Het criterium is niet of u het gebruikt, dat doet niet eens ter zake. Het gaat er om dat u een abonnement heeft en dat loopt door tot u het opzegt. /Het stopt ook niet automatisch bij het verlopen van de kaart, wat u mogelijk veronderstelt.
Als voorbeeld: zelf heb ik een Dalvrij abonnement. Als ik het een jaar niet gebruik, ben ik meer dan duizend euro kwijt. Maakt u zich overigens geen zorgen, ik reis zoveel dat het dik voor me uit kan.
Het beste kunt u het abonnement opzeggen via Klantenservice. U heeft geen recht op teruggave, maar mogelijk is men coulant naar u toe door de regels niet te hard toe te passen.
Opzeggen gaat overigens sneller en handiger via de site.
Storneren is voor u misschien een protestactie, maar wordt door NS gezien als niet betalen en ook gelijk behandelt. Het is niet verstandig, probeer tot een oplossing te komen. Als het incassobureau wordt ingeschakeld is het een dure grap vanwege een paar euro. Storneren en het er maar op laten aankomen omdat u het er niet mee eens bent, is echt onverstnandig.
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
Kunt u mij uitleggen van waarom doorlopen € 5,00 moet betalen en geen NS diensten gebruik.
Het is net als met de krant. Als u een abonnement op de krant hebt maar die nooit leest moet u toch betalen tot u hem opzegt