abbonement weekend vrij | NS Community
beantwoord

abbonement weekend vrij

  • 8 June 2023
  • 13 reacties
  • 313 Bekeken

Hoe kan ik een klacht indienen vanwege het beëindigen van een abbonement vanwege een achterstand van een paar tientjes 

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 June 2023, 22:41

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Klachten indienen gaat via de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Je wilt een klacht indienen wegens beëindigen van jouw abonnement, terwijl jij zelf niet aan jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan?

kan ik nog steeds met weekenvrij naar gratis in het weekend naar duitsland reizen? de klantenservice zegt van niet. terwijl hier wel staat. en ik heb gevoel dat ik niet helemaal goed begrepen word. vandaar dat ik hier de vraag ook nog een keer stel

Badge +3

U kunt met uw Weekend Vrij naar een beperkt aantal stations vlak over de Duitse grens reizen: Weener, Leer, Gronau, Elten, Emmerich, Herzogenrath en Aachen, zo uit mijn hoofd. Op die stations staan OV-chipkaartpaaltjes. Wel even opletten bij welke vervoerder u dan moet in- en uitchecken.

Het verhaal zit toch iets anders het gaat om een factuur van 5 januari 2023 welke betaald is.de ns claimt in juni deze betaling nooit ontvangen te hebben dus is er nog een keer betaald.uiteindelijk dus dubbel betaald uit een abbonement gegooid omdat het systeem sprak van een achterstand.nooit geen antwoord van de ns hierop gehad.

Heb je hierover nog wel contact gehad met onze klantenservice? En heeft de financiële afdeling dit niet uit kunnen leggen?

 

Goedemorgen 

 

Dezelfde klantenservice die zegt stuur maar een chatbericht waar je nooit geen antwoord op krijgt 

Reputatie 7
Badge +1

Goedemorgen 

 

Dezelfde klantenservice die zegt stuur maar een chatbericht waar je nooit geen antwoord op krijgt 

Als je even naar het rekeningafschrift kijkt dan zie je dus dat het bedrag op 5 januari naar een ander bankrekeningnummer is gestort.  Is dat bedrag niet teruggestort later?? Waarom heb je dit afwijkende bankrekeningnummer gebruikt?

Reputatie 7
Badge +3

Op deze community kunnen we er helaas ook niet zoveel mee.

Ik zie in je overzicht inderdaad twee keer een betaling van € 45,70, waarvan de eerste keer naar een ander rekeningnummer. Maar ik mis ook een betaling in mei.

Hoe dan ook, dit moet echt met de klanteNService opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +3

Op deze community kunnen we er helaas ook niet zoveel mee.

Ik zie in je overzicht inderdaad twee keer een betaling van € 45,70, waarvan de eerste keer naar een ander rekeningnummer. Maar ik mis ook een betaling in mei.

Hoe dan ook, dit moet echt met de klanteNService opgelost worden.

En een late betaling in april. Dit alles kan meewegen in stopzetten van abonnement door NS.

Reputatie 5

Dat kun je op basis van de beschikbare informatie niet zeggen, we hebben namelijk van geen enkele betaling een factuurdatum.

De afschrijving van april kan zomaar een betaling zijn die wel in 1x goed is gegaan en dat het misschien de overige incasso's zijn die (vaak) zijn mislukt. Het zou ook nog een tussentijdse factuur kunnen zijn. Zonder screenshot van de betalingen in Mijn NS is het gissen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat kun je op basis van de beschikbare informatie niet zeggen, we hebben namelijk van geen enkele betaling een factuurdatum.

De afschrijving van april kan zomaar een betaling zijn die wel in 1x goed is gegaan en dat het misschien de overige incasso's zijn die (vaak) zijn mislukt. Het zou ook nog een tussentijdse factuur kunnen zijn. Zonder screenshot van de betalingen in Mijn NS is het gissen.

Je hebt gelijk in dat wij geen conclusies kunnen trekken.

Reageer