beantwoord

40% korting buiten de spits

  • 28 June 2023
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Hi

Ik heb een NS Flex Dal Vrij. Waarom moet ik “40% korting buiten de spits” (als extra) betalen? 

icon

Beste antwoord door Robert B 29 June 2023, 00:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling, aangezien je met Dal Vrij buiten de spits vrij reist. 40% korting op €0,00 blijft €0,00 natuurlijk.

Waar zie je dit precies staan? Bij het afsluiten van NS Flex Dal Vrij is deze optie er in ieder geval niet.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

Heb je toevallig jouw abonnement onlangs gewijzigd of nog een dal voordeel op saldo er op staan? Je kunt in MijnNS zien welke abonnementen je hebt.

Badge +3

Op je maandelijkse factuur is een Flex abonnement ‘opgesplitst’ in delen voor spits, buiten de spits en weekend. De ‘40% korting buiten de spits’ kost € 3,40 per maand.

Maar als je dit ziet gaat het 100% zeker niet om Dal Vrij, maar zal te maken hebben met Dal Voordeel (of Weekend Vrij + dalurenkorting).

Als je kort geleden gewisseld bent van abonnement krijg je een (tussentijdse) factuur om het verschil tussen je nieuwe en vorige abonnement te verrekenen. Daarop kan wel (een deel van) die € 3,40 staan, maar dan als negatief bedrag.

Had je al Dal Vrij, dan zou je factuur moeten bestaan uit € 85,00 voor vrij reizen buiten de spits + € 34,95 voor vrij reizen in het weekend (en feestdagen).

Wat staat er dus op je factuur (met de datums erbij van x tot y voor die 40% korting)?

Reageer