40% korting | NS Community
beantwoord

40% korting

  • 30 October 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Ik heb afgelopen donderdag ingecheckt in Venray om 15.45 uur bij Arriva en verder gereisd naar Heerenveen. In Nijmegen overgestapt en uitgecheckt in Nijmegen en ingecheckt bij NS. Nu heb ik het volle pond betaald vanaf Nijmegen. Dat klopt toch niet? 
mijn abonnement geldt ook voor Arriva buiten de spits?
hoor het graag, groet Janny

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 October 2022, 18:55

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Als u op saldo reist en in de spitsuren overstapt van de ene vervoerder op de andere, dan wordt gekeken naar het tijdstip van inchecken bij de nieuwe vervoerder om te bepalen welk kortingspercentage bij die nieuwe vervoerder geldt. In uw geval: u checkte in de daluren in Venray in, en kreeg dus korting bij Arriva, maar checkte vervolgens in de spitsuren in Nijmegen in en betaalde daarom vol tarief bij NS.

U kunt dit voorkomen door over te stappen op de NS Flex-versie van uw abonnement (reizen op rekening). In dat geval wordt bij een overstap naar een andere vervoerder nog altijd gekeken naar het tijdstip van inchecken bij de eerste vervoerder om te bepalen wat het kortingspercentage bij de tweede vervoerder wordt. In uw geval: dan was ook het deel met NS met korting geweest.

Merk op dat NS Flex-abonnementen wel iets andere voorwaarden kennen. Als u nu bijvoorbeeld Keuzedagen hebt bij uw abonnement, dan is een overstap niet mogelijk, want bij NS Flex-abonnementen kunnen geen Keuzedagen worden afgesloten.

Reageer