Aanbevelingen op NS planner | NS Community
beantwoord

Aanbevelingen op NS planner

  • 23 November 2022
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Ik krijg als ik reizen plan altijd het aanbod dat ik via Dal uren goedkoper ben met een kaartje.
Maar ik geef in de planner aan dat ik om 7u 's ochtends of 17u 's middag wil reizen (forenzen).
Dan gelden de Dal tarieven niet, Is dat niet gewoon aan te passen in de website?
Alleen als de reis in het dal moment gepland wordt, dan ook pas de Dal tarieven laten zien?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 23 November 2022, 10:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er staat toch bij het dalurenkaartje wanneer dat geldig is?

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad onlogisch om dat ook op die manier te vermelden. Er wordt alleen naar het traject gekeken, niet naar de gekozen tijd. Misschien helpt het je om te overwegen in de daluren te gaan reizen 😉

Denk eerlijk gezegd dat zo'n aanpassing momenteel geen hoge prioriteit heeft.

Het ‘probleem’ is dat rond de wisseling van dal naar spits en omgekeerd de ene persoon reist met spitstarief en de ander met daltarief, afhankelijk van het incheckmoment. Dat duurt ongeveer een half uur waarin je dubbele tarieven moet laten zien. Daarna zou je inderdaad het geldende spits- of daltarief kunnen laten zien.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat om de daltarieven die getoond worden om te laten zien hoeveel je met Dal Voordeel bespaart t.o.v. de volledige prijs. Maar bij een reis die in de spits begint, kun je helemaal niet besparen met Dal Voordeel. Dan is de tekst “Reiskosten met Flex Dal Voordeel” + de prijs misleidend, want om die tijd kun je niet voor die kosten reizen. Het is op zich een simpele aanpassing om die tekst niet meer te tonen voor reizen die in de spits beginnen.

edit: Of bedoel je als je vlak voor de spits zou inchecken met abonnement? Dan heb je inderdaad een “overlaptijd”. Dat maakt het alweer iets lastiger.

Ik wil in de app een kaartje kopen met mijn dal voordeel. Maar ik heb alleen keuze uit : 

  • vol tarief
  • meereiskorting
  • Dit laatste klopt toch niet, ik ben zelf kaarthouder. 
  • Moet ik toch de meereiskorting aanklikken. ook al reis ik alleen in de daluren?
Reputatie 7
Badge +3

Om de korting van je abonnement te gebruiken dien je in te checken met de OV-chipkaart waar dat abonnement op staat, daar kun je geen e-ticket voor kopen.

Reizigers die geen OV-chipkaart (en dus ook geen abonnement) hebben kunnen een e-ticket aanschaffen. 

Reageer