3 weken geen trein | NS Community
beantwoord

3 weken geen trein

  • 12 July 2022
  • 6 reacties
  • 232 Bekeken

Reputatie 1

Hoi ik reis dagelijks het traject tussen Utrecht en Zaltbommel en heb hiervoor een ns abonnement vast traject. Nu rijden er de komende 3 weken geen treinen, ik wil niet betalen als ik geen gebruik kan maken van de trein.

Is hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 July 2022, 11:03

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

U kunt uw abonnement tijdelijk stopzetten. De makkelijkste manier om dat te doen, is om het te wijzigen in NS Flex Basis/zonder abonnement. Na de werkzaamheden kunt u het abonnement dan weer wijzigen in NS Flex Traject Vrij.

Reputatie 7
Badge +3

Er rijden NS bussen, daar is het abonnement ook geldig.

Er rijden NS bussen, daar is het abonnement ook geldig.

Ik verwacht dat het wel meevalt en dat u redelijk met trein+bus kunt reizen. Uiteraard kunt u ook op vakantie gaan of een flexabonnement tijdelijk pauzeren.

Reputatie 7
Badge +3

Er rijden NS bussen, daar is het abonnement ook geldig.

Maar NS heeft ook bekend gemaakt dat er een tekort is aan buschauffeurs waardoor er vooral in de spits te weinig bussen kunnen rijden. NS adviseert ook het traject zoveel mogelijk te mijden. Het is sowieso al geen pretje om wekenlang met een bus te moeten reizen en dan ook nog het vooruitzicht dat er te weinig bussen zullen zijn. Dan is het heel begrijpelijk dat iemand tijdens de periode van werkzaamheden niet met die bussen wil reizen en daarom dus ook geen gebruik maakt van zijn abonnnement. 

Er rijden NS bussen, daar is het abonnement ook geldig.

Maar NS heeft ook bekend gemaakt dat er een tekort is aan buschauffeurs waardoor er vooral in de spits te weinig bussen kunnen rijden. 

In de lokale pers hier stond dat er 60 bussen zijn maar dat NS er het liefst 90 had gehad. Het onderwijs is echter dicht, de SOV-kaart is niet vrij reizen en het is midden in vakantietijd. Ik vraag me af of het dus zo'n megaprobleem is.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien wordt het inderdaad niet zo'n megaprobleem, ik hoop het voor iedereen. Maar dan nog blijft het geen pretje om wekenlang met een bus te moeten, dat betekent toch altijd extra reistijd. En als je een andere optie hebt, bv een auto voor de deur, thuiswerken of misschien met een collega meerijden (wat ik nog wel eens deed tijdens werkzaamheden) en misschien toch al een deel van die periode dat je vakantie heb, dan is de keuze vaak makkelijk gemaakt. En hoe meer reizigers kiezen voor een alternatief en geen gebruik maken van hun abonnement, hoe minder druk het wordt. Met Flex is het tegenwoordig makkelijk om je abonnement even op Basis te zetten en geen abonnementskosten te hebben. 

Reageer