Skip to main content
beantwoord

2 x huurfiets betaald

  • 3 June 2024
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

op 2 mei was mijn vouwfiets stuk en heb ik een OV fiets gehuurd met mijn OV fiets.
De kosten werden verrekend via mijn automatisch aangevuld saldo.
Nu ontvang ik net een faktuur over die datuk en er staat bij dat die rond 6 juni wordt afgeschreven.
Hoe kan ik dit terugkrijgen/stoppen of moet ik gewoon storneren? Ik wil hier geen problemen mee
maar ook niet dubbel betalen natuurlijk.

5 reacties

Badge +3

De huurkosten van een OV-fiets kunnen niet betaald worden met saldo op een OV-chipkaart, maar worden altijd achteraf per automatische incasso afgeschreven. In tegenstelling tot wat u denkt, hebt u hier dus nog niet voor betaald. U moet de afschrijving laten plaatsvinden.

Reputatie 7
Badge +3

Huur van OV-fietsen wordt via automische incasso betaald. Het scannen van ov-chipkaart is nodig vanwege ov-fiets abonnement wat er op staat.

oké bedankt, op mijn overzicht is niet duidelijk van wanneer de automatische afschrijvingen precies zijn.
Ik ben gerustgesteld.

Fijn dat je bent gerustgesteld. Als je NS Flex hebt dan ontvang je maandelijks op dezelfde datum de factuur. Als dat niet het geval is kan het moment van incasseren verschillen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een account bij OV-chipkaart hebt en de kaart daar gekoppeld is. kun je zien wat er aan saldo is afgeschreven. Daar zul je vergeefs zoeken naar een saldo betaling voor OV-fiets aangezien dit niet van je saldo wordt betaald.

Reageer