Skip to main content
beantwoord

Abonnement

  • 3 June 2024
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Goedemiddag, vertel me eens, ik heb me aangemeld voor een promotie-abonnement van 26 euro voor 2 maanden, het abonnement is geaccepteerd, maar waarom kan ik in het weekend niet gratis rijden? Waarom nemen ze geld van mij aan??? Waarom gaat de terminal niet via de kaart? Wat is er gaande? Waarom hebben ze het geld +20 +20 +23 euro opgenomen?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt als u uw Weekendvrij abonnement heeft gekregen en de ingangsdatum is ingegaan van vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 04.00 gratis reizen met de treinen in Nederland, maar niet met bus, tram of metro, daar moet u ook in het weekend voor betalen. U heeft als het goed is een gele chipkaart toegestuurd gekregen.

U moet er aan het begin van de reis mee inchecken en aan het eind van de reis met dezelfde veroerder uitchecken. Als er twintig euro in rekening is gebracht kan dat zijn omdat u in de eerste klas zat met een tweede klas kaartje, er zou met in- en uitchecken ook nog wat fout hebben kunnen gaan. 

Het is voor ons een beetje raden wat er niet goed gaat

Hallo Dddkfcjjf en welkom bij de NS Community,

 

Ik heb de titel voor je vertaald zodat meelezers ook begrijpen waar het over gaat. Ik heb het vermoeden dat je het abonnement nog niet hebt geactiveerd bij een OV-automaat. Als je een abonnement besteld op een nieuwe OV-chipkaart of een OV-chipkaart zonder NS Flex dien je deze eenmalig te bevestigen bij een automaat voordat je er gebruik van kan maken.

Reageer