Skip to main content
Antwoord

abbonement weekend vrij

  • June 8, 2023
  • 13 reacties
  • 346 Bekeken

Hoe kan ik een klacht indienen vanwege het beëindigen van een abbonement vanwege een achterstand van een paar tientjes 

Beste antwoord door Tochjo

Klachten indienen gaat via de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

13 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • June 8, 2023

Klachten indienen gaat via de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • June 9, 2023

Je wilt een klacht indienen wegens beëindigen van jouw abonnement, terwijl jij zelf niet aan jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan?


  • Op het juiste spoor
  • June 23, 2023

kan ik nog steeds met weekenvrij naar gratis in het weekend naar duitsland reizen? de klantenservice zegt van niet. terwijl hier wel staat. en ik heb gevoel dat ik niet helemaal goed begrepen word. vandaar dat ik hier de vraag ook nog een keer stel


Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • June 23, 2023

U kunt met uw Weekend Vrij naar een beperkt aantal stations vlak over de Duitse grens reizen: Weener, Leer, Gronau, Elten, Emmerich, Herzogenrath en Aachen, zo uit mijn hoofd. Op die stations staan OV-chipkaartpaaltjes. Wel even opletten bij welke vervoerder u dan moet in- en uitchecken.


  • Auteur
  • Sprinter
  • September 4, 2023

Het verhaal zit toch iets anders het gaat om een factuur van 5 januari 2023 welke betaald is.de ns claimt in juni deze betaling nooit ontvangen te hebben dus is er nog een keer betaald.uiteindelijk dus dubbel betaald uit een abbonement gegooid omdat het systeem sprak van een achterstand.nooit geen antwoord van de ns hierop gehad.


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • September 4, 2023

Heb je hierover nog wel contact gehad met onze klantenservice? En heeft de financiële afdeling dit niet uit kunnen leggen?


  • Auteur
  • Sprinter
  • September 7, 2023

 


  • Auteur
  • Sprinter
  • September 7, 2023

Goedemorgen 

 

Dezelfde klantenservice die zegt stuur maar een chatbericht waar je nooit geen antwoord op krijgt 


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • September 7, 2023

Goedemorgen 

 

Dezelfde klantenservice die zegt stuur maar een chatbericht waar je nooit geen antwoord op krijgt 

Als je even naar het rekeningafschrift kijkt dan zie je dus dat het bedrag op 5 januari naar een ander bankrekeningnummer is gestort.  Is dat bedrag niet teruggestort later?? Waarom heb je dit afwijkende bankrekeningnummer gebruikt?


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • September 7, 2023

Op deze community kunnen we er helaas ook niet zoveel mee.

Ik zie in je overzicht inderdaad twee keer een betaling van € 45,70, waarvan de eerste keer naar een ander rekeningnummer. Maar ik mis ook een betaling in mei.

Hoe dan ook, dit moet echt met de klanteNService opgelost worden.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • September 7, 2023

Op deze community kunnen we er helaas ook niet zoveel mee.

Ik zie in je overzicht inderdaad twee keer een betaling van € 45,70, waarvan de eerste keer naar een ander rekeningnummer. Maar ik mis ook een betaling in mei.

Hoe dan ook, dit moet echt met de klanteNService opgelost worden.

En een late betaling in april. Dit alles kan meewegen in stopzetten van abonnement door NS.


  • Reisleider**
  • September 7, 2023

Dat kun je op basis van de beschikbare informatie niet zeggen, we hebben namelijk van geen enkele betaling een factuurdatum.

De afschrijving van april kan zomaar een betaling zijn die wel in 1x goed is gegaan en dat het misschien de overige incasso's zijn die (vaak) zijn mislukt. Het zou ook nog een tussentijdse factuur kunnen zijn. Zonder screenshot van de betalingen in Mijn NS is het gissen.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • September 7, 2023

Dat kun je op basis van de beschikbare informatie niet zeggen, we hebben namelijk van geen enkele betaling een factuurdatum.

De afschrijving van april kan zomaar een betaling zijn die wel in 1x goed is gegaan en dat het misschien de overige incasso's zijn die (vaak) zijn mislukt. Het zou ook nog een tussentijdse factuur kunnen zijn. Zonder screenshot van de betalingen in Mijn NS is het gissen.

Je hebt gelijk in dat wij geen conclusies kunnen trekken.