beantwoord

40% studentenkorting niet gekregen

  • 15 December 2023
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Beste,

Afgelopen woensdag ben ik van Nijmegen naar Hilversum gereisd met mijn studentenOV. Ik krijg hiervan doordeweeks 40% korting. Enkel is dit op de heenreis niet verrekend, waardoor ik alsnog €19,40 heb betaald. Hoe kan dit komen? En hoe kan ik dit terugkrijgen? 

Groetjes Nina 

icon

Beste antwoord door Thom 15 December 2023, 11:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Toevallig ook flex op jouw kaart staan?

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u wel ingecheckt op een moment dat u daadwerkelijk recht had op korting? Als het mis gaat is het vrijwel altijd een kwestie van inchecken op een moment dat u geen recht had op korting. Het is beleid van NS dit soort fouten niet te compenseren. Het studentenproduct is geen product van NS, wellicht ten overvloede. Het lijkt me verstandig even te kijken of u recht op korting had.

Wat @MoDe zegt kan ook heel goed een oorzaak zijn. Als u zowel Flex als het studenten-ov op een kaart heeft staan dan is dat natuurlijk vragen om ellende. Zet Flex altijd op een aparte kaart.

Ben je misschien vertrokken tussen 4.00 en 9.00 uur want dan krijg je met je Weekend-OV op dinsdag t/m vrijdag geen korting.

Badge +3

Als de 40% korting voor de terugreis wel verrekend is dan lijkt mij het antwoord van @Tamzin het beste.

En als @Nina0803 geen Mijn NS account heeft is het natuurlijk helemaal duidelijk.

Reageer