Mijn vrouw heeft een abonnement waarbij zij 3 mensen kan meenemen in de daluren met 40% Korting. Zelf heb een normale NS ov kaart. Maar ik kan geen gebruik maken van de korting omdat ik niet zoals vroeger de korting op mijn kaart kan laden…. Hoe kunnen we dit oplossen NS?
Hoi Willem59,
Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html voor de nieuwe procedure.
De regeling is veranderd omdat er veel te veel mee gefraudeerd werd. Het is nu in principe onmogelijk meer met samenreiskorting te reizen zonder dat u de procedure precies volgt. Daarmee is het iets ingewikkelder geworden op het eerste gezicht, maar werkt het wel eerlijker. Een normale ov-chipkaart is ook wat vaag, het kan zo zijn dat het een anonieme kaart is maar het maakt ook uit of uw chipkaart met reizen op saldo of met reizen op Flex functioneert.
Ik zie dat
Is uw ov-chipkaart een persoonlijke of anonieme kaart?
Met een persoonlijke kaart kunt u NS Flex nemen (bij voorkeur een maandje Dal Voordeel want dan zijn er geen 10 euro administratiekosten), en een eventuele nieuwe persoonlijke kaart is gratis. Uw vrouw maakt in Mijn NS (website of NS app) dan een samenreiscode aan, waarmee u samenreiskorting kunt aanzetten.
Met een anonieme kaart kunt u samen met uw vrouw naar een servicebalie gaan, maar die zijn er nog maar weinig.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.