beantwoord

Aanvragen keuzedagen

  • 10 February 2022
  • 7 reacties
  • 335 Bekeken

hoe kan ik mij online keuzedagen aanvragen? Ik kom iedere keer weer op dezelfde info pagina's uit, maar kan geen daadwerkelijke bestelling plaatsen.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 February 2022, 14:53

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag PienvT en welkom bij de NS Community!

Als je momenteel al een Dal Voordeel abonnement met saldo hebt, dan kun je de Keuzedagen toevoegen door contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan helpen. Deze zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Indien je nog geen Dal Voordeel abonnement hebt, dan moet deze besteld worden. Je kunt vervolgens in het bestelproces van een Dal Voordeel abonnement ervoor kiezen om de Keuzedagen toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +3

Zojuist Keuzedagen aangevraagd via een chatgesprek. Dat ging behoorlijk snel. Zorg wel dat je je OV-chipkaart bij de hand hebt zodat je het nummer kunt doorgeven.

Nog makkelijker zou het zijn wanneer je dit gewoon kunt regelen via MijnNS maar dat is een andere kwestie.

Eerste trip wordt een dagje naar Zeeland op 9 september. Mijn keuzedag is een stuk goedkoper dan de speciale dagkaart. 😀

Reputatie 7
Badge +4

Welkom in de club, ;-)😇

Ik probeer voor het eerst keuzedagen aan te vragen, wat niet via Mijn NS blijkt te kunnen, dus dan via NS Chat, maar daar blijkt de wachttijd langer dan 45 minuten te zijn. Dan maar bellen via NS Consumenten, waar de wachttijd naar verluid 4 minuten bedraagt, maar na een kleine tien minuten wachten wordt opeens de verbinding verbroken: gaat lekker, NS! 

Het is momenteel ontzettend druk, inderdaad! Wat voor abonnement heb je nu precies? Of heb je nog helemaal geen abonnement?

Ik heb een dalurenabonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer voor het eerst keuzedagen aan te vragen, wat niet via Mijn NS blijkt te kunnen, dus dan via NS Chat, maar daar blijkt de wachttijd langer dan 45 minuten te zijn. Dan maar bellen via NS Consumenten, waar de wachttijd naar verluid 4 minuten bedraagt, maar na een kleine tien minuten wachten wordt opeens de verbinding verbroken: gaat lekker, NS! 

Als je al dal voordeel op saldo hebt dan kun je keuzedagen alleen via de klantenservice toevoegen. Heb je nog geen dal voordeel op saldo dan kun je bij het aanvragen van dal voordeel keuzedagen toevoegen mits je 60+ bent.

Je kunt de klantenservice ook omzeilen door zelf alles op een nieuwe kaart aan te vragen en wat je op jouw bestaande kaart hebt staan opzeggen of omzetten naar flex basis.

Reageer