beantwoord

34% Leeftijdskorting bus en NS Flex (met 40% daluren)

  • 13 October 2023
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 4

Ik heb sinds kort NS Flex met daarop een NS Flexabo. 40% Dalurenkorting voor mijn nichtje van 15 jaar op haar chipkaart.

Voorheen kreeg ze in Brabant netjes 34% Leeftijdskorting (in Brabant is deze LTK t/m 17 jaar en dat is niet gekoppeld aan een abonnement, maar staat er 'fixed’ op)

Hoe kan ik dat weer terugzetten, dat er in Bus weer 34% korting wordt verkregen ?

 

Moet ik het BTM deel eerst laten uitzetten en dan weer autoreload erop ?  Of zou ik direct autoreload er weer op kunnen zetten ?

 

=====

Ik zelf had dat probleem ook een paar jaar geleden, maar dan met een het Brabants 40% dalurenkortingsproduct en NS Flex Jaartrajectkaart).

Ik weet niet meer of ik de BTM deel via NS klantenservice heb uitgezet, of simpelweg weer autoreload erop heb gezet.  Het werkt in ieder geval wel NSFlex via incasso en BMT deel (met een bus abonnement).

=====

 

 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 13 October 2023, 21:53

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond,

Eerst dient inderdaad en reizen op rekening voor de bus, tram en metro weer uitgezet te worden. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice middels telefoon, chat, X (voorheen Twitter) of Facebook. Als je voorheen het automatisch opladen al had aanstaan zal dit, nadat het BTM product is uitgezet, nog steeds werken.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom moet dat voor deze leeftijdskorting uitgezet worden en voor de 65+-korting niet?

Reputatie 7
Badge +3

Waarom moet dat voor deze leeftijdskorting uitgezet worden en voor de 65+-korting niet?

Ik vermoed omdat normaal gesproken de leeftijdskorting voor kinderen tot 12 jaar loopt.

Reageer