4 nov. krijg ik een mail dat er 87,70 euro wordt afgeschreven op 7 nov. en dan krijg ik 8 nov. een brief dat jullie mijn OV chipkaart hebben vervangen of beëindigd? Het saldo van deze kaart van 9,14 euro zal worden teruggestort!! | NS Community
beantwoord

4 nov. krijg ik een mail dat er 87,70 euro wordt afgeschreven op 7 nov. en dan krijg ik 8 nov. een brief dat jullie mijn OV chipkaart hebben vervangen of beëindigd? Het saldo van deze kaart van 9,14 euro zal worden teruggestort!!

  • 8 November 2022
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Vandaag (8 nov) heb ik mijn OV chipkaart met 50 euro geladen omdat ik morgen 

(9 nov) gebruik wil maken van een vrije keuzedag.

Hopelijk gaat me dat wel lukken.

 

Groeten 

Maria van Lieshout  

icon

Beste antwoord door Daniël NS 8 November 2022, 21:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hey Maria van Lieshout. Welkom bij de NS Community.

We kunnen hier niet je gegevens inzien dus ik kan je helaas niet zeggen wat hier aan de hand is. Is het mogelijk dat de brief over de vervanging/opzegging van de OV-Chipkaartservice is en niet van ons? Wij kunnen namelijk niet eens een kaart vervangen of blokkeren. Als je kaart vervangen is, dan krijg je meteen ook een nieuwe geleverd met daar al je producten weer op. Om zeker te zijn dat het goed overgezet is kan je ook contact met onze klantenservice opnemen om dit na te laten kijken.

4 nov. krijg ik een mail dat er 87,70 euro automatisch wordt afgeschreven op 7 nov. Ik ga er vanuit dat dat het nieuwe abonnement voor komende tijd wordt en dan ontvang ik een brief van jullie op 8 nov. dat mijn OV chipkaart wordt vervangen of beëindigd? Het saldo van deze kaart is 9,14 euro wordt teruggestort!!

Laat nu het geval dat ik vandaag(8 nov.) 50 euro heb gestort op de OV chipkaart omdat ik morgen (9 nov.) gebruik wil maken van een vrije keuzedag.

Ik hoop toch wel dat me dat morgen gaat lukken!?

Groeten Maria van Lieshout 

mariavlieshout@live.nl 

Reputatie 6

Ik heb de situatie al begrepen in je eerste post Maria, maar ik dien je echt te vragen om contact met onze klantenservice op te zoeken om dit na te laten kijken. Dit kunnen we hier niet doen.

Reputatie 7
Badge +3

Het abonnement is van NS, de OV-chipkaart is van TLS/OV-chipkaart.nl. Een OV-chipkaart is 5 jaar geldig, daarna is die verlopen en wordt beëindigd door TLS/OV-chipkaart.nl, ook als er nog een abonnement actief is. Wanneer je een NS abonnement hebt hoort NS ervoor te zorgen dat de kaart tijdig wordt vervangen alleen gaat dat de laatste paar maanden regelmatig mis. In dat gevoel dient de klant zelf op tijd kaartvernieuwing aan te vraag en de kosten ervoor terug te vragen bij NS. Bij kaartvernieuwing worden abonnementen die op de (bijna) verlopen kaart staan overgezet op de nieuwe kaart.

Wat hier denk ik is gebeurd, is dat kaartvernieuwing niet door NS in gang is gezet en ook niet zelf door klant bij OV-chipkaart.nl. Dan is op een gegeven moment de kaart verlopen en er is geen nieuwe kaart. Het abonnement loopt gewoon door alleen is er geen actieve kaart om van het abonnement gebruik te maken. Een kwestie voor de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +3

Als het saldo op de kaart wordt teruggestort dan is de kaart vervangen. Ik vermoed echter dat de nieuwe kaart nog niet in bezit is.@Maria van Lieshout kan het beste contact opnemen met OV-Chipkaart. Is de huidige kaart verlopen dan ook met de NS klantenservice. Is de kaart nog niet verlopen dan kan ze nog met haar keuzedag reizen.

Reageer