beantwoord

2 abonnementen op OV-kaart

  • 23 August 2022
  • 2 reacties
  • 196 Bekeken

Hallo,

 

Voor mijn werk reis ik bijna dagelijks met de bus. 

Ik ben dit jaar afgestudeerd en heb gebruik gemaakt van de dal-voordeel aanbieding en heb nu dus een Dal-abonnement voor de trein op mijn OV-kaart staan.

Omdat ik veel met de bus reis wil ik ook het Altijd korting-abonnement op mijn kaart zetten.

Nu hoor en lees ik veel dat 2 abonnementen op 1 kaart nog wel eens voor problemen kan zorgen.

Klopt dat en zo ja, waar moet ik op letten?

icon

Beste antwoord door Thom 23 August 2022, 16:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In zijn algemeenheid raad ik u aan het busabonnement op een aparte kaart te zetten. Dan heeft u nooit ellende. Ik ken het Altijd korting abonnement voor de bus niet, wel het Altijd Voordeelabonnement voor de trein. Verder is het van  belang of u op saldo reist of met Flex.

Als u met Flex reist, moet Klantenservice het BTM gedeelte uitzetten en kunt er een busabonnement bij plaatsen. U kunt dit niet zelf. U reist dan echter voor trajecten buiten uw abonnement op saldo. 

 

Vooral bij Flex en/of producten die elkaar (gedeeltelijk) overlappen kunnen problemen optreden. Altijd Korting voor bus, tram en metro overlapt met geen enkel Flex-abonnement en gaat ook prima samen met een klassiek DalVoordeel-abonnement op saldo. Bij Flex is het wel aan te raden zoals @Thom al aangeeft om het BTM-gedeelte van Flex uit te laten zetten door de klantenservice van NS. Anders kun je gedoe met saldo opladen hebben.

Ik heb deze combinaties zelf gebruikt en bij treinreizen wordt je (Flex) DalVoordeel aangesproken en bij overig vervoer je Altijd Korting. Zo wordt altijd de juiste prijs/korting toegepast

Als twee kaarten geen probleem is, dan zou je inderdaad ook  een tweede kaart aan kunnen schaffen. Dan heb je gegarandeerd nooit problemen met twee producten en hoef je bij Flex ook geen BTM-product uit te laten zetten bij een nu slecht bereikbare klantenservice 

Reageer