Skip to main content
Antwoord

60+ abb.met 7 keuzedagen ik wil dit upgraden naar 1ste klas hoe werkt dit ?

• February 8, 2025
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben een 60+ abb. 2 de klas en willen upgraden naar 1ste klas ,we beginnen net aan een nieuw abb. jaar.

Beste antwoord door Henkpeetersen

Zie dit topic, het kan wel maar er is een wachttijd van een jaar. U dient nl eerst uw huidige abonnement te beëindigen en kan das pas na een jaar weer keuzedagen bestellen. Klantvriendelijk nee absoluut niet.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • Antwoord
  • February 8, 2025

Zie dit topic, het kan wel maar er is een wachttijd van een jaar. U dient nl eerst uw huidige abonnement te beëindigen en kan das pas na een jaar weer keuzedagen bestellen. Klantvriendelijk nee absoluut niet.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 8, 2025

Upgraden naar 1e klas keuzedagen betekent opzeggen van huidig abonnement en een wachttijd van 1 jaar voordat er een keuzedag abonnement 1e klas besteld kan worden.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • February 8, 2025

Deze onnodige onzin moet verdwijnen, Het is niet uit te leggen en zeker niet aan senioren. Die hebben nog minder tijd van leven over ook. Je kunt een systeem maken zoals je wilt en altijd al heeft gefunctioneerd.

Computer says no is nooit een excuus. Dan moet je hem zo programmeren dat het wel werkt. De computer wikt, maar de mens beschikt. Daar zijn hersens van programmeurs voor uitgevonden.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • February 8, 2025

Om te beginnen dient men gewoon de mogelijkheid te bieden om eens per jaar Keuzedagen aan te schaffen, zo staat het ook in de voorwaarden (art. 8.1):

Keuzedagen kunt u enkel afsluiten bij een Dal Voordeel abonnement indien u 60 jaar of ouder bent. U heeft dan het recht om éénmaal per kalenderjaar tegen gereduceerd tarief een vaste set Keuzedagen aan te schaffen. Dit geldt ook als u in één kalenderjaar een Dal Voordeel abonnement beëindigt en weer opnieuw afsluit.

Dus een setje Keuzedagen besteld per 1 juni 2024? Dan mag je vanaf 1 juni 2025 opnieuw Keuzedagen kopen (1e of 2e klas naar keuze). Die datum is natuurlijk meestal de jaarlijkse verlengdatum van Dal Voordeel op Saldo (art. 8.2):

Keuzedagen treden in werking op de dag van de maand waarop het Dal Voordeel abonnement in werking trad of treedt. Op het moment dat het Dal Voordeel abonnement eindigt, eindigen ook uw Keuzedagen.

Dat laatste lijkt in de praktijk niet te kloppen, na beëindiging Dal Voordeel mag je de resterende Keuzedagen nog opmaken:

Ik kon de resterende keuzedagen nog gebruiken/ opmaken. Ik zie ze dan niet meer in mijn account maar wel op een automaat. Ik heb er nu nog één over.

Restitutie voor ongebruikte Keuzedagen lijkt me logischer (als je toch niet meer met de trein gaat).