beantwoord

Aboment kaart al lang verlopen

  • 11 April 2023
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste, 

Ik heb een abonnement bij jullie op persoonlijk ov kaart. Nu is deze al meer dan een jaar verlopen en ergens in Corona periode. Ik wil nu graag een nieuwe kaart wel met mijn abonnement( ik heb hier namelijk voor een jaar voor betaald).

Kan ik een nieuwe ov kaart aanvragen en dan het abonnement overzetten?

 

Ik hoor graag van u, 

Daphne 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 11 April 2023, 19:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi daf90 en welkom bij de NS Community! 
Tegenwoordig lukt het vaak niet meer om een abonnement over te zetten op een nieuwe OV-chipkaart. Ik raad je aan om eerst even contact op te nemen met onze klantenservice om te laten kijken of jouw contract overgezet kan worden. Mocht dat wel het geval zijn, dan kun je een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en het abonnement daarna laten overzetten. Mocht dat niet lukken, dan zou het huidige abonnement beëindigd moeten worden. Je kunt dan een nieuw abonnement bestellen met een nieuwe OV-chipkaart.

Badge +3

Een ov-chipkaart vernieuwen incl. abonnement(en) kan inderdaad maar tot 1 jaar na de einddatum.

Je zult dus sowieso een nieuwe kaart moeten aanschaffen, ik zou dan kiezen voor een kaart mét abonnement want dan is de kaart gratis (uitgezonderd Flex Weekend Voordeel).

Afhankelijk van je huidige abonnement zal dit via de Klantenservice beëindigd moeten worden, of als het een NS Flex abonnement is kan dat ook via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen

Reageer