Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Zolang u uw Flex Dal Voordeel abonnement niet hebt opgehaald loopt uw Dal Vrij abonnement door.

Zodra u het oude abonnement verwijderd en NS Flex op uw kaart zet wordt het oude abonnement pas definitief beëindigd. De kosten voor de nog niet gereisde dagen krijgt u via een tussentijdse factuur teruggestort, geteld vanaf de dag dat u NS Flex op uw kaart zet.

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga het gauw regelen. 

Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?
Even contact opnemen met de klantenservice, die kunnen hem nog een keer naar de goede mail sturen
Met andere woorden: behoud nu je "oude" daluren abonnement met keuzedagen en wacht nog af wat er in de toekomst komt.
NS flex zonder abonnement is dan ook geen optie? Kan ik wel achteraf betalen maar dan heb ik geen dalurenkaart meer.
NS flex leek mij ideaal omdta ik dan achteraf moet betalen.

Dat is een afweging die je zelf dient te maken denk ik. Als de flexibiliteit van NS Flex zwaarder weegt dan de voordelen van de Keuzedagen dan kun je altijd de overstap maken natuurlijk. NS Flex basis (zonder abonnement) is uiteraard ook een optie, maar ook daarbij kun je niet de Keuzedagen aanschaffen.
Hoi,

Ik heb een trajectvrij kaart voor mijn werk, maar ik wil graag voor de reizen buiten mijn traject op saldo rijden, in plaat van op rekening. Dan heb ik veel beter zicht op mijn reiskosten in de maand, en hoef ik niet elke maand te schrikken van de rekening🤤. Hoe kan ik dit aanpassen?
Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?
Vervelend dat je de kaart nog niet in huis hebt. Ik vermoed dat deze dan morgen zal komen. Ben je van plan in de ochtend te gaan reizen? Je mag mij morgen wel even een privébericht sturen als de kaart nog niet binnen is, dan kijk ik even wat ik voor je kan.
Beste treinreiziger111 en welkom bij de NS Community!
,
Het enige wat je kunt doen, is bij privé reizen een andere OV-chipkaart gebruiken. Als je met een Traject Vrij buiten je traject reist, wordt dat automatisch in rekening gebracht. Er is helaas niet een mogelijkheid om naast dit abonnement te reizen op saldo.

Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?Vervelend dat je de kaart nog niet in huis hebt. Ik vermoed dat deze dan morgen zal komen. Ben je van plan in de ochtend te gaan reizen? Je mag mij morgen wel even een privébericht sturen als de kaart nog niet binnen is, dan kijk ik even wat ik voor je kan.


Ik reis morgen met de eerste trein, dus heel vroeg. De post komt bij ons pas halverwege de middag dus kan op zijn vroegst morgenavond zien of de kaart is gekomen.
Heb nu voor nood een dagkaart van primera gehaald, toch weer 19 onnodige euro's...
Die krijgen een passende aanbieding. Moet je wel zelf om vragen.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/we-zijn-benieuwd-waarom-heb-jij-je-wel-niet-aangemeld-voor-ns-flex-49555/index2.html#post343795
Reputatie 7
Badge +4
Mogelijk zal men de keuzedagen ook zo inrichten nadat er een aantal maanden Dalvoordeel zijn verstreken. Het is dan voor senioren wel onhandig. Een jaarabonnement met keuzedagen is dan eenvoudiger te overzien.

Naar ik meen te weten heb je Dalvrij Tochjo. Dit soort dagen zijn voor jou dan natuurlijk niet relevant maar kunnen voor andere abonnementhouders een mooie optie zijn. Het lijkt me wel dat je er een termijn aan moet koppelen als NS, dit kun je moeilijk de eerste maand al weggeven.

Het is een aardige gedachte.
Reputatie 7
Die krijgen een passende aanbieding. Moet je wel zelf om vragen.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/we-zijn-benieuwd-waarom-heb-jij-je-wel-niet-aangemeld-voor-ns-flex-49555/index2.html#post343795


Als je Dalvoordeel een 'passende aanbieding' kunt noemen... Een aanbieding is in mijn ogen iets, waarmee mee een voordeel behaald wordt.
Badge +3
Er gaat hier even iets niet goed:


Ik heb op beide dagen gereisd met NS Flex Dal Vrij 1e klas. Niet alleen zijn de reizen van woensdag voor mij kosteloos vanwege mijn abonnement en zou de prijs dus 0,00 euro moeten zijn, maar ook is de getoonde prijs de ritprijs 2e klas vol tarief. Dat komt niet overeen met de getoonde klasse.

Wellicht is dit probleem verwant aan het probleem in dit topic, waar de vertrektijden van de claims twee uur later worden getoond dan ze in werkelijkheid zijn, en wordt de getoonde ritprijs op woensdag bepaald door te kijken naar vertrektijd + 2 uur? Ik reis in de spits namelijk 2e klas.

