beantwoord

Abbonnement aanvragen

  • 19 February 2024
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Kan ik op 1 NS account zowel een abbonnement dal-voordeel+persoonlijke OV Chipkaart voor mijzelf als voor mijn vrouw bestellen, of moeten we daar beide een eigen account voor aanmaken?

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 19 February 2024, 15:02

Bekijk origineel

3 reacties

Het kán wel, maar ik raad je liever aan op verschillende accounts te bestellen. De enige optie om een 'sub-abonnement’ te bestellen voor je vrouw is als je de optie 'bestel voor mijn kind’ aanvinkt.

Ik woon met mijn vrouw op Bali, we zijn in Juni/Juli door de familie uitgenodigd en willen wat uitstapjes maken, voor mij daar dan persoonlijke OV-Chipkaart met dal-voordeel abbonnement voor bestellen, na 1e maand weer op te zeggen; beetje lastig als ik iedere keer code aan moet vragen om m'n vrouw mee te laten reizen, daarom wellicht ook persoonlijke OV-chipkaart voor mijn vrouw, kan voor ons beide op het adres van mijn ouders waar we verblijven

Badge +3

Het kán wel, maar ik raad je liever aan op verschillende accounts te bestellen. De enige optie om een 'sub-abonnement’ te bestellen voor je vrouw is als je de optie 'bestel voor mijn kind’ aanvinkt.

Aparte reactie, want bij ‘bestellen voor een kind’ geeft het systeem een foutmelding als de geboortedatum niet aan de voorwaarden voldoet (bij 18 jaar of ouder).

Iedere volwassene heeft dus een eigen klantnummmer (en Mijn NS account) nodig, plus een eigen e-mailadres (of alias voor dezelfde mailbox), want het e-mailadres is de gebruikersnaam van de Mijn NS account en moet dus uniek zijn.

Bij o.a. Gmail is dat simpel, want suryaveen en surya.veen en suryaveen+ns (@gmail.com) komen gewoon aan in dezelfde mailbox, maar zijn voor de NS verschillend.

Het post/woonadres mag natuurlijk gelijk zijn voor meerdere volwassenen, en mag een verblijfsadres zijn (uw ouders). Ik heb onlangs iets soortgelijks geregeld voor een Zwitserse student met een postadres van een b&b/hostel in Nederland.

Voor uw vrouw kunt u dus een ov-chipkaart bestellen door niet in te loggen in Mijn NS maar aan te geven ‘ik ben nieuwe klant’. Een nieuwe Mijn NS account wordt dan automatisch aangemaakt.

Het gunstigste is om nu een kaart met Dal Voordeel te bestellen via https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel voor tijdelijk € 2,50 per maand.

De kaart is dan gratis (ingangsdatum en levertijd een week tot 14 dagen in de toekomst te kiezen) en het Dal Voordeel abonnement kunt u na een maand omzetten naar Flex Basis zonder kosten, en dan in juni/juli weer wisselen naar Dal Voordeel.

Reageer