Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

382 reacties

Badge +3
Doorgegeven dus dank @Tochjo

Zo helpen we elkaar, en als dat (community/forum) NS anderhalf miljoen per jaar aan klantenservice bespaart geef ik zulke tips graag, al is het via Twitter :)


Overigens zijn de ^dakjes (dank Chris) ook wel toegeeflijk dus ik heb mijn scouting-daad gedaan in ieder geval (volkomen off-topic maar wel geinig). Waar ik 3069 zei bedoelde ik 3068 maar dat heb ik later aangepast (want een tweet eenmaal getikt kan je niet wijzigen binnen afzienbare tijd) :(

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat het zo is gegaan een mijnheer wilde uitchecken en stond aan de andere kant en ik check gelijk in.en hij legde de kaart er ook gelijk op.ik heb gewacht tot er weer correct stond en nog een keer gedaan.wabt ik hou er totaal niet van om zwart te rijden maar dat had de conducteur ook even moeten vermelden mevr.ik heb een correct tarief gemaakt en niet zeggen nu is het oke en u hebt niet fouts gedaan

Je kunt alleen inchecken of uitchecken als het poortje groen is. Een van beiden moet een rood kruis gehad hebben, een poortje is of om in te checken of om uit te checken. Daar is het dus fout gegaan.

Hi Sir,

 

I am trying to purchase 40 percent discount product from NS website and getting below error.Can you please help to resolve.

 

“You are not the person paying for this subscription and because of that you are not allowed to change the subscription. Make contact with the person paying for the subscription. (WS-0028)”

Badge +3

Het mag niet zo zijn dat een niet-ingecheckte OV-chipkaart automatisch leidt tot een correctietarief. Reizigers die internationaal reizen met een internationaal vervoerbewijs met korting binnen Nederland en hun OV-chipkaart moeten tonen om te bewijzen dat ze een abonnement hebben dat recht geeft op die korting, zouden dan in de problemen komen. Ik denk dat het echt een registratie van de conducteur is en dat te veel conducteurs zich niet realiseren wat de gevolgen daarvan zijn.

Bij een afwijking krijgt de conducteur een rode/oranje balk/knop te zien ‘Registreer afwijking”. Bij Flex zoekt het systeem dan wel uit wat er aan de hand is (met als gevolg een correctietarief).

Een conducteur heeft inderdaad de keuze om niet op die knop te drukken en gewoon een volgende kaart te scannen, maar meestal drukken ze er waarschijnlijk toch op om die melding weg te krijgen?

Om daarbij te zeggen “het is goed zo” is natuurlijk onzin. Oke, je mag blijven zitten… 

Reputatie 6

Hey nidhinjohn1. Welcome to the NS Community. 

This is not something we can resolve here. I'd recommend you to contact our Customer Service so this can be adjusted so you can order the product.

Reputatie 2

Is er duidelijk hoe lang dit nog gaat duren? Waarom niet de wijziging terugdraaien of op zijn minst een korte melding dat de weergave onjuist is, maar dat de juiste prijzen in rekening gebracht worden? Ik vind dit nogal klantonvriendelijk.Het is nog niet duidelijk wanneer dit is opgelost Tochjo. Ik zal dit nogmaals aankaarten.

Ik heb dus hetzelfde probleem en afgelopen vrijdag bij een rit in de spits is er 2e klas vol tarief gerekend, dus dat klopt gelukkig. Ik hoop ook dat de fout snel opgelost kan worden, zodat een eventuele klassewissel na het inchecken weer mogelijk is.
Reputatie 3
Klopt het dat je met NS Flex weekend vrij in het weekend 1e klas kunt reizen en door de week 2e klas tegen 2e klas met 40% korting en als het vol is kan upgraden naar 1e klas tegen 1e klas met kortingn.

Beste NS,

Hoe blijft het mogelijk om een abonnement van €60.8 trajectvrij van Overveen naar Zandvoort, door een fout Hoogeveen Zandvoort 271,6 nog steeds niet is aangepast (door regelmatig gebeld) en dat dit is erkend. Nu dat er wordt gedreigd met een incasso, omdat dit bedrag nog steeds opstaat. Iedereen snap - en begrijpt het en degene Hoofd klantenservice Lieneke Bouma niet kan spreken of bellen op dit zeker naar behoren hoort op te lossen. En al meerdere keren gevraagd stuur mij gewoon een factuur van €60.80 en dan is dat klaar en kan deze gewoon worden opgelost. Dus ze maken hun fout nu mijn probleem en krijgt niemand te spreken om nogmaals dit op te lossen. En geen uitleg waarop het bedrag tot stand is gekomen en waarom dit nu van 413 nu 271 is geworden. Komt dit vaag over ja want ik snap het nog steeds waarom ik de dupe ben van een fout van een medewerker. 

