beantwoord

aanschaffen maandkaart traject vrij

  • 8 January 2024
  • 9 reacties
  • 148 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Vandaag heb ik op Rotterdam centraal geprobeerd een maandkaart traject vrij te kopen maar nu was er geen optie maandkaarten op de automaten. Op welke wijze kan ik een maandkaart traject vrij aanschaffen? 

icon

Beste antwoord door Momo 9 January 2024, 10:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi MH82,

Zo'n maandkaart kun je alleen op je OV-chipkaart zetten bij een automaat, het is geen "losse” kaart. Heb je wel je OV-chipkaart bij de automaat gehouden?

Zie ook https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/maandkaart-traject-vrij.html

Hoe koop ik een Maandkaart Traject Vrij?

  1. Bezoek de NS-kaartautomaat op een van de NS-stations
  2. Houd je persoonlijke OV-chipkaart voor de lezer
  3. Ga naar 'Maandkaarten'
  4. Selecteer de Maandkaart Traject Vrij van 1 of 3 maanden
  5. Kies de gewenste klasse
  6. Reken af
  7. Je maandkaart is direct geldig. Goede reis!

 

Als alternatief zou je ook een Flex Traject Vrij-abonnement kunnen afsluiten en deze na een maand weer opzeggen.

Reputatie 6
Badge +1

Bijzonder; volgens de informatie op de site van NS zelf zou het maandabonnement nog te krijgen moeten zijn bij de kaartjesautomaat: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/maandkaart-traject-vrij.html

Reputatie 7
Badge +3

Het zou moeten staan bij “Laden overige producten".  Het kan alleen met een persoonlijke kaart.

Het is wel zo dat als er NS Flex op de kaart staat, je geen overige producten kan laden. 

 

Bovenstaande stappen heb ik gedaan maar dan verschijnt de optie niet maar mogelijk omdat ik al NS flex heb.
 

Op welke wijze kan ik een maandkaart traject vrij aanschaffen voor door de week en mijn NS flex weekendvrij behouden? 

Bovenstaande stappen heb ik gedaan maar dan verschijnt de optie niet maar mogelijk omdat ik al NS flex heb.
 

Op welke wijze kan ik een maandkaart traject vrij aanschaffen voor door de week en mijn NS flex weekendvrij behouden? 

Een tweede kaart aanschaffen want combinatie op dezelfde kaart is nu eenmaal niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Bovenstaande stappen heb ik gedaan maar dan verschijnt de optie niet maar mogelijk omdat ik al NS flex heb.
 

Op welke wijze kan ik een maandkaart traject vrij aanschaffen voor door de week en mijn NS flex weekendvrij behouden? 

Een pre-paid maandkaart kan alleen op een persoonlijke kaart op saldo, niet op een kaart waar al Flex op staat, dus zorgen voor een 2e kaart op saldo. Maar dan kun je net zo goed een Flex Traject Vrij abonnement bestellen op een nieuwe kaart. Of zelfs beter, want dan is de nieuwe kaart gratis en Flex Traject Vrij is goedkoper dan een maandkaart Traject Vrij, en je kan dat Flex Traject Vrij na een maand op elk moment weer stopzetten. 

De pre-paid maandkaart is juist geintroduceerd voor reizigers die vanwege kredietproblemen geen Flex kunnen afsluiten. Wanneer je geen kredietproblemen hebt, kun je gewoon een Flex Traject Vrij nemen. 

Oké bedankt voor het antwoord.
 

Ik wilde graag iets hebben wat flexibel is en ik per maand kon aanpassen qua traject of stopzetten in de vakanties dus ga even nadenken wat handiger is. 2 losse kaarten of toch traject vrij flex. 

Oké bedankt voor het antwoord.
 

Ik wilde graag iets hebben wat flexibel is en ik per maand kon aanpassen qua traject of stopzetten in de vakanties dus ga even nadenken wat handiger is. 2 losse kaarten of toch traject vrij flex. 

Ook binnen Flex kunt u niet twee abonnementen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Oké bedankt voor het antwoord.
 

Ik wilde graag iets hebben wat flexibel is en ik per maand kon aanpassen qua traject of stopzetten in de vakanties dus ga even nadenken wat handiger is. 2 losse kaarten of toch traject vrij flex. 

Flex Traject Vrij kun je na een maand aanpassen of stopzetten. En zowel een maandkaart Traject Vrij als Flex Traject Vrij abonnement kunnen niet op dezelfde kaart als een ander Flex abonnement staan. Wil je naast je Flex Weekend Vrij ook nog Traject Vrij zul je altijd 2 kaarten moeten hebben. 

Reageer