abbonement stoppen voor 6 weken | NS Community
beantwoord

abbonement stoppen voor 6 weken

  • 2 March 2023
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen,

Ik heb een ns flex traject vrij abbonement bij de ns.  Ik ga in april op vakantie tot 14 mei. Kan ik mijn abonnement stopzetten voor deze periode? of heb ik een opzegtermijn? 

 

Ik zou dan mijn abbonement van 29 maart tot 14 mei stopzetten. En dan vanaf 15 mei weer laten beginnen is dit mogelijk? En hoe moet ik dit doen. 

 

Met vriendelijke groet, yesni 

icon

Beste antwoord door Thom 2 March 2023, 07:30

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt uw NS Flex-abonnement op elk moment wijzigen of stopzetten, als er minimaal een maand is verstreken sinds de ingangsdatum. Uitzondering is wijzigen als u NS Flex Basis (= zonder abonnement) hebt, dan kunt u altijd wijzigen en hoeft u geen maand te wachten.

Wijzigingen gaan direct in. U moet dus op 29 maart (of eigenlijk: na uw laatste reis met Traject Vrij) uw abonnement stopzetten, en op 15 mei uw abonnement weer aanzetten. Stopzetten betekent hier: wijzigen in NS Flex Basis (= zonder abonnement). Aanzetten betekent hier: weer wijzigen in NS Flex Traject Vrij.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het niet stopzetten maar wel hetzelfde effect bereiken. Als u uw abonnement langer dan een maand heeft, kunt u uw abonnement omzetten naar Flex Basis. Dit is een abonnement zonder kosten. Dus nul euro. Op 15 mei gaat u dan vanaf Flex weer naar uw oude abonnement terug door eenzelfde abonnement met Trajectvrij  te bestellen.

 

Feitelijk is dit onderbreken. Het is ook de standaardmethode, al lijkt het omslachtig. Omzetten naar Flex Basis zi zo gepiept en weer terug op 15 mei ook. Bedenk wel dat als u overgaat naar Flex Basis dit meteen ingaat, doe het pas als u echt niet meer met Trajectvrij reist.

Reageer