Skip to main content
Antwoord

60+ dal abonnement

• May 19, 2025
  • 7 reacties
  • 304 Bekeken

Gisteren ben ik 60 geworden en is het tijd om mijn flex dal abonnement in te ruilen voor iets gunstigers nu ik korting kan krijgen omdat ik 60 ben. Het is verwarrend.

Heb net even de NS gebeld daar begrijp ik van dat het €71,40 kost een dal voordeel jaarabonnement en dat ik 7 keuzedagen krijg die €29,50 per dag kosten. 

Als ik google kom ik uit op 8,40 per maand voor een 60plus dal voordeel abonnement met gratis keuzedagen. 

Wat is het beste abonnement voor 60 plussers die af en toe met de trein willen reizen? 

Beste antwoord door mrfreeze

Heb net even de NS gebeld daar begrijp ik van dat het €71,40 kost een dal voordeel jaarabonnement en dat ik 7 keuzedagen krijg die €29,50 per dag kosten. 

Als ik google kom ik uit op 8,40 per maand voor een 60plus dal voordeel abonnement met gratis keuzedagen. 

Dan heeft de medewerker het wellicht verkeerd uitgelegd. Het is € 29,50 in totaal voor de 7 keuzedagen. € 71,40 + € 29,50 / 12 = € 8,41.

Omgerekend dus € 4,21 per keuzedag. Spotgoedkoop voor een dag vrij reizen.

7 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • May 20, 2025

Het ligt eraan wat voor reizen je af en toe maakt. Indien dit verre reizen zijn dan is een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen al snel het meest voordelig. Mocht dit een korte reis zijn dan kan je het beste NS Flex behouden aangezien je snel en makkelijk kan switchen tussen basis en een Flex abonnement.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Dan heeft de medewerker het wellicht verkeerd uitgelegd. Het is € 29,50 in totaal voor de 7 keuzedagen. € 71,40 + € 29,50 / 12 = € 8,41.

• Reisleider**
  • May 20, 2025

Gisteren ben ik 60 geworden en is het tijd om mijn flex dal abonnement in te ruilen voor iets gunstigers nu ik korting kan krijgen omdat ik 60 ben. Het is verwarrend.

Heb net even de NS gebeld daar begrijp ik van dat het €71,40 kost een dal voordeel jaarabonnement en dat ik 7 keuzedagen krijg die €29,50 per dag kosten

Wat is het beste abonnement voor 60 plussers die af en toe met de trein willen reizen? 

Hoi ​@Banditwauw,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd 😀!

Ik lees dat u van NS heeft begrepen dat u 7 keuzedagen krijgt, die € 29,50 per dag kosten?

Dat is volgens mij niet juist. Dat moet zijn voor 7 keuzedagen betaalt u totaal € 29,50 per jaar!

Dat is nogal een verschil.

Edit: ​@mrfreeze was eerder, terwijl ik nog aan het typen, kopiëren, plakken en editten was. Hoe doet hij dat toch zo snel.😀

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 20, 2025

Hoe doet hij dat toch zo snel.😀

Ik had dit keer geen plaatjes 😉

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 20, 2025

Ik raad overigens aan om altijd 1e klas keuzedagen te kiezen. Dat kost maar een paar euro meer per keuzedag.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 20, 2025

Per keuzedag betaal je €4,21. Daarbij komt het verplichte dal voordeel abonnement dat €71,40 per jaar kost. Reis je alleen met keuzendagen en gebruik je het dal voordeel abonnement verder niet dan kost een keuzedag €4,21+ €10,20=€14,41 per keer.

Reis je weinig en korte afstanden dan ben je met keuzedagen misschien duurder uit. Reis je regelmatig in het weekend dan kan weekend vrij een betere optie zijn.

• Auteur
  • Intercity
  • May 24, 2025

Bedankt iedereen. Het is duidelijk Heel erg jammer dat dit forum gaat verdwijnen. Een antwoord van een medewerker is toch anders dan meerdere antwoorden hier.