Skip to main content

Hej, ik Wil graag het weekend vrij abonnement Met een duitse adres aanmaken echter als ik mijn gegevens moet invullen kan ik alleen Nederland als woonplaats aanvinken. Is er ondanks een mogelijkheid toch een abonnement af te sluiten Met een duitse woonadres? 

Groeten

André 

NS heeft moeite met het buitenland.

Als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt, dan kun je bij NS alleen een abonnement met nieuwe chipkaart bestellen als je en Nederlands adres hebt en een bankrekening die aan iDeal meedoet.

Als je daaraan niet voldoet, dan moet je eerst op ov-chipkaart.nl een persoonlijke OV-chipkaart bestellen en daarna aan een NS-loket of telefonisch via de NS-klantenservice een abonnement afsluiten. Daarna moet je nog eenmalig naar een automaat om "Reizen op rekening” op je OV-chipkaart te zetten.

De kosten van je persoonlijke OV-chipkaart kun je daarna ook via de klantenservice terugkrijgen, want die is immers gratis bij dit NS-abonnement.

Mocht je je Flex-abonnement online willen veranderen, dan werkt dat vervolgens alleen als je een Nederlands adres hebt, of als je dat via de NS-klantenservice laat doet.


Gemiste kans voor NS.
Er zijn een legio grensgangers welke werken in NL en gewoon de trein nemen.
Voor mijn werk reis ik met de trein wat volledig vergoed wordt door de werkgever, en dat gewoon op een OV Chipkaart doe welke wel is geregistreerd in Dld.


Doch op het moment dat ik een weekend met de trein weg wil of in mijn vakantie voordelig wil treinen wordt ik ineens geconfronteerd met het feit dat ik in Dld woon en dat dit niet gaat… 
Reden werd gegeven dat anders heel het buitenland hiervan gebruik gaat maken……
Het kan wel maar dan zal men telefonisch alles door moeten geven IBAN nr adres etc….wat nogal tijdrovend is.
En dat dus voor mij als ook mijn Ega… 


Sorry maar pak wel de auto...
 


Dit is e

NS heeft moeite met het buitenland.

En wil dit jarenlange probleem niet verhelpen.

Ik laat inmiddels het adres van mijn ouders in mijn NS-profiel staan.

De NS Klantenservice wijzigingen laten doorvoeren vind ik lastig aangezien ik nu NS Flex heb en bijna maandelijks het abonnement wijzig.


Ik heb een yoursafe-bankrekening. Ik wil gewoon een abonnement met 40% korting krijgen, maar dat lukt niet...Kun je helpen? 


Ik heb een yoursafe-bankrekening. Ik wil gewoon een abonnement met 40% korting krijgen, maar dat lukt niet...Kun je helpen? 

Yoursafe ontbreekt blijkbaar nog steeds in de lijst met banken als je een NS-abonnement wilt kopen.

Op dit moment kun je dan dus alleen een abonnement via de telefoon of aan een NS-loket afsluiten. Daarvoor heb je wel eerst een persoonlijke OV-chipkaart nodig; als je die nog niet hebt, dan kun je die hier bestellen:

https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen

Na ontvangst van de persoonlijke OV-chipkaart kun je dan je NS-abonnement bestellen (Dal Vrij). Daarbij kun je meteen restitutie van de kosten van de OV-chipkaart vragen, want die is gratis bij dit NS-abonnement.


Yoursafe (en N26 en bij zakelijk ook Revolut*) ontbreken in de lijst omdat ze geen incasso-machtigingen ondersteunen (of daar niet goed mee omgaan). Zelfs een gratis Kids Vrij lukt niet.

Losse kaartjes bestellen (via iDeal) werkt wel, dus het niet kunnen bestellen van een abonnement met deze online banken is een bewuste keuze. Via de Klantenservice zou het moeten lukken (volgens een moderator).

Revolut werkt tegenwoordig wel, maar kijk niet raar op als er toch incasso’s mislukken en je daar een mail over krijgt (er is iets mis met je incassomachtiging, graag per ommegaande handmatig betalen).
Dat lijkt te komen doordar Revolut de incasso (of iDeal betaling) wel goedkeurt maar het geld pas (enkele uren) later overmaakt naar de ontvanger. Ik had onlangs hetzelfde bij bestellen van een sim-only abonnement bij Budget (tot 3 keer toe ‘aborted’ en een week later mijn geld teruggestort gekregen). Als dat bij Yoursafe of N26 ook zo is kan ik me er iets bij voorstellen dat NS die banken niet toont/vertrouwt.


Yoursafe (en N26 en bij zakelijk ook Revolut*) ontbreken in de lijst omdat ze geen incasso-machtigingen ondersteunen (of daar niet goed mee omgaan).

N26 en Revolut staan weer in de lijst. Ze zijn dus maar kort weggeweest.

Mijn Revolut-betalingen via iDeal en automatische incasso zijn nog nooit een probleem geweest. Maar dat is dus misschien toeval?


N26 en Revolut staan weer in de lijst. Ze zijn dus maar kort weggeweest.

Mijn Revolut-betalingen via iDeal en automatische incasso zijn nog nooit een probleem geweest. Maar dat is dus misschien toeval?

Bij mij ging het met name mis nadat mijn rekening omgezet was van een LT naar een NL IBAN, maar volgens Revolut was de incassomachtiging ingetrokken door NS zelf.

Maar let bij Revolut ook op dat je toekomstige/voorspelde betalingen niet zomaar wegklikt (omdat de datum en bedrag toch niet kloppen), want dan trek jijzelf die machtiging in. Laatste tijd gaat het goed vanuit de NS, voor zover ik kosten heb (meeste is bus, maar daarvoor natuurlijk ook bankpas).


Reageer