Hopelijk kan wie dan ook mij helpen of wat voor manier dan ook om dit eens op een normale manier tot een goed einde te brengen. 

Mvg,

Roberto die hier erg verdrietig van wordt om dit van een dienstverlenend bedrijf helaas op deze manier moet mee maken.

Badge +3
Ja, u kunt instellen dat u met Weekend Vrij 1e klas buiten het weekend 2e klas wil reizen, en een klassewissel uitvoeren tot 15 minuten na inchecken. In het laatste geval betaalt u 67 procent meer dan de prijs voor de 2e klas. Vanzelfsprekend krijgt u alleen korting buiten de spitsuren.
Badge +3

Beste NS,

Hoe blijft het mogelijk om een abonnement van €60.8 trajectvrij van Overveen naar Zandvoort, door een fout Hoogeveen Zandvoort 271,6 nog steeds niet is aangepast (door regelmatig gebeld) en dat dit is erkend. Nu dat er wordt gedreigd met een incasso, omdat dit bedrag nog steeds opstaat.

Heb je die vreemde ‘trajectwijziging’ al bevestigd bij een automaat (bestelling ophalen)?

Bij NS Flex hoeft dat niet, zou per direct moeten zijn.

Badge +3
Even een crosslinkje naar ander relevant topic over reizen op rekening.... hier
Reputatie 1

dat klopt ik ging inchecken en die man aan de andere kant keek niet goed en legde hem er ook gelijk op. en toen heb ik gewacht en het nog een keer gedaan tot het aan gaf dat ik inchecken kon en hoorde piep dus ik dacht oke en door

 

Badge +3
Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.
Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.

Kun je mij in een privébericht je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres sturen? Dan ga ik kijken wat ik hierover kan achterhalen. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Badge +3
Verstuurd, en als bonus ook nog mijn OV-chipkaartnummer gegeven.

Hoi ik heb een NS weekend vrij besteld en ook opgehaald maar er staat reizen op rekening?

Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.

Bij mij inderdaad ook
Reputatie 7
Badge +3

Bij NS Flex reis je op rekening en dat is ook wat je ziet wanneer je incheckt. Daar wordt niet weergegeven welk Flex abonnement je hebt. Wat je ziet is dus correct. 

Wil je wel ergens terug zien welk abonnement je hebt, dan is dat te zien in je MijnNS account.

Mag ik van jou ook je gegevens, tridek_ok. In mijn reactie aan Tochjo heb ik aangegeven wat ik nodig heb en hoe je een privébericht stuurt.

Erg vervelend, Roadie. Ik begrijp dat onze klantenservice jouw abonnement heeft gewijzigd naar Hoogeveen - Zandvoort, terwijl dit Overveen - Zandvoort had moeten zijn. Klopt dit? En wat geven mijn collega's aan, met dat dit nu niet opgelost kan worden?

Ik waardeer je aanbod dit uit te zoeken echter deel ik niet zomaar zoveel gegevens via social media. Vooralsnog is er voor mij niets aan de hand, ik reis zelden buiten mijn abonnement op de NS Flex en heb screenshots dat aanpassing niet mogelijk is, mocht ik deze ooit nodig hebben.

Hallo,

Today 2 January 2024, I just paid out by my bank account in Parkwijk Station up to Schiphol Airport station, the officer from the Train asked for the card and I gave him the card, I think he misunderstood. Why should I pay for the correction 50.00 €, instead to pay by my bank card.

please reach to this issue, and inform me 

regards 

Reputatie 7

Beste NS,

Hoe blijft het mogelijk om een abonnement van €60.8 trajectvrij van Overveen naar Zandvoort, door een fout Hoogeveen Zandvoort 271,6 nog steeds niet is aangepast (door regelmatig gebeld) en dat dit is erkend. Nu dat er wordt gedreigd met een incasso, omdat dit bedrag nog steeds opstaat.

Heb je die vreemde ‘trajectwijziging’ al bevestigd bij een automaat (bestelling ophalen)?

Bij NS Flex hoeft dat niet, zou per direct moeten zijn.


Wat ik vreemd vind is dat je dit blijkbaar dan telefonisch kan doen en niets hoeft te bevestigen. Of moet je toch wel ergens bevestigen??

Reputatie 5
Badge
Hoe lang duurt het eigenlijk voor een NS Flex wijziging volledig verwerkt is en ik dus met het nieuwe product kan reizen?
Reputatie 6
Badge +2

Hi Omid Jan Rasoli and welcome to the NS Community! 

Please contact our customer service for this case. They can have a look to your details and this situation. 

Reageer