beantwoord

Aanvraag kidsvrij


Beste,

Ik probeer het kids vrij abonnement aan te vragen maar krijg elke keer een foutmelding bij betalen. Dan komt er fouten in verwerking opgetreden. Ik heb het nu al op meerdere dagen geprobeerd.

Zie foto hieronder.

Groeten Simone Romijn

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 22 July 2022, 13:54

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Simone en welkom bij onze Community!

Wat jammer om te lezen dat je vast loopt bij het bestellen van Kids Vrij :(. Puur voor de zekerheid: heb je ook al eens de browsercache/cookies gewist? Of heb je het wellicht op een ander apparaat of in een andere browser geprobeerd?

Helaas loop ik op 21 en 22 juli 2022 tegen hetzelfde probleem aan. “Fout in verwerking” als die ene cent betaald moet worden voor het Kidsvrij abonnement.

Cache geleegd met Ccleaner diverse browsers, Firefox, Opera en Edge geprobeerd op de computer en zelfs via de smartphone lukt het ook niet die cent te betalen om dat kidsvrij abonnement af te sluiten.

NS kan natuurlijk ook klantvriendelijk denken:

Van iedereen met een persoonlijke ov-chipkaart is de leeftijd bekend.

Dan zou je kids t/m 11 jaar met een persoonlijke ov-chipkaart toch gewoon gratis kunnen laten reizen i.p.v. dit product te laten aanvragen.

 

Vandaag 28 juli, contact gezocht met NS klantenservice via de chat.

Vriendelijk geholpen en zelfs het aanbod gekregen om de kidsvrij abonnementen voor me af te sluiten.

Helaas lukte het ook de klantenservice niet door een foutmelding en gaan ze deze foutmelding intern doorzetten.

Wordt vervolgd

Reputatie 7
Badge +3

Helaas loop ik op 21 en 22 juli 2022 tegen hetzelfde probleem aan. “Fout in verwerking” als die ene cent betaald moet worden voor het Kidsvrij abonnement.

Cache geleegd met Ccleaner diverse browsers, Firefox, Opera en Edge geprobeerd op de computer en zelfs via de smartphone lukt het ook niet die cent te betalen om dat kidsvrij abonnement af te sluiten.

NS kan natuurlijk ook klantvriendelijk denken:

Van iedereen met een persoonlijke ov-chipkaart is de leeftijd bekend.

Dan zou je kids t/m 11 jaar met een persoonlijke ov-chipkaart toch gewoon gratis kunnen laten reizen i.p.v. dit product te laten aanvragen.

 

Kinderen mogen alleen gratis reizen met kidsvrij onder begeleiding van een 12+er. Reizen ze zonder begeleiding dan hebben ze een railrunner nodig of een ander vervoerbewijs.

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen mogen alleen gratis reizen met kidsvrij onder begeleiding van een 12+er. Reizen ze zonder begeleiding dan hebben ze een railrunner nodig of een ander vervoerbewijs.

Dat maakt toch niet uit voor het voorstel van Beki? Met begeleiding is persoonlijke OV-chipkaart voldoende. Zonder begeleiding moeten ze ander vervoersbewijs hebben.

Denk dat het vooral aan de technische (on)mogelijkheden ligt. Als er geen abonnement op de kaart staat, zal er saldo aangesproken worden. Zal ook wel weer op te lossen zijn, maar ze hebben het bij IT al druk genoeg 😉

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen mogen alleen gratis reizen met kidsvrij onder begeleiding van een 12+er. Reizen ze zonder begeleiding dan hebben ze een railrunner nodig of een ander vervoerbewijs.

Dat maakt toch niet uit voor het voorstel van Beki?

Dus alle kinderen gratis, ook zonder begeleiding?

Kidsvrij werd in het verleden mogelijk gemaakt vanuit niet opgevraagde gelden van gemiste in/uitgechecks. Als alle kinderen altijd gratis mogen reizen in de trein zal er een extra geldstroom moeten komen. In de bus reizen kinderen tussen 4/11 jaar niet gratis maar met korting.

Met kidsvrij ben je klant van NS en mag je ook gratis reizen bij andere vervoerders. Hoe regel je dat zonder kidsvrij met andere vervoerders?  Zij doen al niet mee met jongerendagkaart.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou het dan zonder begeleiding opeens ook gratis zijn? Je hoeft die voorwaarde toch verder niet te veranderen?

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou het dan zonder begeleiding opeens ook gratis zijn? Je hoeft die voorwaarde toch verder niet te veranderen?

Je hebt jouw eerdere bericht later aangevuld met stukje over begeleiding niet gratis. 

@Beki heeft het over gratis reizen van alle kinderen met persoonlijke kaart zonder onderscheid.

Reputatie 7
Badge +3

't Is maar hoe je het leest. Er wordt niet expliciet gezegd dat dat dan ook zonder begeleiding gratis zou moeten zijn. Maar we dwalen een beetje af geloof ik 🙂

Badge +3

't Is maar hoe je het leest. Er wordt niet expliciet gezegd dat dat dan ook zonder begeleiding gratis zou moeten zijn. Maar we dwalen een beetje af geloof ik 🙂

Tja, zie https://www.youtube.com/watch?v=ZT6H_XMDm7s op 6:50 (wishful thinking natuurlijk) 😥

En heeft minder dan niets met het onderwerp te maken.

Reageer