Skip to main content

Ik heb vast traject abo afgesloten van A naar B. Op locatie B stal ik mijn fiets elke dag, in fietastalling. Moet ik nu een abonnement voor fietsstalling nemen? Of zit dat in vast traject abo?

Hoi Brab,

Als je geen apart abonnement op de fietsenstalling neemt, kun je de fietsenstalling wel gebruiken, maar betaal je ‘los’ voor elke keer dat je je fiets stalt. Als je er dagelijks gebruik van maakt, kan het dus wel voordeliger zijn om er een abonnement voor af te sluiten. Maar er zijn ook veel fietsenstallingen, waar de eerste 24 uur gratis zijn, dus dan zou het weer niet uit maken. Om welke stalling gaat het?


Een abonnement voor de fietsenstalling zit in ieder geval niet bij het Traject Vrij abonnement, Traject Vrij is alleen voor het treinreizen. 


Nee, maar het gebruik kúnnen maken van een stalling, zit er bij Flex-abonnementen wel bij inbegrepen. Je hoeft je er dus niet apart voor aan te melden. Eigenlijk net zoals de OV-fiets.


Stallen op rekening zit wel bij een Flex abonnemt, een jaarabonnement op een bewaakte stalling niet. Zo'n jaarabonnement is goedkoper als je vaak langer dan 24 uur gebruikmaakt van de fietsenstalling. 


Hoi Brab,

Als je geen apart abonnement op de fietsenstalling neemt, kun je de fietsenstalling wel gebruiken, maar betaal je ‘los’ voor elke keer dat je je fiets stalt. Als je er dagelijks gebruik van maakt, kan het dus wel voordeliger zijn om er een abonnement voor af te sluiten. Maar er zijn ook veel fietsenstallingen, waar de eerste 24 uur gratis zijn, dus dan zou het weer niet uit maken. Om welke stalling gaat het?

Het gaat om de fietsstalling in Gouda, bij het station. Ik stal mijn fiets 24/7. Ik rij ermee neer kantoor en daarna weer terug. 5 dagen per week en dan in t weekend gebruik ik hem niet. 


De bewaakte stalling in Gouda kost € 1,35 per dag en een jaarabonnement € 110

De stalling Gouda Zuidzijde is eerste 24 uur gratis, daarna € 0,55 per dag, een abonnement kost € 60

https://www.ns.nl/fietsenstallingen


Het gaat om de fietsstalling in Gouda, bij het station. Ik stal mijn fiets 24/7. Ik rij ermee neer kantoor en daarna weer terug. 5 dagen per week en dan in t weekend gebruik ik hem niet. 

Tel bij die weekenden ook feestdagen, vrije dagen en vakanties op. Dan is een abonnement al snel goedkoper. De eerste 24 uur gratis bij een stalling is leuk als dat op je station thuis is, 's morgens fiets stallen en eind van de werkdag weer ophalen. 


Reageer