Hoe dan ook, dit gaat vast vragen opleveren van andere reizigers, dus het lijkt me verstandig dit op korte termijn op te pakken.

Ik had een Altijd Vrij jaarabonnement (incl. IC toeslag en BTM Vrij) tijdelijk stop gezet vanwege corona.

Advies was om te zetten naar een Flex abonnement. Uiteindelijk was het makkelijker om mijn lopende abonnement stop te zetten en als we dan kunnen reizen deze te activeren

Zodra maatregelen weer iest soepeler worden wil ik deze afsluiten en ben mij gaan verdiepen in de materie. Maar zodra ik Flex abo selecteert (altijd vrij) kan ik alleen ic direct toevoegen en niet BTM. Hoe krijg ik dat toegevoegd? 
 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

@Janneman_NL Als je mij morgen na je reis even een privébericht stuurt dan kijk ik even naar de extra kosten.
Reputatie 7
Badge +4

Ik hou het ook voor de keuzedagen, maar dat is een andere discussie. Er moet overigens ook een escape zijn om te reizen als het niet mogelijk (meer) is om een Flexabonnement te nemen. Wat mensen niet ‘willen’ noemen, is in de praktijk wel eens niet meer kunnen, dat is nu eenmaal zo. Vandaar ook dat TrajectVrij met vooruitbetaling blijft, maar dan zonder de mogelijkheid buiten het traject te reizen met betaling achteraf. Het is ook goed dat dit mogelijk blijft, imho.

 

De praktijk zal zijn dat Flex niet hoeft, maar het aantal abonnementen waaruit dan gekozen kan worden, dus met reizen op saldo, is dan wel veel geringer. Voor mensen met een problematisch betalingsgedrag is Flex ook niet de meest verstandige keuze. De wat scherpere betalingsvoorwaarden zijn wellicht ook op na bittere ervaringen genomen. Ik maak me niet populair bij sommigen, maar ik vind het een uiterst verstandige werkwijze van NS  daar duidelijk en voorspelbaar in te zijn. Het is verder aan de consument te kiezen wat hij wil of nog kan.

Hello,

The invoice you get for NS Flex, is that for 30 days or 15 days?

I received an invoice of 26th July wherein I bought flex on 26th June but I see travel details and billing only till 8th July?

 

Thanks!

@Janneman_NL Als je mij morgen na je reis even een privébericht stuurt dan kijk ik even naar de extra kosten.

Top, ga ik doen!

Hoe lang duurt het (i.v.m. Kredietcheck) voordat ik een flex abonnement op mijn ov kaart kan laden?

ik heb een email met bevestiging van de aanvraag ontvangen waarin staat dat er email volgt zodra het abonnement opgehaald kan worden. Die tweede mail heb ik nog niet ontvangen.

Goedenavond. Mijn vrouw heeft momenteel een OV Chipkaart waarop RET Achteraf betaalgemak actief is. Dit werkt ook met achteraf betalen, maar alleen voor vervoer met de RET. Wat gebeurt er als zij op haar kaart het NS Flex product laat activeren? Komt dan automatisch het andere product te vervallen? Want dat zou dan ook niet meer nodig zijn omdat je met NS Flex ook met RET OV kunt reizen.
Zou kunnen, maar het zou net zo goed toeval kunnen zijn geweest. ^^

Ik zal het in ieder geval toe laten voegen aan de melding!
Badge +3

Voor mensen met Traject Vrij zouden er -getriggerd door de coronacrisis- ooit nog wel ‘maatwerk’ oplossingen komen (2 dagen i.p.v 5 dagen per week reizen of zoiets), maar dat zie ik er ook niet van komen.

Wat dat betreft dus eens met een week-only Dal Vrij voor 75 euro of Altijd Vrij voor 245 euro, voor wie toch nooit in het weekend of feestdagen reist!

Hi bagril.nupur@gmail.com, welcome to our NS Community.

You get an invoice per month. It could be that some trips weren't processed yet and will appear on your next invoice, but it shouldn't be that big of a gap. Have you traveled after the 8th?

De check zelf duurt niet langer dan een seconde. Je krijgt gelijk te zien of je erdoor heen bent gekomen of niet.

Badge +3
Goedenavond. Mijn vrouw heeft momenteel een OV Chipkaart waarop RET Achteraf betaalgemak actief is. Dit werkt ook met achteraf betalen, maar alleen voor vervoer met de RET. Wat gebeurt er als zij op haar kaart het NS Flex product laat activeren? Komt dan automatisch het andere product te vervallen? Want dat zou dan ook niet meer nodig zijn omdat je met NS Flex ook met RET OV kunt reizen.
Zolang dat RET product geen recht geeft op korting dan is het geen probleem. Het NS Flex (Reizen op Rekening) zal altijd voorrang krijgen. Achteraf Betaalgemak van RET kun je dus opzeggen in principe.

Reageer