beantwoord

abbonement of los inchecken?

  • 26 July 2023
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Per september ga ik 1x in de week de reis maken van Barneveld Centrum naar Amsterdam rodekruis straat voor een opleiding.

Deze is bbl dus ik krijg geen studenten ov meer, ook zal dit in de spits uren zijn dus geen dal kortingen zijn mogelijk.

Is er een abbonement die goedkoper uitkomt dan *gewoon* inchecken iedere keer?

icon

Beste antwoord door basvdbas 26 July 2023, 09:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je maar 1 keer in de week in de spits reist zijn er geen kortingen.
 

Reputatie 5

Er van uit gaande dat je 1 keer per week 1 retour reis maakt Barneveld-Amsterdam, zowel heen als terug in de spits, ben je met Altijd Voordeel net iets goedkoper uit.

Altijd Voordeel omvat 20% korting in de spits, kost je 26,70 per maand, plus de reizen (15,68 x 2 x 4,33) is totaal 162,49 per maand.

Zonder abonnement, vol tarief kost je (19,60 x 2 x 4,33) maakt 169,73 per maand.

Scheelt je 7,25 per maand. Nou maar hopen dat je al Flex abonnee bent, anders kost registreren je eenmalig 10 euro en ben je pas goedkoper uit in de 2e maand.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet wat de abonnementenwijzer van NS aangeeft. Altijd Voordeel is pas voordeliger bij 2 reizen in de spits per week. 1 retourreis per week kost op maandbasis €122,76 (Barneveld Centrum - Amsterdam Centraal). 

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/keuzehulp/advies?dt=v1JTVCJTVCMSUyQzAlMkMyJTJDJTIyZ2xvYmFsLWNoZWNrJTIyJTJDMyU1RCUyQyU1QjIlMkMxJTJDMSUyQyU1QiU3QiUyMnNqb3QlMjIlM0FmYWxzZSUyQyUyMnIlMjIlM0ElN0IlMjJzZiUyMiUzQSU3QiUyMmNkJTIyJTNBOTElMkMlMjJmbiUyMiUzQSUyMkJhcm5ldmVsZCUyMENlbnRydW0lMjIlMkMlMjJzbiUyMiUzQSUyMmJuYyUyMiU3RCUyQyUyMnN0JTIyJTNBJTdCJTIyY2QlMjIlM0E1OCUyQyUyMmZuJTIyJTNBJTIyQW1zdGVyZGFtJTIwQ2VudHJhYWwlMjIlMkMlMjJzbiUyMiUzQSUyMmFzZCUyMiU3RCU3RCUyQyUyMndzJTIyJTNBJTIyMSUyMiUyQyUyMnRzJTIyJTNBJTIyMiUyMiUyQyUyMmZxJTIyJTNBJTIyMSUyMiUyQyUyMnRmJTIyJTNBJTIyMSUyMiUyQyUyMnJwJTIyJTNBJTdCJTIyY3QlMjIlM0ElMjJTRUNPTkQlMjIlMkMlMjJkdCUyMiUzQSUyMk5PTkUlMjIlMkMlMjJwdCUyMiUzQSUyMlNJTkdMRV9GQVJFJTIyJTJDJTIycCUyMiUzQTE0MTElMkMlMjJzcGwlMjIlM0ElN0IlN0QlN0QlN0QlNUQlMkMyJTVEJTJDJTVCNyUyQzElMkNudWxsJTJDJTVCJTVEJTJDMiU1RCU1RA%3D%3D

Reputatie 5

Altijd Voordeel is pas voordeliger bij 2 reizen in de spits per week.

Hangt natuurlijk af van de lengte van de reis.

Maar in dit geval had ik het mis, ik keek naar de eerste de beste reisoptie; zie plaatje hieronder, reis van 19,60 euro. De kortere verbinding is 14,11 euro (ook 2x zichtbaar op het plaatje) en dan gaat mijn hele vlieger niet op.

 

Als je af en toe een keer in de daluren reist is een DalVoordeel wellicht handig. Die kost maar €5.60 per maand en geeft 40% korting.

Reputatie 7
Badge +3

@basvdbas De lengte van de reis van de vragensteller was in dit geval bekend: Barneveld - Amsterdam, retour en in de spits.

Als de vragensteller nog andere reizen maakt of zoals @Tamzin aangeeft ook wel eens in de daluren reist dan zijn er andere mogelijkheden.

Reageer