beantwoord

12 euro extra in rekening gebracht zonder dat ik deze maand nog gebruik heb gemaakt van mijn abbonement

  • 7 August 2023
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

En alweer blijkt de NS zomaar vage kosten in rekening te kunnen brengen op mijn abbonement.

Ik heb deze maand nog geen gebruik gemaakt van reizen op factuur, maar blijkbaar kan er wel zomaar een 12 euro in rekening gebracht worden bovenop mijn vaste kosten van het weekend vrij abbonement.

Graag een verklaring van een medewerker waar dit bedrag vandaan komt. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 August 2023, 20:53

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt in Mijn NS (de website, niet de app) bij Betaaloverzicht een gespecificeerde factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarom dit bedrag nu in rekening wordt gebracht. Mijn vermoeden is dat het gaat om een correctietarief voor een reis waar u per ongeluk niet correct hebt in- of uitgecheckt. Als deze reis net aan het eind van de vorige maand plaatsvond, dan kan het zijn dat hij de vorige factuur niet gehaald heeft en daarom op deze staat.

Hoe dan ook, deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens. Als u de gespecificeerde factuur niet kunt vinden, of als u een eventueel toegepast correctietarief wilt laten corrigeren, dan kunnen wij u verder niet van dienst zijn; u moet dan rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Badge +3

Welkom!

12 euro zal een correctietarief zijn voor een gemiste in/uitcheck. Dat zou je moeten kunnen (laten) corrigeren in Mijn NS of via de Klantenservice.

Als het op een zaterdag of zondag was mogen ze niet eens kosten rekenen daarvoor (maar het schijnt dus wel te gebeuren).

Reageer