beantwoord

Abbonement aanschaffen/Betaal button werkt niet!


Goedenavond, ik wil per 1 juni een abonnement voor een vast traject van Amsterdam Centraal naar Houten Castellum aanschaffen. De website laat dit een aantal dagen niet toe/de betaal button werkt niet, anderen die hier ook problemen mee hebben? Ik wil graag een oplossing.

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 May 2022, 21:02

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik zou het graag voor je willen testen maar de abonnementen pagina doet het niet.

Wat je zou kunnen proberen is om het in een Incognito venster te doen (Ctrl+Shift+N in Chrome).

Reputatie 7
Badge +1

De betreffende pagina, en knop werken bij mij wel gewoon. Krijg je een foutmelding, of gebeurt er überhaupt niets als je op de knop drukt?

Wat wellicht zou kunnen helpen is alle cookies van ns.nl verwijderen, of een andere webbrowser proberen.

Overigens krijg ik in Mijn NS melding van een storing, dus wellicht dat er iets mis is in de systemen van NS waardoor het niet werkt (mocht bovenstaande ook niet werken).

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij werkt de abonnementen pagina het ook niet, krijg de melding “NS Flex abonnementen worden geladen...” en het blijft maar draaien.  Inloggen op MijnNS helpt ook niet, wel ingelogd maar zie niets, wat dan overgaat in “Helaas is Mijn NS niet beschikbaar”.

Je verwacht het niet he, storing bij NS, gebeurt nooit…… 😆

Reputatie 7
Badge +1

De abonnementenpagina werkt bij mij ook niet inderdaad. Ik ben via Google op het betreffende abonnement gekomen. Die pagina werkt bij mij wel gewoon.

Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat door deze storing ook deze pagina niet helemaal naar behoren werkt. De storing maar even afwachten dus…

Edit: Inderdaad, ook deze pagina werkt niet naar behoren 😆

Als het goed is moet nu alles weer werken. Er was inderdaad een kleine storing.

Badge +3

Als het goed is moet nu alles weer werken. Er was inderdaad een kleine storing.

Alles is wel veel hè? Maar goed, bestellen werkt weer. Reishistorie is nog leeg.

Reputatie 7
Badge +1

Er gaat nog wel iets anders mis op de pagina van een abonnement:

Bij het selecteren van een abonnement, bijvoorbeeld: Dal Voordeel staan onderaan de pagina andere abonnementen:

Selecteer ik dan één van die abonnementen, dan krijg ik een pagina die niet helemaal meer klopt:

Boven in de pagina wordt nog gesproken van Dal Voordeel, maar verderop staat dan wel opeens Weekend Voordeel. 

Klik ik op bestel nu, dan krijg ik wel het laatst geselecteerde abonnement (en dus niet het abonnement + prijs dat in dat blokje wordt weergegeven)

De pagina wordt dus maar half geüpdatet naar het juiste abonnement. Voor zover ik kan zien is dat bij alle abonnementen zo.

Badge +3

Er is/was ook een verschil tussen ingelogd zijn of niet.

De tekst op de gele knop is dan niet Bestel nu maar Ga verder (je Flex abonnement aanpassen), zoals in het screenshot van @Harvey.

Reputatie 7
Badge +1

In mijn geval was ik ingelogd, maar ook als ik uitgelogd ben krijg ik de bestel nu knop. De ga verder knop krijg ik pas als ik op bestel nu heb geklikt.

Overigens zie ik dat de ga verder knop niet naar een URL linkt, maar een actie uitvoert op de webpagina zelf. Wellicht dat @Harvey een add-blocker gebruikt die de knop “kapot” maakt?

Bij mij werkt, en werkte de knop in ieder geval normaal.

Badge +3

Bij mij werkt, en werkte de knop in ieder geval normaal.

Vandaar mijn eerdere suggestie om het in een Incognito venster te proberen. 😅

Reageer