beantwoord

aanpassen reisklasse

  • 23 February 2023
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Kunt u op een duidelijke manier aangeven hoe ik de reisplannen van de OV-chipkaart aan kan passen van 1e naar 2e klasse?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 February 2023, 11:46

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Kanterke en welkom bij de NS Community.

De werkwijze hoe je jouw reisklasse aanpast van 1e naar 2e klas is afhankelijk van het reisproduct wat je gebruikt, dit is namelijk anders met NS Flex dan zonder NS Flex. Op deze pagina kun je in ieder geval instructies vinden voor alle situaties. Deze instructies zijn dan wel geschreven voor het wisselen van de 2e naar de 1e klas, maar er staat daarbij ook aangegeven hoe je het terug wijzigt naar de 2e klas als dat handmatig gedaan moet of kan worden.

Als je een specifiek advies wilt hebben dan zul je moeten aangeven wat voor een abonnement jij precies hebt en hoe je de 1e klas waar je nu mee reist hebt geactiveerd.

het aanpassen van de reisklasse is eigenlijk vrij simpel je gaat naar een ns kaartautomaat op uw station vervolgens houd je uw pas voor de lezer en kiest wijzig klasse huidig als je dat hebt geselecteerd klikt u op 1e klas en dan zegt de automaat zelf wat je moet doen 

 

ik hoop dat dit genoeg is voor u 

Dat advies klopt alleen als er geen gebruik gemaakt wordt van NS Flex, Ladylisa. Enkel als er gereisd wordt met saldo kan de klasse gewijzigd worden bij een kaartautomaat. Als er sprake is van een NS Flex abonnement, moet dit gedaan worden via de NS App of een Mijn NS account.

Reageer