Skip to main content
Antwoord

40% studentenkorting niet gekregen

  • December 15, 2023
  • 4 reacties
  • 259 Bekeken

Beste,

Afgelopen woensdag ben ik van Nijmegen naar Hilversum gereisd met mijn studentenOV. Ik krijg hiervan doordeweeks 40% korting. Enkel is dit op de heenreis niet verrekend, waardoor ik alsnog €19,40 heb betaald. Hoe kan dit komen? En hoe kan ik dit terugkrijgen? 

Groetjes Nina 

Beste antwoord door Thom

Heeft u wel ingecheckt op een moment dat u daadwerkelijk recht had op korting? Als het mis gaat is het vrijwel altijd een kwestie van inchecken op een moment dat u geen recht had op korting. Het is beleid van NS dit soort fouten niet te compenseren. Het studentenproduct is geen product van NS, wellicht ten overvloede. Het lijkt me verstandig even te kijken of u recht op korting had.

Wat @MoDe zegt kan ook heel goed een oorzaak zijn. Als u zowel Flex als het studenten-ov op een kaart heeft staan dan is dat natuurlijk vragen om ellende. Zet Flex altijd op een aparte kaart.

4 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • December 15, 2023

Toevallig ook flex op jouw kaart staan?


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • Antwoord
  • December 15, 2023

Heeft u wel ingecheckt op een moment dat u daadwerkelijk recht had op korting? Als het mis gaat is het vrijwel altijd een kwestie van inchecken op een moment dat u geen recht had op korting. Het is beleid van NS dit soort fouten niet te compenseren. Het studentenproduct is geen product van NS, wellicht ten overvloede. Het lijkt me verstandig even te kijken of u recht op korting had.

Wat @MoDe zegt kan ook heel goed een oorzaak zijn. Als u zowel Flex als het studenten-ov op een kaart heeft staan dan is dat natuurlijk vragen om ellende. Zet Flex altijd op een aparte kaart.


  • Koploper****
  • December 15, 2023

Ben je misschien vertrokken tussen 4.00 en 9.00 uur want dan krijg je met je Weekend-OV op dinsdag t/m vrijdag geen korting.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • December 18, 2023

Als de 40% korting voor de terugreis wel verrekend is dan lijkt mij het antwoord van @Tamzin het beste.

En als @Nina0803 geen Mijn NS account heeft is het natuurlijk helemaal duidelijk.