitsignaal.

Wat cijfers
Uitslag peiling onder 224 hoofd conducteurs:
  • 54% van de reizigers stapt in ná het horen van het fluitsignaal
  • 43% van de conducteurs maakt dagelijks een gevaarlijke situatie mee door te late instappers
  • 71% van de conducteurs loopt meerdere keren per dag onnodig vertraging op door te late instappers.

Kijk voor meer informatie op www.ns.nl/fluiten.

Wilt je meepraten over dit onderwerp? Laat dan hieronder je reactie achter.


Kunnen we niet is beter zwartrijders en bedelaars gaan aanpakken. Durven jullie zeker niet heh. Roger krijgt te weinig salaris en op deze manier wil de NS dat geld bij elkaar sprokkelen.
Ook net gelezen die twee artikelen.

Het is ook nog eens bijzonder verwarrend, er wordt in totaal twee keer gefloten. De eerste keer door de conducteur en de tweede keer door de trein zelf. Bovendien staan er vaak twee treinen tegenover elkaar.

Je hoort de fluit van de conducteur lang niet altijd vooral op een druk station met een lange trein. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat als je in de trein stapt dat er altijd een kans bestaat dat je een boete van 230 euro moet lappen.

Niet erg klantvriendelijk dus.
Reputatie 4
NS speelt ook zelf een rol in het veroorzaken van te laat instappen, door haar beleid rond vertrekprocedures en aansluitingen.Het punctualiteitsobsessiebeleid.
Vandaag een artikel in het AD.

http://www.ad.nl/binnenland/ns-beboet-mensen-voor-instappen-na-fluitsignaal~a9309c3b/

En zojuist bij de NOS

http://nos.nl/artikel/2183833-na-het-fluitsignaal-instappen-dat-is-dan-230-euro.html
Reputatie 4
Als dat fluiten inderdaad als aanmaning tot instappen is bedoeld moet die conductrice een boete van 230 euro voor "verstoren van de vertrekprocedure" krijgen. Die conductrice moet immers weten dat na dat fluitsignaal niet meer ingestapt mag worden, waardoor mensen dat dus niet meer doen. Dat vind ik een verstoring van het vertrek.
Gisteren weer een geval van misbruik door conductrice van het gebruik van haar fluitje.
De stoptrein (17.23 Leiden-Hoorn Kersenboogerd) in Hoofddorp, ik sta net buiten en zie dat passagiers net aan het instappen zijn als mevrouw gelijk begint te fluiten. Misschien om te manen haast te maken (trein was keurig op tijd) maar je kan niet over elkaar heen lopen.
Nog niet de helft van de passagiers was al in de trein, en ik zie dit vaker gebeuren.

Omdat mevrouw gaat fluiten zou in één keer al die mensen een boete kunnen krijgen van 230 euro??

Wanneer neemt het personeel zelf het gebruik van het fluitsignaal nou eens serieus ?
Ik denk (in ieder geval hoop ik dat) dat wsm het ironisch bedoelde.
Helaas lijkt NS echt zo te denken.
Reputatie 6
Badge
Mee eens Arend7. Op tijd vertrekken als doel lijkt mij wel een wel heel erg lage doelstelling voor een bedrijf als NS.
Reputatie 4
]De primaire taak van NS is het zoveel mogelijk op tijd laten rijden van treintjes. Hoe eerder een trein kan vertrekken, hoe groter de kans dat deze op tijd kan rijden.

Fout. De primaire taak van NS is (c.q. zou moeten zijn) het zoveel mogelijk reizigers op tijd op hun bestemming brengen. Het op tijd rijden van treinen is daartoe een middel, maar geen doel op zich. Soms zijn er tegengestelde belangen tussen de reiziger enerzijds en de punctuele bedrijfsvoering anderzijds (wachten op vertraagde aansluitingen, te vroeg vertrekken, niet doorrijden naar/van het eindstation). Dan staat bij NS de bedrijfsvoering op 1,2 en 3. Niet de reiziger.
Reputatie 7
Badge +3
Als wij op tijd moeten zijn mogen wij dat toch ook wel verwachten van de ns?De primaire taak van NS is het zoveel mogelijk op tijd laten rijden van treintjes. Hoe eerder een trein kan vertrekken, hoe groter de kans dat deze op tijd kan rijden.
Als NS te vroeg moet laten vertrekken omdat de treinen anders te laat aankomen deugt de dienstregeling niet.

Te vroeg is evenmin op tijd als te laat. Heel simpel.
Als wij op tijd moeten zijn mogen wij dat toch ook wel verwachten van de ns?De primaire taak van NS is het zoveel mogelijk op tijd laten rijden van treintjes. Hoe eerder een trein kan vertrekken, hoe groter de kans dat deze op tijd kan rijden.
Fluit=floot natuurlijk 🙂
@wes nee dan heb ik het over 1 à 2 minuten. Vandaag was het dat de conducteur (minstens) een minuut te vroeg fluit. Daarom moesten er mensen naar hem toe rennen. Op het moment dat ik langs hem liep om in te stappen kreeg ik commentaar omdat ik hem niet had bedankt. Na een discussie zei ie O.a. "ga jij nu bepalen wanneer ik mijn trein moet laten vertrekken? En kijk maar het is nu niet te vroeg, het maakt niet uit wanneer ik fluit zolang ik maar op tijd vertrek"... wist niet wat ik hoorde....@Trein-D ik wel. Als wij op tijd moeten zijn mogen wij dat toch ook wel verwachten van de ns?
Reputatie 7
Badge
Het is inderdaad nogal onbeschoft van NS dat de treinen te vroeg vertrekken. Afgelopen maandag heb ik er weer eens op gelet en alle treinen waarvan ik het kon waarnemen waren consequent minstens 15 seconden voor vertrektijd al in beweging. En dat op alle stations.

Ik vind 15 seconde te vroeg niet zo heel schokkend eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +3
Het is inderdaad nogal onbeschoft van NS dat de treinen te vroeg vertrekken. Afgelopen maandag heb ik er weer eens op gelet en alle treinen waarvan ik het kon waarnemen waren consequent minstens 15 seconden voor vertrektijd al in beweging. En dat op alle stations.

Reageer